6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor
Haberler

Amazon, Temu’ya meydan okuyor: Haul küresel pazara açılıyor

Nafizcan Önder
4 Mart 2025
1 dk okuma

E-ticaret devi Amazon, düşük maliyetli ürünlere odaklanan alışveriş platformu Haul’u küresel çapta genişletme planını hızlandırıyor. Kasım 2023’te ABD’de kullanıma sunulan Haul’un, bu yıl içinde Avrupa ve Meksika pazarlarına açılması bekleniyor. Amazon’un bu hamlesi, uygun fiyatlı alışverişin son yıllardaki en büyük oyuncuları olan Temu ve Shein’e karşı stratejik bir hamle olarak değerlendiriliyor.

Haul: Amazon’un yeni rekabet kozu

Amazon, Haul’u düşük fiyatlı ürünleri tek bir çatı altında toplayan, erişimi kolay bir alışveriş platformu olarak tanımlıyor. Kullanıcılar yalnızca Amazon’un mobil uygulaması üzerinden Haul’a ulaşabiliyor ve çoğu ürün 20 doların altında fiyatlandırılıyor. Platformda, 1 dolarlık kirpik kıvırıcılar, 2,99 dolarlık zirkon yüzükler gibi son derece düşük maliyetli moda ve kozmetik ürünleri öne çıkıyor. Bu model, 2000’li yılların başındaki “bir milyoncu” mağazalarının dijital versiyonu olarak yorumlanıyor.

Amazon, Haul’un küresel büyümesini desteklemek için yeni yazılım mühendisleri ve ürün yöneticileri istihdam ediyor. Şirketin uzun vadeli hedefi, platformu daha geniş kitlelere ulaştırarak Temu ve Shein’in fiyat avantajına doğrudan rakip olmak.

Avrupa lansmanı ve sürdürülebilirlik dilemması

Amazon’un Haul’u Avrupa’ya taşıması, sürdürülebilirlik politikaları açısından bazı zorluklar doğurabilir. Şirket, 2023 yılında Avrupa pazarında plastik ambalaj kullanımını büyük ölçüde azaltarak, geri dönüştürülebilir kağıt ve karton ambalajlara geçtiğini açıklamıştı. Ancak Haul’daki düşük maliyetli ürünlerin büyük bir kısmının plastik ambalajlarla satıldığı biliniyor. Bu durum, Amazon’un çevresel taahhütleriyle nasıl bir denge kuracağı sorusunu gündeme getiriyor.

Amazon featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
Haberler
Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
Haberler
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Nafizcan Önder
5 gün önce
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Haberler
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.