Amazon’da satılan ürünler için AI da inceleme yazacak | Son 24 saatin gündemi
Amazon müşterileri artık bir ürünün özelliklerini anlamak için yüzlerce veya binlerce incelemeyi gözden geçirmek zorunda kalmayacak. E-ticaret devi yapay zeka aracılığıyla müşteri incelemelerini özetleyecek.
Yapılan tüm yorumların üzerinde görünecek olan bu AI değerlendirmesinde müşteri yorumları kaynak gösterilerek “yapay zeka tarafından oluşturulmuştur” ibaresi yer alacak. Yani olası bir sorunda Amazon sorumluluğu kolaylıkla gerçek kullanıcılara atabilecek.
Elbette bu yeni özelliğin bazı riskleri var. Yapay zeka tarafından oluşturulan özetler, titizlikle oluşturulmazsa yanlış anlamalara yol açabilir ve bir satıcının itibarına haksız yere zarar verebilir.
Kaynak: Search Engine Jornal
Snapchat’in yapay zekası korkuttu
Snapchat geçtiğimiz aylarda yapay zeka destekli chat bot’u “My AI”ı kullanıma sunmuştu. Dileyen kullanıcıların sohbet edebildiği My AI hikayesinde paylaştığı görselle kullanıcıları korkuttu.
Görsel birbirine geçmiş iki rengi gösteriyordu, öyle ki birçok kişi bunun bir duvar ve tavan resmi olduğunu düşündü. Twitter’da kimi kullanıcılar, fotoğrafın kendi duvarlarını tasvir ettiği korkusuyla paniğe kapıldıklarını bile söylediler.
Görsel yayınlandıktan çok kısa bir süre sonra kaldırıldı ve Snapchat’in My AI’ı daha sonra çevrimdışı oldu ve onunla konuşmaya çalışan kullanıcılar “teknik bir sorun” yaşadığını belirten bir hata mesajı aldı.
Bir süre sonra özellik tekrar kullanılabilir hale geldi ve kullanıcılar yaşanan bu durumu yapay zekya sorduklarında yapay zekâ bunun “işleri karıştırmanın eğlenceli bir yolu” olduğunu söyledi ve ardından “herhangi bir endişeye neden olduysam özür dilerim” dedi.
PwC Türkiye Galataport İstanbul Ofisleri’ne taşındı
PwC çatısı altındaki PwC Türkiye’nin İstanbul’daki yeni ofisi Eylül ayı itibariyle Galataport İstanbul olacak.
Galataport İstanbul’un PwC Türkiye’ye ev sahipliği yapması hakkında konuşan Galataport İstanbul Varlık Yönetimi ve Kiralama Genel Müdür Yardımcısı İrem Yücel Kaymak konuyla ilgili şunları söyledi: “İstanbul’un en özel konumlarından birinde 41 bin metrekareye yayılan kiralanabilir ofis alanlarımızda, farklı ihtiyaçlara göre değişebilen esnek mimarisi ve benzersiz sosyal olanakları ile Galataport İstanbul Ofisleri’ni hayata geçirdik. Zengin bir ulaşım ağının merkezinde yer alan ofis alanlarımızda; dünyada danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri alanının en büyüklerinden PwC’nin Türkiye ofisine ev sahipliği yapmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. PwC Türkiye’nin, çalışanları ve paydaşları ile birlikte Galataport İstanbul’un ilham veren deneyim odaklı kültürünü zenginleştirecek çok kıymetli bir kurum olduğunu düşünüyoruz.”
Galataport İstanbul’da çalışmalarını sürdürecek olan PwC Türkiye Ülke Kıdemli Ortağı Cenk Ulu şunları söyledi: “Galataport İstanbul Türkiye için imza bir proje ve Tarihi Yarımada karşısında çok özel bir konuma sahip. Biz yeni ofis alanımız için farklı lokasyonlara bakarken önceliğimiz, PwC Türkiye’nin uzun yıllar yer aldığı bölgedeki gibi bir mahalle kültürünü sunabilecek, yeni çalışma trendlerine uygun olarak çalışma arkadaşlarımızın sosyalleşebilecekleri, her sabah işe motive bir ruh hali ile gelecekleri bir ofis alanı bulmaktı. Çalışma arkadaşlarımızın ve müşterilerimizin ofise kolay erişimi de bizler için öncelikli konuların başındaydı. Galataport İstanbul, ülkemiz için çok prestijli bir proje olması, çalışanlara sunduğu sosyal olanaklar ve deniz ulaşımının merkezinde olmasıyla PwC Türkiye’nin yeni adresi oldu. Yeni ofisimizde müşterilerimizle ve paydaşlarımızla buluşacak olmaktan büyük heyecan duyuyoruz.”
Şampiyonluğa uzanan markalar
“Tanrı’nın eli”nden Jordan’ın son sayısına, Usain Bolt’un 100 metreyi koştuğu 9,69 saniyeden Mete Gazoz’un hepimizi gururlandırdığı ana dek tarihin ikonik tüm spor karelerinde izleyiciler kadar “markalar”ın da o ana tanıklık ettiğini görüyoruz. Pazarlama evreni ve spor arasında kurulan bu bağ elbette tüketicilerin zihninde de yer ediyor ve her yeni sezonda takımlarla birlikte sponsorları da şampiyonluğa uzanıyor… Spor pazarlamasını ve iletişimini WON Ajans Başkan Yardımcısı Neyire Katipoğlu öncülüğünde mercek altına aldık.
Şampiyonluğa uzanan markalar dosyasını okumak için TIKLAYIN!
Tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun” dediği markalar…
Pandemi döneminde yükselen bir trend olan “wellbeing” kavramı bugünün tüketicisi için alışverişlerinde artık temel bir beklentiye dönüşmüş durumda. Öyle ki tüketiciler kendilerine “iyi gelen” markaların ve ürünlerin keşfine çıkarken tıpkı bir marka savunucusu gibi “iyi gelenleri” de tavsiye etmekten geri durmuyor. Peki, Türk toplumu “kendisine iyi gelen markaları” nasıl tanımlıyor? İyi hissetiren ürünleri nasıl keşfediyor? Hangi ürün gruplarında kendisine iyi gelen markalar için daha fazla ödeme yapmayı kabul ediyor? Yanıtlar Sia Insight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Bize İyi Gelen Markalar” araştırmasından geliyor.
“Bize İyi Gelen Markalar” araştırmasını okumak için TIKLAYIN!