27 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
Haberler

Açıkhavada en yoğun saatler: “Prime Time”

Marketing Türkiye
18 Nisan 2014
1 dk okuma

Geçtiğimiz yılın Ocak ayında Ströer Kentvizyon ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye işbirliği ile başlayan Impacto Açıkhava Etki Araştırması sonuçlandı. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da 15-50 yaş arası 6 bin 418 kişiyle yapılan araştırmada, kentsel hareketliliğin en yoğun olduğu saatlerin 18.00 ila 20.00 arası olduğu belirlendi.

41 farklı reklam kampanyasının test edildiği Impacto’ya göre haftada ortalama 6 gün dışarı çıkılıyor ve ankete katılanların yüzde 62’si ise her gün dışarıda bulunuyor. Görüşülen kişiler günde ortalama 1 saat 57 dakika dışarıda vakit geçirirken, yapılan segmentasyon analizi sonucu yoğun mobil kişiler olarak adlandırılan grupta bu süre 4 saat 10 dakikaya çıkıyor.

Gün içindeki diğer saat dilimlerine bakıldığında erkeklerin sabah 06:00-09:00 arasında, kadınların ise 14:00-18:00 saatleri arasında daha yoğun olarak açıkhavada olduğu görülüyor.

Impacto sonuçlarına göre kişilerin yüzde 84’ü toplu taşıma veya servis, yüzde 29’u özel araç veya taksi kullanırken yüzde 40’ı ise bir yerden bir yere giderken yürümeyi tercih ediyor. Dört büyük ilde istenilen yere gidilirken farklı tercihlerin bir arada kullanılması sebebiyle, yani duplikasyon içerdiği için, toplam ulaşım kullanımı yüzde 100’ü geçiyor. Bir kişi toplu taşımadan inip yürümekveya taksiye binmek, biraz yürüyüp belli bir noktadan taksiye binmek ya da aracını parkedip yürümek gibi çeşitli varyasyonlar ile gideceği yere ulaşabiliyor.

Tercih edilen ulaşım araçlarında geçirilen sürelere bakıldığında her ulaşım aracında veya yaya olarak en az 1 saatin geçirildiği görülüyor. En uzun süre ortalama 1 saat 25 dakika ile özel araç veya takside geçiriliyor. Toplu taşıma veya serviste bulunma oranı ortalama 1 saat 17 dakika olurken, günde ortalama 1 saat 7 dakika ise yürünüyor.

Ulaşım aracı kullanımında mevsimsel farklılığa bakıldığında ortalama yüzde 29 olan özel araç kullanımı kış aylarında yürümek istememenin ve kalabalık toplu taşıma araçlarını kullanmak istememenin etkisi ile yüzde 39’a kadar yükseldiği görülüyor.

 

1 "Eşekli kütüphaneci"nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
“Eşekli kütüphaneci”nin hikâyesini QNB Finansbank devam ettiriyor
2 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
3 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
4 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
5 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Güncel Haberler
Artık spor da mı lüks?
Artık spor da mı lüks?
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Getir'in acı dönemi: 4480 personel işten çıkarılacak
Getir 4480 kişiyi işten çıkaracak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tek tokatla nakavt olan itibar
Haberler
Arda Öztaşkın yazdı: Tek tokatla nakavt olan itibar!
Marketing Türkiye
15 Nisan 2022
Hepsiburada, BM’nin Cinsiyet Eşitliği Yuvarlak Masa panelinde Türkiye’yi temsil etti
Haberler
Hepsiburada, BM’nin Cinsiyet Eşitliği Yuvarlak Masa panelinde Türkiye’yi temsil etti
Marketing Türkiye
15 Nisan 2022
Orhan Turan: "Online ticarete rağmen fiziksel perakende önemini koruyacak"
Haberler
Orhan Turan: “Online ticarete rağmen fiziksel perakende önemini koruyacak”
Berçem Sultan Kaya
5 Nisan 2022
Kripto para ve Metaverse: Heyecan unsuru mu, korkutucu mu?
Haberler
Kripto para ve Metaverse: Heyecan unsuru mu, korkutucu mu?
Duygu Su Ocakoğlu
21 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.