12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avrupa'nın en büyük 6 e-ticaret pazarı...
Pazarlama

Avrupa’nın en büyük 6 e-ticaret pazarı…

Marketing Türkiye
18 Temmuz 2023
1 dk okuma

2022’de Avrupa’nın en büyük altı e-ticaret pazarı, Avrupa’daki toplam e-ticaret harcamalarının yüzde 72’sini oluşturdu. Veriler gösteriyor ki; penetrasyon oranı açısından en gelişmiş Avrupa e-ticaret pazarları olan Birleşik Krallık ve Hollanda, pandemi öncesi büyüme trendlerine geri dönerken İtalya ve İspanya gibi gelişmekte olan pazarlar hala trendin üzerinde büyüme gösteriyor. Peki, bu altı pazarda e-ticaretin büyümesi üzerinde pandeminin nasıl bir etkisi oldu? Yanıtı BE BLUE E-Ticaret Direktörü Uğur Akbıyık‘tan geliyor…

Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya, İspanya ve Hollanda’daki e-ticaret pazarları, kıtadaki çevrimiçi harcamaların çoğunluğunu oluşturuyor (yüzde 72). Ancak bu altı pazar arasında büyük farklar var. Birleşik Krallık ve Almanya, 2022’de Avrupa’daki toplam e-ticaret harcamalarında yüzde 28’lik bir paya sahip olan en büyük pazarlar. Diğer dört pazar ise harcamaların dörtte birini oluşturuyor…

Pandeminin öncesi ve sonrası…

Piyasalara ve pandeminin etkisine bakıldığında gelişmiş piyasalarda küçük artışlar görünüyor. 2015’ten 2019’a büyüme trendi devam etseydi İngiltere’nin e-ticaret penetrasyonu 2022’nin sonunda yüzde 25 seviyesinde olacaktı. Ancak gerçek rakam yüzde 27.

Pandemi öncesi eğilime göre, Alman e-ticaret pazarı 2022’nin sonunda yüzde 15’lik bir penetrasyon oranına sahip olacaktı. Gerçek rakam yüzde 17’ye geldi. Öte yandan, Hollanda da pazar pandemi öncesi trendine geri döndü. Pandeminin bir sonucu olarak ek bir büyüme görmedi.

Gelişmekte olan pazarlarda çevrimiçi penetrasyon arttı

Bu arada, gelişmekte olan e-ticaret pazarlarına sahip ülkeler en büyük göreli artışları gördü. Pandemi öncesi eğilime göre İspanyol e-ticaretinin penetrasyon oranı yüzde 9 olarak öngörülüyor. Gerçek rakam ise yüzde 12 olarak karşımıza çıkıyor. İtalya için bu rakamlar yüzde 8 ve yüzde 10…

Bu, penetrasyon oranlarının 2022’nin sonunda İspanya ve İtalya’da pandemi öncesi trendin sırasıyla 5,2 ve 3,9 yıl ilerisinde olduğu anlamına geliyor. Bu iki pazar, Avrupa’daki toplam e-ticaret harcamasının yüzde 11’ini oluşturuyor…

featured
1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
"Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
Haberler
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
İrem Alimoğlu
22 saat önce
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sena Tufan
4 hafta önce
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Marketing Türkiye
18 Mayıs 2025
LEGO Türkiye İstanbul'u oyun moduna aldı!
Haberler
LEGO Türkiye İstanbul’u oyun moduna aldı!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.