Affiliate marketing harcamaları hızla artıyor!
Geçtiğimiz günlerde PricewaterhouseCoopers tarafından IAB (Internet Advertising Bureu) için yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre reklamverenler 2012 yılında affiliate marketing (satış ortaklığı pazarlaması) ve satışa yönelik pazarlamaya yaklaşık 814 milyon pound harcadı. Yine aynı raporda yapılan her 1 pound’luk yatırım için 11 pound civarında bir geri dönüş alındığı görülüyor. Bunun yanı sıra 2012 yılında, IAB’nin “dijital pazarlamanın en iyi saklanan sırrı” olarak nitelendirdiği online performans pazarlaması (OPM)’e yatırım yapan 3 bin 500 reklamveren ve 10 binden fazla yayıncı olduğu görülüyor. IAB’nin Araştırma ve Stratejiden Sorumlu Direktörü Tim Elkinton ise konuyla ilgili olarak: “Her yıl İngiltere’de yaşayan iki yetişkinden birinin online satın alması OPM yoluyla gerçekleşiyor. Finans, şu anda online performans pazarlamasına en fazla yatırım yapan sektörlerin başında geliyor. Geçtiğimiz yıl bu alanda perakendecilerin pazar payı yüzde 25, telekom ve medya sektörünün yüzde 10’lar civarında kalırken finans sektörü yüzde 45’lik oranıyla başı çekiyordu” dedi.
Güncel Haberler