Açıkhava reklamcılığında ne kadar yaratıcıyız?
Açıkhava reklamcılığı günümüzde neden bu kadar önemli hale geldi?
Açıkhava reklamcılığı önceden sadece televizyon gibi ana mecralara ek olarak düşünülürdü. Yani televizyon gibi mecralara ek yan bir mecra olmaktan öteye geçemezdi. Ancak şimdi oldukça önemli bir hale geldi, bunun nedeni ise özellikle interaktivitenin hayatımızın bir parçası olması. Çünkü açıkhava interaktivitenin inanılmaz büyük bir hızla hayat bulduğu bir mecra.
Peki, açıkhava reklamcılığının “izinli pazarlama”nın sınırlarını ihlal ettiğini düşünüyor musunuz? Çünkü bizden izin almadan geçtiğimiz sokaklara kocaman ilanlar yerleştiriyorlar. Bu bir ihlal değil mi sizce?
Bu nereden baktığınıza bağlı olarak değişebilir.
Siz nereden bakıyorsunuz, bu düşünceye katılıyor musunuz?
Evet, kesinlikle katılıyorum. Ancak bu markanın verdiği mesaja göre değişebilir. Neden bazı reklamlar patlıyor çünkü gerçekten bir şey söylüyor. Eğer bu yapılabilirse müthiş olur ama tabii ki yapılması kolay değil? Eğer reklamı “geleneksel” bakış açısıyla değerlendirirseniz bu kesinlikle bir ihlal… Ben de beni sıkan, bana bir şey katmayan reklamlarla karşılaşmak istemiyorum gün içinde. Ama reklamcılık değişiyor. Reklamcılık aslında eski bir kelime ama kendimi ifade etmek için kullanmak zorundayım. Bugünlerde konuştuğumuz en önemli şey reklamların tamamen insan hayatıyla ilgili olup olmadığıyla ilgili. Eğer gerçekten insanların hayatına dokunan bir mesaj verebiliyorsanız o zaman her şey değişir. Eğer insanlara iyi bir şeyler sunarsanız, bu bir mesaj olabilir bir hizmet olabilir, eğer onlara iyi bir hikâye anlatırsanız, onların vaktini çalmazsınız. İşte bu noktada sunumda da anlattığım TESCO örneğini vermek istiyorum. TESCO ne yapıyor? Sen yolculuk halindeyken koyduğu ilanlarla tüketicilerin barkod kullanarak eve gitmeden alışveriş yapabileceğini anlatan ilanlar yapıyor. O nedenle sizin hayatınızı daha iyiye götürmek için bir mesaj veriyor ve eğer siz bu mesajla ilgileniyorsanız durup bakıyorsunuz.
Bu röportajın tamamını 15 Mart tarihli Marketing Türkiye’de okuyabilirsiniz.