15 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Amazon'da satışları artıran 5 strateji...
Haberler

Amazon’da satışları artıran 5 strateji…

Nafizcan Önder
5 Ağustos 2023
4 dk okuma

Günümüz ekonomik koşullarında gelir kaynaklarını çeşitlendirmek büyük önem taşıyor. Bu noktada pek çoklarının ilk aklına gelen çıkış yolunun e-ticaret olması da elbette sürpriz değil. eBay, Shopify, Walmart ve Etsy gibi e-ticaret şirketleri çevrim içi ürün satışını kolaylaştırırken, çevrim içi para kazanmanın en trend yolu olarak Amazon öne çıkıyor. Peki, Amazon üzerinden e-ticaret yapmak isteyenler nasıl bir yol izlemeli? Kulaktan kulağa popülaritesi artan dropshipping üzerinden ne kadar kâr edilebiliyor? Dahası Amazon’da öne çıkan satış stratejilerinde en çok hangi kategorilerde alışveriş yapılıyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtlarını ParkPalet’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Alp Çiçekdağı veriyor.

Sadece 2022 yılında, Amazon 502 milyar dolar gelir elde etmiş ve bunun yarısından fazlası üçüncü taraf (3P) satışlarından kaynaklanmış. Amazon’da satış yapmanın, küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için küresel ölçekte büyüme ve yeni müşterilere ulaşma fırsatı sunduğundan kimsenin şüphesi yok. Ancak fark yaratmak için anlamlı ve planlı bir strateji yürütmek gerektiği de su götürmez bir gerçek. Tam da bu noktada devreye veriler giriyor…

Jungle Scout tarafından 2 bin 600’den fazla kişiyle yapılan Amazon Satıcı Anketi’ne göre, Amazon satıcılarının iş modelleri ve kullanılma oranları şöyle;

– Özel etiket – Private Label: yüzde 54

– Toptan ürünler ile satış – Wholesale: yüzde 26

– Perakende arbitraj – Retail arbitraj: yüzde 25

– Online arbitraj: yüzde 24

– Dropshopping: yüzde 17

1. Kendi özel etiketli ürünlerinizi satın – Private label 

Amazon'da satışları artıran 5 strateji...

2023 yılında Amazon’da para kazanmanın en iyi yolu hala Amazon’un Fulfillment by Amazon (FBA) ağını kullanarak, özel etiketli satışlarla gerçekleşiyor. Bugün, tüm Amazon satıcılarının yarısından çoğu (yaklaşık yüzde 59’u) özel etiket yöntemini kullanıyor. Özel etiket, mevcut bir ürünün (tercihen ürün geliştirmeleriyle birlikte) üretim süreci, markanın logosu ve işaretlemesiyle tüketiciye satmak demek. Bazen bu, beyaz etiketleme veya marka oluşturma olarak da adlandırılıyor.

Amazon’un kendisinin dahi Amazon Essentials ve AmazonBasics gibi özel marka ürünleri mevcut. Diğer Amazon iş modellerine kıyasla pahalı bir yöntem olmasına rağmen, Private Label satıcılarının yüzde 56’sı aylık 5 bin dolar ve üzeri satış yapabiliyor.

Özel marka satıcılarının yüzde 35’i ise Amazon’da satış yapmaya başladıkları ilk 6 ay içerisinde bile kâr edebiliyor. 

Private Label satıcıları için en popüler 5 kategori

  • Ev & Mutfak: Yüzde 40 
  • Spor & Açık Hava: Yüzde 21 
  • Sağlık, Ev ve Bebek: Yüzde15 
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: Yüzde 15 
  • Mutfak & Yemek: Yüzde 14

2. Toptan ürünler satın alın – Wholesale

Amazon'da satışları artıran 5 strateji...

Özel etiketlemeye benzer olarak, toptan ürünler satmak yani ürünleri toplu miktarda satın alarak Amazon’da yeniden satmayı içeren Wholesale, Amazon’da gelir elde etmenin en popüler yollarından biri. Tek tek birimler olarak bir perakende pazarında satılabilecek düşük maliyetli veya indirimli ürünleri toplu olarak satın alma işlemi olan wholesale, birçok yönden arbitraja benzerlik gösteriyor. 

Burada başka şirketlerin ürünleri satıldığı için, ürünleri üretme veya markalandırma konusunda bir efor harcamaya gerek yok. 

Wholesale satıcıları için en popüler 5 kategori

  • Ev ve Mutfak: Yüzde 47
  • Oyuncaklar ve Oyunlar: Yüzde 32
  • Spor ve Açık Alan: Yüzde 29
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: Yüzde 28
  • Sağlık, Ev ve Bebek Bakım: Yüzde 27

3. Perakende arbitraj yapın – Retail arbitraj

Amazon'da satışları artıran 5 strateji...

Amazon’da ürünleri satmanın neredeyse en kolay yolu perakende arbitrajdır. Yapmanız gereken tek şey Walmart, Target, Barnes & Noble gibi perakende mağazalardan indirimli ürünleri bulup, daha sonra bu ürünleri Amazon’da listelemektir. Bu yöntem, hızlı ve düşük maliyetli bir şekilde Amazon’dan gelir elde etmenizi sağlar. Ancak rekabetçi ve ölçeklendirilmesi zor bir alan olduğu için kazanç potansiyeli değişkenlik gösterebilir. Perakende arbitrajından gelir elde etmek satıcıya bağlıdır. Diğer bir göz ardı edilmemesi gereken nokta ise arbitraj satıcısı olabilmek için sabırlı olunması gerekliliğidir.

  • Perakende arbitraj satıcılarının yüzde 49’u Amazon’da satış yapmaya başlamak için bin doların altında, satıcıların üçte biri ise 500 doların altında harcadığını belirtiyor.
  • Perakende arbitraj, Amazon’da satış yapmaya başlamak için en az maliyetli yöntem olsa da aynı zamanda en az kârlı olanlardan biri. Perakende arbitraj satıcılarının yüzde 62’si aylık olarak Amazon’da 5 bin doların altında kazanırken, yüzde 25’i 500 doların altında kazanıyor.
  • Dahası, perakende arbitraj satıcılarının yüzde 46’sı bu iş modeliyle kâr elde etmelerinin altı ayı bulduğunu, yüzde 48’inin ise ürünlerindeki kâr marjlarının yüzde 20’nin altında olduğunu belirtiyor. 

Perakende arbitraj satıcıları için en popüler 5 kategori

  • Ev & Mutfak: Yüzde 47 
  • Oyuncaklar ve Oyunlar: Yüzde 41 
  • Kitaplar: Yüzde 34 
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: Yüzde 33 
  • Market & Gurme Yiyecek: Yüzde 27 

4. Online arbitraj

Amazon'da satışları artıran 5 strateji...

Online arbitraj, bir web sitesinde veya çevrim içi pazarda düşük maliyetli veya indirimli bir ürün bulup bunu başka bir pazarda yeniden satma yöntemidir.

Online arbitraj satıcılarının yüzde 16’sı en az bin ila 5 bin dolar kazanırken, yüzde 55’i aylık olarak Amazon’da 5 bin doların altında kazanıyor.  

Online arbitraj satıcıları için en popüler 5 kategori

  • Ev & Mutfak: Yüzde 55 
  • Oyuncaklar ve Oyunlar: Yüzde 50 
  • Güzellik ve Kişisel Bakım: Yüzde 38 
  • Kitap: Yüzde 35
  • Ev ve Bebek Bakımı: Yüzde 34

5. Dropshipping yapın

Amazon'da satışları artıran 5 strateji...

E-ticarete başlamak için yeterince sermayeniz yoksa dropshipping doğru bir seçenek olabilir. Dropshipping, envanteri hiç elinizde bulundurmadan, ürünleri satma imkanı sunar. Yani ürünleri satışa çıkarırsınız ve bir müşteri sipariş verdiğinde, ürünü tedarikçinizden daha düşük bir fiyata satın alırsınız ve müşterinize gönderimini yaparsınız.

Dropshipping yapanlar için en popüler 5 kategori

  • Ev & Mutfak: Yüzde 50 
  • Spor ve Açık Alan: Yüzde 35 
  • Mutfak ve Yemek: Yüzde 32 
  • Aletler ve Ev İyileştirme: Yüzde 32 
  • Bahçe ve Açık Alan: Yüzde 31

Satıcı olarak ürüne hiç temas etmeden veya ürünü görmeden para kazanabilirsiniz. Tedarikçi firmanız da tüm lojistik süreç ve işlemleri sizin için yönetir. Burada gelir elde ederken en kritik nokta ise güvenilir tedarikçi bulmaya özen göstermekten geçiyor. 

Dropshipping yapanların yüzde 48’i kar marjlarını yüzde 11 ila 25 arasında görüyor.

Avrupa’nın en büyük 6 e-ticaret pazarı…

Amazon e-ticaret featured
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
4 İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
5 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
KOBİ’lerin en büyük sorunu yetkin personel eksikliği ve artan maliyetler
Haberler
KOBİ’lerin en büyük sorunu yetkin personel eksikliği ve artan maliyetler
Advertorial
26 Mart 2025
En etkili kampanyalar Effie Türkiye'de ödüllendirildi
Haberler
En etkili kampanyalar Effie Türkiye’de ödüllendirildi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
Haberler
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.