24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ahmet Pura yazdı: "Bugün sadece kutlama değil, birlikte daha eşit bir dünya için taahhütte bulunma günüdür!"
Haberler

Ahmet Pura yazdı: “Bugün sadece kutlama değil, birlikte daha eşit bir dünya için taahhütte bulunma günüdür!”

Marketing Türkiye
8 Mart 2024
2 dk okuma
Ahmet Pura yazdı: "Bugün sadece kutlama değil, birlikte daha eşit bir dünya için taahhütte bulunma günüdür!"
Ahmet Pura
Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

Bugün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü.
Dünya genelinde kadınların sosyal, ekonomik ve politik alanda daha güçlü bir şekilde temsil edilmesini kutlama günü.

Reklam sektörü olarak bugünü layığıyla kutlamak için öncelikle “reklamda dönüşüm” çağrımızdan sonra, kadınların temsilinde nerede olduğumuzu iyice analiz etmemiz gerek.

2017’de Reklamverenler Derneğinin toplantı odasında başlayan hayalle gelişen ve şimdi Birleşmiş Milletler Kadın Birimi UN Women’in New York Genel Merkezi’nde gerçekleştirdiği etkinlikte örnek gösterilen projemiz, yaşamımıza değer katan kadınlarımızın güçlenmesi adına dayanışma ve gurur kaynağıdır.

2018 yılında heyecanla başladığımız, 5 dönemdir düzenli olarak sürdürdüğümüz ve başvuru kaynağı haline gelen “Effie Awards Türkiye Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi” sonuçlarına baktığımızda, reklamlarda eşitlik ve kadınların görünürlüğü adına her yıl olumlu yönde ilerleme kaydediliyor.
Örneğin; TV reklamlarında kadın ana karakter kullanım oranı yüzde 35’ten yüzde 53’e kadar ulaştı, reklamda kadın dış ses yüzde 9’dan yüzde 38 çıktı. Keza reklamlarda kariyer kadını rollerindeki artış, banka ve finans gibi ürün kategorilerindeki kadın görünürlüğünün artışı, reklamların olumlu rol modeller sunarak toplumsal dönüşüme katkıda bulunması adına çok önemli ilerlemelerdir.

Buna rağmen hâlâ gidecek uzun bir yolumuz var!

Eşit görünürlükte niceliksel olarak almak istediğimiz sonuçlara hızla yaklaşmakla beraber hâlen daha kapsayıcı ve daha fazla çeşitlilik içeren kadın temsilleri geliştirmemiz gerektiğini görüyoruz. Örneğin; 50 yaş üstü erkek ana karakterler aynı yaş grubu kadınlardan 5 kat daha fazla görünürlüğe sahip, büyük beden erkek ana karakterlerin temsiliyeti büyük beden kadınların 8 katı.

Reklamlardaki dönüşüm diğer tüm alanlardaki dönüşüm çabalarının güç kaynağıdır.

Biz inanıyoruz ki kadınlar için eşitlik hareketi sadece bir gün değil, her gün desteklenmelidir ve dönüşümü sürdürmek için daha çoook çalışmalıyız!

Bugün sadece kutlama değil, birlikte daha eşit bir dünya için taahhütte bulunma günüdür!
Çünkü ancak kadınları her alanda görünür kılarak, toplumsal ve ekonomik refah açısından kadınların yarattığı değeri ve taşıdığı potansiyeli ortaya koyarak, daha adil ve güçlü bir gelecek inşa edebiliriz.

İşte o zaman gerçekten ve huzurla “8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun” diyebileceğim.

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.