Altı ayda İstanbul’un nüfusu kadar ürün satıldı
E-ticaret platformu n11.com, 2017 yılının ilk yarısına yönelik verilerini açıkladı. Günde ortalama 72 bin ürün satan n11.com’da, 6 ayda İstanbul’un nüfusu kadar ürün satıldı. Önceki yılın Haziran ayına kıyasla mobil ziyaretçilerinin sayısında yüzde 57’lik bir artış gözlemleyen n11.com’da kadınlar en çok şampuan alırken, erkekler yılın ilk yarısında en çok telefon kılıfı aldı.
Kadınlar şampuan, erkekler telefon kılıfı aldı
On ayrı kategoride otuz milyona yakın ürün çeşidiyle farklılaşan n11.com’da bu yılın ilk altı ayında en çok satılan ilk üç ürün telefon kılıfı, bebek bezi ve cep telefonu oldu. Kadın ve erkek dağılımında erkekler en çok cep telefonu kılıfı, ekran koruyucu ve USB bellek satın alarak teknolojiye yakınlıklarını bir kez daha gözler önüne sererken, kadınlar en çok şampuan, parti aksesuarları ve saç boyası aldı.
n11.com ile 2800 çift ‘evet’ dedi
Yılın ilk 6 aylık yarısına ilişkin satış verilerini günlük hayata dokunan somut örneklerle açıklayan n11.com üzerinden satın alınan 2800 adet alyans ve tektaşla 2800 çift yuva kurmaya ‘evet’ dedi.
İstanbul Paris arası gidiş dönüş yolculuk mesafesi uzunluğunda bebek bezi
n11.com’un yayınladığı bir başka ilginç veri ise, yılın ilk altı ayında satılan bebek bezlerinin uzunluğunun İstanbul Paris arası gidiş dönüş yolculuk mesafesine eşit olması oldu. Satılan 13.5 milyon adet bebek bezi yan yana koyulduğunda 5400 km ile İstanbul’dan Paris’e gidiş dönüş bir yolculuk mesafesine eşit oluyor.
İstanbul mobil alışverişte şampiyon
n11.com verilerine göre 20:00-01:00 arasında yoğunlaşan mobil alışveriş işlemleri, toplam cironun yüzde 32’sini oluşturuyor. En çok mobil alışveriş yapan ilk üç il İstanbul, Ankara ve İzmir olurken, mobil aplikasyon ve mobil web sitesi üzerinden alınan ilk üç ürün telefon kılıfı, stres çarkı ve bebek bezi olarak ön plana çıkıyor.