17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Akıllı pazarlamacıların sırrı ne?

Marketing Türkiye
13 Aralık 2012
2 dk okuma
 1 Aralık’ta Rota Yayınları’ndan yayınlanan “Hepimiz Acayibiz” kitabı ile Seth Godin yine pazarlama dünyasını birbirine katmayı hedefliyor. Marketing Türkiye dergisi okuyucuları için Seth Godin’in kitabının en çarpıcı bölümlerini yayınlamaya devam ediyoruz. Seth Godin’in Türk okuyucularına mesajını dinlemek için tıklayınız. 


*****

 

Kültürümüz, özellikle de ABD’de, hâlâ bir şeyler satın almak üzerine kuruludur. Ve acayiplik ancak acayipliğimizi ateşleyecek hediyelik eşyalar ve ıvır zıvır dışında sadece kültürel bir güç olarak orada duruyor. Tutkularımızı destekleyecek ürün ve hizmetleri satın almadığımız takdirde ne yazık ki tutkularımızın çoğu da solup gidecek. Hiç korkmayın. Pazarlamacılar vitesi değiştirdiler ve bizi acayipliğe doğru itiyor. Akıllı olanlar kitlelere pazarlama yapmaktan çok pazarın bazı parçalarıyla işbirliği yapıyor. Tercihiniz ya da tutkunuz ne olursa olsun, pazarlamacılar ne istediğinizi artık biliyor ve size sunabiliyor. Bu zorlayıcı alan onların ilgisini çekmiyor da değil. Disney, Orlando’da evlenmenize yardım edebilir. Zappos size tam da hayalinizdeki ayakkabıyı satabilir. NetJets bir saat önceden haber vermek şartıyla CEO’nuzu istediği yere götürmek üzere bekleyen bir jet ayarlayabilir. Seçim yapmaya o kadar alıştık ki, seçecek bir şey olmadığı zaman neredeyse şoka giriyoruz: Ne demek yani, büyük boy x-c kayak botu yapan kimse yok mu? 

Threadless daha da ileri gidiyor. Tişörtlerin tasarımını yapacak bir sanat bölümleri yok. Müşteriler istedikleri tişörtleri tasarlıyor ve tasarlanan bu ürünler tekrar müşteriler tarafından satın alınıyor.  “Ayıların Yeme Alışkanlıkları” baskılı bir tişört mü istiyorsunuz? Memnuniyetle satarlar. Bu yeni pazarlamacılar nesli piyasanın istediklerini yapabilmeye ek olarak, piyasanın isteklerini anlama konusunda da çok daha iyiler. Bu kitle-dışı ilgiyi tanımlayıp bağlantı kurdukça ne kadar niş olursa olsun daha fazla acayipliği pompalıyorlar. Saplantılı koleksiyonculara 900 dolara el yapımı tüfek satmak istiyorsanız, satışınızı artırmanın en basit yolu saplantılı tüfek koleksiyoncuları pazarını büyütmektir. Bu da pazarlamacıların bu acayipliği yayması anlamına gelir. Ve ardından pazar büyüdükçe daha da ileri giderek sınırlarını aşar, daha hafif ve daha cazip tüfekler yapmaya başlarlar… Bu da saplantılı olmanın ne olduğu konusunda sınırların zorlanmasına yol açıyor. Daha fazla seçeneğin olduğu daha az kitle dönemi geliyor. Acayipliğin ilk kıvılcımlarının fark edilmesi, pazarlamacıların bu acayipliği piyasada körüklemesi ve tüketici beklentilerinden daha da fazla acayipleşen  pazarlamacılar sarmalı  yoluna hızla devam ediyor.

Stereophile dergisi metresi 1000 dolardan 3 metre uzunluğunda hoparlör kablolarının reklamlarını yayınlıyor. Bu reklamlar acayip müzik meraklıları ve onların neredeyse aptalca pahalı hobileri hakkında makalelerle dolu. Bu reklamlar derginin maliyetini rahatlıkla karşılıyor. Ayrıca dergi, okurlarının hobilerini daha da abartmaları için okuyucularını cesaretlendiriyor ve üreticiler de en saçma sapan ürünleri bile üreterek bu ihtiyaca cevap veriyor. Bu dönüşüm, audiogon.com gibi kullanılmış eşya pazarlarının oluşmasına da yol açıyor. Buralarda hobi sahipleri kadar parası olmayan ama müziğe tutkuyla bağlı insanların yarı fiyatına kullanılmış eşyalar alıp satmalarına olanak sağlanıyor. Daha da iyisi, buralarda tartışmalara katılabilecekleri odalar bulabiliyorlar. Yorumlardan birine göz atalım: Ana kabloları osilatöre ya da fonksiyon jeneratörüne bağlayın. Bunlar puşpul transformatöre giden mavi ve kahverengi ya da tek uçlu mavi ve kırmızı kablolardır. Frekansı saniyede 1000 devire ayarlayın ve çıkışı maksimuma getirin. Şimdi, hem ana hem de tali kablolardaki voltajı ölçmek için bir AC voltmetresi kullanın. Büyük sayıyı küçüğe bölün ve sonucun karesini alın. Çıkan sonuç empedans oranıdır. Bir de içimizden çok az kişinin dahil olabileceği şu sohbete bakalım: Dislokasyon Meshing, FEA’nın otomatik olarak heksahedral bölünmesi için yeni ve ümit verici bir yaklaşımdır. Grubun amacı, Dislokasyon Meshing’in bugünün ve yarının pratik sorunlarını nasıl çözeceğiyle ilgili bilgi, deneyim ve bakış açısı paylaşımında bulunmaktır.                           

 

1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Haberler
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Nafizcan Önder
10 Mayıs 2025
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
Haberler
Beymen Group’tan ilk sürdürülebilirlik raporu: Geleceğe sorumlu bir adım
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
"Tesla Takedown" sonuç veriyor: Yenilenen Model Y'nin satışları beklentilerin altında kaldı
Haberler
“Tesla Takedown” sonuç veriyor: Yenilenen Model Y’nin satışları beklentilerin altında kaldı
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Haberler
TGC Hikmet Memduh Kızılağaç Huzurevi için ilk adım atıldı
Marketing Türkiye
27 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.