“Amacımız, tek bir adresten sonuç odaklı ve bütünleşik hizmet verebilmek”
Açıkhava mecrasının verimliliğini artırmak amacıyla hizmet veren Kentvizyon ile Fors Medya, Outbox, Citypole, Portline ve Üniversite Medya şirketleri güçlerini bir araya getirerek Şubat 2019’da birleşti. Söz konusu yeni yapılanmaya Büyük Baskı Merkezi (BBM) de dahil oldu. Yeni organizasyonda CEO’luk görevini üstlenen Zeynep Tandoğan ve Büyük Baskı Merkezi Genel Müdürü Müyesser Berk Yağız ile yeni yapılanmanın detaylarını ve gelecek döneme yönelik hedeflerini konuştuk.
Şirket olarak yeni bir yapılanma sürecine girdiniz. Bu yeni yapılanmadan kısaca bahseder misiniz?
İlbak Holding çatısı altında açıkhava sektöründe faaliyet gösteren birçok şirket bulunuyordu. Bunlardan biri Ströer Kentvizyon’du. Geçtiğimiz Ekim ayında Alman ortak Ströer ile yollar ayrılınca Kentvizyon, kurucusu olan İlbak Holding’e geri dönmüştü. Bir diğeri İstanbul’daki billboard, billboard plus ve giantboard gibi envanterleri elinde tutan Fors Medya’ydı. Ankara’da başarısını kanıtlayan alınlık ürünlerini Kayseri ve Bursa’ya da taşıyan Outbox, İzmir ve Muğla’daki elektrik direklerinin satışını yapan Citypole, 6 havalimanında faaliyet gösteren Portline ve son olarak Üniversite Medya İlbak Holding’e bağlı diğer şirketlerdi. Altyapıları tekilleştirmek, satış ekiplerinin gücünü birleştirmek, reklamverenlere çok daha verimli iş sonuçları üretebilmek adına tek yapı yönetim şekline geçmeye karar verdik ve bu markaların hepsini Kentvizyon çatısı altında topladık. Bu birleşme ile birlikte reklamveren ve ajansların açıkhavada ihtiyaç duyabilecekleri farklı il ve ürün seçeneklerini tek bir çatıda toplamış olduk. Bu yapılanmaya İlbak Holding çatısı altında hizmet veren Büyük Baskı Merkezi’ni de kattık. Açıkhava reklamlarının yüzde 90’ına yakınını basan BBM ile birlikte baskı dahil tüm çözümleri tek bir yapıda topladık diyebiliriz.
Bu yeni yapılanma süreciyle birlikte neler göreceğiz?
Yeni yapılanma süreciyle birlikte iş süreçlerini çok daha verimli yönetmeyi hedefliyoruz. Amacımız, reklamveren ve ajanslara tek bir adresten sonuç odaklı, örgütlü ve bütünleşik hizmet verebilmek. Bir başka deyişle maliyet verimliliğinin optimize edildiği, iletişim dilinin sadeleştiği ve envanter zenginliğinin tek bir yapıda birleştiği bir marka ile hizmet vermek. Daha önceki dönemde açıkhava kampanyası yapmak isteyen bir marka, planlamasını yapmak için birçok kapıyı çalması gerekiyordu. İstanbul ürünlerini bir markadan, Anadolu illerini başka bir markadan alması gerekiyordu. İllerin içinde de kırılımlar vardı. Mesela Ankara’da alınlıkları Outbox’tan, megalightları Kentvizyon’dan alması gerekiyordu. Belki biraz abartılı bir tanımlama olacak ama hangi markanın hangi üniteyi sattığı çok karışıyordu. Sektöre dair gözlemimiz açıkhava envanterinin sahipliği konusunda bir karmaşanın olduğuydu. Diğer bir yandan günümüzün gerçeği sürdürülebilirlik ve bunun doğal sonucu tek marka, tek ekip, birleşmiş güç! Aynı çatı altında birbirini destekleyen, besleyen ve birbirinden güç alan bir yapı! Bundan böyle reklamveren ve ajanslar tek bir kişi ile konuşarak Kentvizyon’un farklı envanter çeşitliliğine bakarak ihtiyaçlarını en doğru ve etkili şekilde karşılayacak en optimum çözümleri bulabilecekler.
Açıkhava sektöründe büyük bir rekabet var. Kentvizyon bu rekabetin neresinde yer alıyor?
Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK) tarafından Deloitte desteği ile yapılan Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre 2018’de pazar 2017’ye göre yüzde 5 büyümüş. Makro ve mikro ekonomik çalkantıların çok olduğu bir yılda yüzde 5 büyümeyi olumlu karşılıyoruz. İlbak Holding yapısı altında faaliyet gösteren markalarımız yüzde 10-15 arasında değişen pazar paylarına sahiplerdi. Konsolidasyon ile birlikte Kentvizyon olarak açıkhava reklam pazarının yüzde 64’üne sahip olduk. Bu birleşme İlbak Holding’in pazardaki baskın büyüklüğünü bir kez daha gözler önüne seriyor diyebilirim.
Yakın gelecekte sektör nasıl bir evrimden geçecek?
Veri yönetimi ve teknolojik gelişmeler, diğer tüm sektörlerde olduğu gibi açıkhava sektör dinamiklerini de değiştirecek ve yönlendirecek gibi duruyor. Yakın bir gelecekte çok daha fazla dijital açıkhava reklam ünitelerinden, programatik bazlı açıkhava planlamasından ve yüz tanıma, dokunmatik, etkileşimli ekran gibi tüketiciye farklı deneyimler yaşatacak içerik sağlayan açıkhava ünitelerinden bahsedeceğiz gibi görünüyor. Biz bu konuda şanslıyız çünkü gerek alt yapımız gerekse ekibimizin deneyimi bu gelişmelere son derece müsait. Türkiye’nin ilk kurulan ve hatta günümüzde hala tek olan dijital açıkhava networkü bu çatı altında. Outdoortv bugün hala İstanbul, Ankara, İzmir ve Çankırı’da hizmet vermeye devam ediyor. Hayatımızda birçok şeyin dijitalleşmeye başladığı bir dünyaya doğru gidiyoruz. Bu dijitalleşen dünyada açıkhava mecrası da kendi dijitalleşmesini, ürünlerini daha dijital hale getirerek yaşayacaktır şüphesiz. Dünyadaki açıkhava reklam ünitelerindeki yatırım oranlarına baktığımızda artışın en çok dijital ürünlerde olduğunu görmemiz bunu kanıtlar nitelikte. Belediye ihalelerinin dijital ürün içermesi ve reklamveren taleplerinin dijital ürünlere yönelmesi durumunda şehirlerimizde daha fazla dijital açıkhava reklam ünitesi görebiliriz ama bunun biraz vakit alacağı düşüncesindeyim.
“SEKTÖRÜN LİDER MARKASIYIZ”
Büyük Baskı Merkezi’nin sektördeki yerinden, farklılığınızdan bahseder misiniz?
15 yıldır faaliyet gösteren BBM’i rakiplerinden ayıran en önemli özelliği kurumsal bir yapıya sahip olması. Son teknoloji kullanarak her ebatta her tür malzemeye baskı yapabilen sektörünün lider markasıdır. Yaptığımız işin niteliğini belirleyen en önemli faktör, müşteriyi doğru anlayıp konusunda uzman ekibiyle ihtiyaca yönelik doğru malzeme, baskı ve uygulama ile anahtar teslim iş sürecidir. Tuzla’daki 8000 metrekare fabrikamız, düzenli olarak yaptığımız yatırımlarla en donanımlı hale gelen makina parkurumuz ve Balmumcu’daki genel müdürlük binasındaki uzman ekibimizle müşterilerimize en iyi sonucu sunmak için çalışıyoruz. Açıkhava sektöründeki görsellerin neredeyse tamamını BBM basıyor. Pazarımızı büyütmek ve kaliteli hizmet anlayışımızı daha yaygın hale getirmek için 2017’den beri 3M’in Avrupa’daki 3 platinum iş ortaklarından biri olduk. Bu sayede markalara maliyet avantajı sağlayacak en yenilikçi malzeme ve en teknolojik alternatifleri öncelikli olarak paylaşabiliyoruz. Bunun yanı sıra özel garanti belgesi MCS taşıyıcısı olmaya da hak kazandık. Bu işbirliği ile ofset ve dijital reklam baskının ötesinde araç filo kaplama, one way vision bina giydirme, mağaza içi ve vitrin giydirme, özellikle MICE sektörü için çok önemli olan sahne giydirme, iç mekan uygulama gibi birçok alanda da uzmanlığımızı gösterebiliyoruz.
Önümüzdeki döneme yönelik hedefleriniz neler?
Halihazırda Avrupa ve Amerika’da çalıştığımız markalarımız var ama uzmanlığımızı kullanarak daha fazla yurtdışına açılmak istiyoruz. Hem 3M ile olan ortaklığımız hem sektördeki uzmanlığımız sayesinde BBM’i global bir marka haline getirebileceğimize inanıyoruz.