19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Acun’un ayrılığına Show TV’den yanıt!

Marketing Türkiye
2 Ağustos 2012
3 dk okuma

 

Show TV Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Çaloğlu, Acun Ilıcalı’nın Star TV’ye transferiyle ilgili çarpıcı açıklamalar yaptı… Serdar Çaloğlu’nun, Superpoligon.com’a yaptığı açıklama şöyle: 
Acun’un almış olduğu karar tamamen ticari bir karardı. Yani aslında Show TV’nin yeni sezon ile teklifi ile Star TV’ninki arasında alinmış ticari bir karar. İzleyiciler Acun’u bir yıldız ve program sunucusu olarak görse de aslında 100 kişinin çalıştığı bir şirket olan Acun Medya adlı yapım şirketinin patronu ve yöneticisi aynı zamanda. Şimdiye kadar Show TV’nin Acun ve yapım şirketinden faydalandığı kadar onların da Show TV’den faydalanmış olduğu ve büyümelerinde katkısı olduğunu hatırlatmak isterim. Bu nedenle de her iki tarafta da saygı ve sevgi ayrilma durumunda dahi hiçbir zaman eksik olmadı. Söz konusu kurumsal şirketler olunca doğal olarak tüm bu duygusallıkların dışında, kararlar verilirken ticari boyutlar onem kazanabiliyor. Her sezon başında olduğu gibi, bu yıl da Acun ile önümüzdeki sezon şartları için masaya oturduk. Önümüzdeki sezon da devam etmesi için Show TV yönetimi olarak kendi gerçeklerimiz ile elimizden geleni yaptık. Görüşme süreci içinde Acun’a programlarının fiyatı ve ödeme vadelerine yönelik bizce makul bir teklifte bulunduk. Ancak bu süreç içinde Star Tv den almış olduğu teklif ekonomik olarak çok daha iyi olacak ki tercihini o yönde kullanmak istediğini söyledi.. Bizler de makul karşıladık.  Zira, verdiğimiz tekliften yukari çıkmamız ticari olarak mümkün değildi.
 
2 ticari kuruluşun ilişkilerinde satın alanın satış yapana borcunun birikmesi doğal ekonomik bir durumdur. Üzülerek belirteyim ki bu alacak konusu medyada ana etken gibi gösterildi.  Show TV diğer bir çok TV şirketi gibi reklam bedellerini 120 -150 gün içinde tahsil edebildiği için aynı şekilde ödemelerini de bu zamanlamada yapma mecburiyetinde kalabiliyor. Son yıllarda Kanalımızda haftanın 7 gününün 3 gününde Acun Medya tarafından program hazırlandığı için  borç yekünü doğal olarak birikebilmektedir. Bu olgu alacaklı olan şirketin alacaklarını tahsil hiçbir zaman  edememesi anlamına gelmemektedir. Televizyon kanalları yıllardır bu döngü ile çalışmaya devam etmektedir. Acun Medya da bizden olan ticari alacaklarını uygun bir zaman içinde tahsil edecektir. Acun’un programlarının Star TV’ye transferine gelince; Hatırlanacağı üzere Star Televizyonu Doğuş Grubu tarafından geçen yıl satın alınmıştı. Yeni Grup, Star TV ile ilgili yayın stratejileri geliştirdi ve geçen yıl yine Show TV’den Muhteşem Yüzyıl adlı diziyi büyük bedeller ödeyerek transfer etmişti. Geliştirdikleri stratejide kısa bir zaman aralığı içinde Star TV’nin rating’inin artırılması için diğer kanalların masraflarının üzerinde bedeller ödeyerek tarnsferler yapmak ve bu programlar sayesinde yaratacakları diğer dizileri de izlenme açısından yukarıya çekeceği düşüncesi vardı. Ancak 1 yıllık süreç içinde Muhteşem Yüzyıl dizisinin dışında seyirci tarafından itibar gören ve dikkat çekici bir dizi yaratamamış olmaları uyguladıkları stratejinin son yıl için hedeflerini yerine getirmede yeterli olmadığını düşünmüş olmalılar. Ancak televizyonculukta bir programın oluşturulması yapımcı şirketler ile kanal yöneticilerinin gerek her türlü fikir ,kurgu ve planlama açısından birer ortak oluşum olduğunu unutmamak gerekir. O nedenle de bir başarılı bir programın bir kanaldan diğerine transfer olduğu durumlarda bu birliktelik  bozulabileceğinden büyük umumiyet ile aynı başarıyı göstermediğini yıllarca gözlemledik. Bu nedenler ile Show TV stratejileri arasına bir başka kanalın başarılı olmuş bir programını transfer etmeyi hiç bir zaman almamıştır. Show TV Yayıncılık başarısının yeniyi üretmek üzerine kurulu olduğunu düşünmektedir. 
 

Bu ilkeyi benimsemiş olan felsefe ile çalışmakta olan başta Genel Yayın Yönetmeni Haluk Şirin olmak üzere tüm değerli Show TV yayın ekibi Türkiye ile birçok başarılı projeyi izleyicisi ile buluşturmuştur. Acun Medya’nın yeni kanalında bu tip bir zaafiyet ile karşılaşmaması samimi bir dileğimizdir. Zira Acun Medya da diğer bir çok başarılı yapımcı şirket gibi Türk Medyasının önemli bir üretici firmasıdır. Star’ın Eğlence TV yayıncılığındaki başarının uzun soluk gerektiren  ama mutlaka kendi kendine üretmekle olabileceğini bir an evvel öğrenip, ShowTV, Kanal D , ATV rekabetinde kendi yaratıcılıkları ile yer alabilmesini umuyorum. SHOW TV de yine her yıl olduğu gibi Eylül Ekim ayları itibariyle haftanın 7 günü biribirinden heyecanli projeler olacak. Kanalımızın beyin takımı ve en beğenilen dizilerin yapımcısı olan kuruluşların aylarca önceden başlamış çalışmaları var. Kanalın hedefi, daha önce denenmemiş, Türk izleyicisi için yepyeni konseptler yaratmak ve bu yönde sürprizler ile çıkacağız. Projelerin tanıtımlarını Genel Yayın Yönetmenimiz Haluk Şirin’e bırakayım.

 

1 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
2 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
5 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İnternetten satın aldığınız ürünlerden ne kadar memnunsunuz?
Haberler
İnternetten satın aldığınız ürünlerden ne kadar memnunsunuz?
Berçem Sultan Kaya
3 Nisan 2022
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Haberler
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Nafizcan Önder
2 gün önce
Yılın En İyi İşverenleri 30 Mart'ta açıklanacak
Haberler
Yılın En İyi İşverenleri 30 Mart’ta açıklanacak 
Gizem Yıldız
14 Mart 2022
"Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
Haberler
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
Berçem Sultan Kaya
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.