Akıllı pazarlamacıların sırrı ne?
1 Aralık’ta Rota Yayınları’ndan yayınlanan “Hepimiz Acayibiz” kitabı ile Seth Godin yine pazarlama dünyasını birbirine katmayı hedefliyor. Marketing Türkiye dergisi okuyucuları için Seth Godin’in kitabının en çarpıcı bölümlerini yayınlamaya devam ediyoruz. Seth Godin’in Türk okuyucularına mesajını dinlemek için tıklayınız.
*****
Kültürümüz, özellikle de ABD’de, hâlâ bir şeyler satın almak üzerine kuruludur. Ve acayiplik ancak acayipliğimizi ateşleyecek hediyelik eşyalar ve ıvır zıvır dışında sadece kültürel bir güç olarak orada duruyor. Tutkularımızı destekleyecek ürün ve hizmetleri satın almadığımız takdirde ne yazık ki tutkularımızın çoğu da solup gidecek. Hiç korkmayın. Pazarlamacılar vitesi değiştirdiler ve bizi acayipliğe doğru itiyor. Akıllı olanlar kitlelere pazarlama yapmaktan çok pazarın bazı parçalarıyla işbirliği yapıyor. Tercihiniz ya da tutkunuz ne olursa olsun, pazarlamacılar ne istediğinizi artık biliyor ve size sunabiliyor. Bu zorlayıcı alan onların ilgisini çekmiyor da değil. Disney, Orlando’da evlenmenize yardım edebilir. Zappos size tam da hayalinizdeki ayakkabıyı satabilir. NetJets bir saat önceden haber vermek şartıyla CEO’nuzu istediği yere götürmek üzere bekleyen bir jet ayarlayabilir. Seçim yapmaya o kadar alıştık ki, seçecek bir şey olmadığı zaman neredeyse şoka giriyoruz: Ne demek yani, büyük boy x-c kayak botu yapan kimse yok mu?
Threadless daha da ileri gidiyor. Tişörtlerin tasarımını yapacak bir sanat bölümleri yok. Müşteriler istedikleri tişörtleri tasarlıyor ve tasarlanan bu ürünler tekrar müşteriler tarafından satın alınıyor. “Ayıların Yeme Alışkanlıkları” baskılı bir tişört mü istiyorsunuz? Memnuniyetle satarlar. Bu yeni pazarlamacılar nesli piyasanın istediklerini yapabilmeye ek olarak, piyasanın isteklerini anlama konusunda da çok daha iyiler. Bu kitle-dışı ilgiyi tanımlayıp bağlantı kurdukça ne kadar niş olursa olsun daha fazla acayipliği pompalıyorlar. Saplantılı koleksiyonculara 900 dolara el yapımı tüfek satmak istiyorsanız, satışınızı artırmanın en basit yolu saplantılı tüfek koleksiyoncuları pazarını büyütmektir. Bu da pazarlamacıların bu acayipliği yayması anlamına gelir. Ve ardından pazar büyüdükçe daha da ileri giderek sınırlarını aşar, daha hafif ve daha cazip tüfekler yapmaya başlarlar… Bu da saplantılı olmanın ne olduğu konusunda sınırların zorlanmasına yol açıyor. Daha fazla seçeneğin olduğu daha az kitle dönemi geliyor. Acayipliğin ilk kıvılcımlarının fark edilmesi, pazarlamacıların bu acayipliği piyasada körüklemesi ve tüketici beklentilerinden daha da fazla acayipleşen pazarlamacılar sarmalı yoluna hızla devam ediyor.
Stereophile dergisi metresi 1000 dolardan 3 metre uzunluğunda hoparlör kablolarının reklamlarını yayınlıyor. Bu reklamlar acayip müzik meraklıları ve onların neredeyse aptalca pahalı hobileri hakkında makalelerle dolu. Bu reklamlar derginin maliyetini rahatlıkla karşılıyor. Ayrıca dergi, okurlarının hobilerini daha da abartmaları için okuyucularını cesaretlendiriyor ve üreticiler de en saçma sapan ürünleri bile üreterek bu ihtiyaca cevap veriyor. Bu dönüşüm, audiogon.com gibi kullanılmış eşya pazarlarının oluşmasına da yol açıyor. Buralarda hobi sahipleri kadar parası olmayan ama müziğe tutkuyla bağlı insanların yarı fiyatına kullanılmış eşyalar alıp satmalarına olanak sağlanıyor. Daha da iyisi, buralarda tartışmalara katılabilecekleri odalar bulabiliyorlar. Yorumlardan birine göz atalım: Ana kabloları osilatöre ya da fonksiyon jeneratörüne bağlayın. Bunlar puşpul transformatöre giden mavi ve kahverengi ya da tek uçlu mavi ve kırmızı kablolardır. Frekansı saniyede 1000 devire ayarlayın ve çıkışı maksimuma getirin. Şimdi, hem ana hem de tali kablolardaki voltajı ölçmek için bir AC voltmetresi kullanın. Büyük sayıyı küçüğe bölün ve sonucun karesini alın. Çıkan sonuç empedans oranıdır. Bir de içimizden çok az kişinin dahil olabileceği şu sohbete bakalım: Dislokasyon Meshing, FEA’nın otomatik olarak heksahedral bölünmesi için yeni ve ümit verici bir yaklaşımdır. Grubun amacı, Dislokasyon Meshing’in bugünün ve yarının pratik sorunlarını nasıl çözeceğiyle ilgili bilgi, deneyim ve bakış açısı paylaşımında bulunmaktır.
Güncel Haberler