17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Açıkhavada en yoğun saatler: “Prime Time”

Marketing Türkiye
18 Nisan 2014
1 dk okuma

Geçtiğimiz yılın Ocak ayında Ströer Kentvizyon ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye işbirliği ile başlayan Impacto Açıkhava Etki Araştırması sonuçlandı. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da 15-50 yaş arası 6 bin 418 kişiyle yapılan araştırmada, kentsel hareketliliğin en yoğun olduğu saatlerin 18.00 ila 20.00 arası olduğu belirlendi.

41 farklı reklam kampanyasının test edildiği Impacto’ya göre haftada ortalama 6 gün dışarı çıkılıyor ve ankete katılanların yüzde 62’si ise her gün dışarıda bulunuyor. Görüşülen kişiler günde ortalama 1 saat 57 dakika dışarıda vakit geçirirken, yapılan segmentasyon analizi sonucu yoğun mobil kişiler olarak adlandırılan grupta bu süre 4 saat 10 dakikaya çıkıyor.

Gün içindeki diğer saat dilimlerine bakıldığında erkeklerin sabah 06:00-09:00 arasında, kadınların ise 14:00-18:00 saatleri arasında daha yoğun olarak açıkhavada olduğu görülüyor.

Impacto sonuçlarına göre kişilerin yüzde 84’ü toplu taşıma veya servis, yüzde 29’u özel araç veya taksi kullanırken yüzde 40’ı ise bir yerden bir yere giderken yürümeyi tercih ediyor. Dört büyük ilde istenilen yere gidilirken farklı tercihlerin bir arada kullanılması sebebiyle, yani duplikasyon içerdiği için, toplam ulaşım kullanımı yüzde 100’ü geçiyor. Bir kişi toplu taşımadan inip yürümekveya taksiye binmek, biraz yürüyüp belli bir noktadan taksiye binmek ya da aracını parkedip yürümek gibi çeşitli varyasyonlar ile gideceği yere ulaşabiliyor.

Tercih edilen ulaşım araçlarında geçirilen sürelere bakıldığında her ulaşım aracında veya yaya olarak en az 1 saatin geçirildiği görülüyor. En uzun süre ortalama 1 saat 25 dakika ile özel araç veya takside geçiriliyor. Toplu taşıma veya serviste bulunma oranı ortalama 1 saat 17 dakika olurken, günde ortalama 1 saat 7 dakika ise yürünüyor.

Ulaşım aracı kullanımında mevsimsel farklılığa bakıldığında ortalama yüzde 29 olan özel araç kullanımı kış aylarında yürümek istememenin ve kalabalık toplu taşıma araçlarını kullanmak istememenin etkisi ile yüzde 39’a kadar yükseldiği görülüyor.

 

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
5 İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Güncel Haberler
Süperman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Süperman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Airbnb ve Paramount'tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Airbnb ve Paramount’tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Apple, iOS 26'yı duyurdu: İşte iPhone'lara gelecek yeni özellikler
Haberler
Apple, iOS 26’yı duyurdu: İşte iPhone’lara gelecek yeni özellikler
İrem Alimoğlu
10 Haziran 2025
Tavsiye şampiyonu markalar!
Haberler
Tavsiye şampiyonu markalar!
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.