17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?
Haberler

Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?

Berçem Sultan Kaya
6 Kasım 2021
3 dk okuma

Hızlı tüketim ürünleri (FMCG) perakendesindeki son gelişmeleri paylaşan NielsenIQ Türkiye verilerine göre, pandemi döneminde alışveriş dengemiz bozuldu. E-ticarette en çok büyüyen ilk 5 kategori Türk kahvesi, hazır kahve, çay, ev temizleyicileri ve deodorantlar oldu.

Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Ortak Gelişim Kongresi’ne katılan NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ve NielsenIQ Perakende Direktörü Serhat Sükan, hızlı tüketim ürünleri perakendesinin yakın dönem performansına ışık tutan veriler paylaştı. Verilere göre, hızlı tüketim ürünleri perakendesi 2020-2019 kıyaslamasında yüzde 22; 2021-2020 kıyaslamasında yüzde 25 büyüme kaydetti. Büyümede küçük formatlı marketler ile geleneksel kanal katkıları öne çıktı.         

alışveriş dengemiz

Pandemi, Türkiye’de e-ticaret büyümesini etkilemedi

Didem Şekerel Erdoğan’ın açıklamasına göre, Türkiye’de e-ticaret büyümesi, pandemi öncesi seviyenin üzerinde kalmaya devam etti ve ilk 8 ayın sonunda geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 89 büyüme gösterdi.

Bu dönemde e-ticaretin payı FMCG pazarında yüzde 6’ya ulaştı. Türkiye, bu oranla e-ticaretin satış ağırlığında en önde geldiği Çin (yüzde 30), Güney Kore (yüzde 26) ve ABD (yüzde 15) gibi ülkeleri yakından takip ediyor. Avrupa’da ise e-ticaretin en çok ağırlığa sahip olduğu ülkeler arasında İngiltere (yüzde 15) ve Fransa (yüzde 9)’dan sonra yer alıyor.

Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?

Avrupa ortalamasının çok üzerinde gelişen bu büyüme, globalde de yaygınlaşan çoklu kanal tercihlerini anlamanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. E-ticaret, bu yüksek büyümesiyle tüm kategorilerde payını artırdı; ancak büyümede liderliği sıcak içecek kategorileri aldı. NielsenIQ verilerine göre, e-ticarette en çok büyüyen ilk 5 kategori Türk kahvesi, hazır kahve, çay, ev temizleyicileri ve deodorantlar oldu.

Didem Şekerel Erdoğan, çoklu kanal deneyiminin yalnızca e-ticaretin yükselişinden ibaret olmadığını, fiziksel mağazaları da kapsadığını ve önemli bir deneyim boyutu içerdiğini açıkladı. Alışverişçiye güçlü bir çoklu kanal deneyimi sunmak için anahtar kelimelerin bulunurluk; derleme ve sunma; yakınlık ve aciliyet ve heyecan olduğunu ifade etti.

türk kahvesi

Covid’le değişen alışveriş dengemiz

Konuşmaya tüketici trendleriyle devam eden NielsenIQ Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Serhat Sükan, alışverişçinin özellikle Covid’le birlikte değişen hayat tarzı ve beklentilerinin ürün ve kanal tercihlerini belirlediğine dikkat çekti.

Pandemi döneminde güven arayışı nedeniyle alışverişçilerin yeni ürünleri denemekten bir miktar uzaklaştığını, ancak pandeminin etkisinin atlatıldığı “yeni normal” dönemde alışverişçilerin tekrar inovasyona yöneldiğini vurgulayan Serhat Sükan, bu dönemde inovasyonların büyümeye önemli katkı sağladığını anlattı.

Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?

Pandeminin finansal etkileri nedeniyle “değer” algısı ve arayışı güçlendi. Bu noktada tüketiciye avantajlı fiyat sunan büyük gramajlı ürünlerin, gıda başta olmak üzere tüm alt gruplarda toplam satışlar içindeki ağırlıkları arttı.

Tüketiciyi anlamanın yanı sıra değişen perakende koşullarında esnek ve çevik olmanın da kritik olduğunun altını çizen Didem Şekerel Erdoğan, perakende analitiğine her zamankinden daha çok ihtiyaç duyulduğu bir dönemden geçtiğimizi söyledi. Şekerel Erdoğan, “Yerel ve global örneklere bakıldığında dijitalle birleşen ileri analitik uygulamaların satışları net bir biçimde artırdığını görmekteyiz,” diye konuştu.

Covid alışveriş dengemizi nasıl bozdu?

Verilere göre, alışverişçilerin sürdürülebilir ürünlere yönelik tercihi pandemiyle birlikte net biçimde arttı. Pandemi, bu noktada farkındalığı artırdı ve alışverişçilerin sürdürülebilirlik başlığında markalardan önemli beklentileri oluşmaya başladı. Bu başlık, alışverişçi tercihlerinde giderek daha fazla bir tercih unsuru olarak öne çıkıyor.

Elimiz ayağımız oldular: En çok kullanılan elektronik ürünler belli oldu

Fetaured NielsenIQ
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
1 hafta önce
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
7 gün önce
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Haberler
Dijital bankalar zirveye oynuyor, bankacılıkta rekabet kızışıyor
Advertorial
14 Nisan 2025
EGD 7. Olağan Genel Kurul'u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Haberler
EGD 7. Olağan Genel Kurul’u yapıldı: Hasan Arslan başkan seçildi
Sena Tufan
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.