11 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2021 sonrasını şekillendirecek 8 trend
Haberler

2021 sonrasını şekillendirecek 8 trend

Berçem Sultan Kaya
20 Eylül 2021
3 dk okuma

Yönetim danışmanlığı firması McKinsey & Company geleceğin iş dünyasını mercek altına alarak 2021 yılını ve sonrasını şekillendiren 8 trendi açıkladı. Bu trendlerin ele alındığı makale, pandeminin yarattığı ekonomik krizin ve belirsizlik ortamının, büyük yenilikler için de zemin oluşturduğuna dikkat çekiyor.

Krizler, dikkat çekici yeniliklere yol açma eğilimindedir. Covid-19 ile yaşanan aslında tam olarak böyle bir durum. Belirsizliğin çok yüksek olduğu bu zamanda; tahmin yapmanın zorluğunu belirten McKinsey uzmanları, geleceği şekillendiren sekiz trendi açıklıyor. Bunlar; inovasyon, tüketici davranışı, çevre, sağlık devrimi, hükümet yaklaşımları, kurumsal portföylerin yeniden yapılandırılması, tedarik zincirinin değişimi ve son olarak hava yolculuğuna dönüş şeklinde sıralanıyor.

Makalede; uzaktan çalışmanın insanlık tarihinde ilk kez, 17. yüzyılda yaşanan veba salgınında uygulandığı belirtiliyor ve çalışmalarını evinde sürdürmesi için gönderilen Cambridge Üniversitesi öğrencisi genç Isaac Newton’un yer çekimi kanununu, o dönemde, evinin bahçesinde keşfettiği hatırlatılıyor.

trend

Covid-19 salgını sürecinde de çok önemli inovasyonların gerçekleştirildiğine vurgu yapan McKinsey & Company Türkiye Ülke Direktörü Can Kendi “Bu dönemde; ABD’de verilen yeni patentlerin sayısı, 2019’daki seviyenin iki katına denk geliyor ve diğer birçok ülkede de önemli artışlar görülüyor. Bu nedenle 2021’e ve sonrasına yön vereceğine inandığımız ilk trend inovasyonlar ve onu tüketici davranışları takip ediyor. Araştırmalarımız, yaklaşık üç ayda 10 yıllık dijital inovasyon yaşandığını ve dünya genelinde e-ticaretin, pandemi öncesi seviyelere göre 2 ila 5 kat arttığını ortaya koyuyor” dedi.

Pandeminin sağlık tarafındaki küresel faturası 180 milyar dolar

İklim krizinin etkisini hızla hissettirdiği bugünlerde üçüncü trendin çevre olacağı belirtilirken, dördüncü sırada sağlık devrimi yer alıyor. COVID-19 salgınıyla mücadelede gerek aşı araştırmalarına gerekse diğer araçlara ulaşmak için küresel ölçekte yapılan yatırımların 180 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. Sağlık alanına yapılan yatırımların ve ilerlemenin devam edeceği öngörülerek geleceğe yön verecek trendler arasında “biyo-devrim”in çok önemli bir yerinin olduğunun altı çiziliyor. Makalede, pandeminin ekonomiler üzerindeki olumsuz etkilerini aşmak için bir dizi endüstriye borç veren hükümetlerin yaklaşımı, beşinci trend olarak açıklanıyor.

Geçen yıl, en üst beşte birlik dilimdeki şirketlerin 240 milyar dolarlık kâr elde etmesine karşılık en alt beşte birlik dilimdekilerin de 400 milyar dolarlık zararı, altıncı trendin temelini oluşturuyor. Zira bu durum, altıncı trend olarak adlandırılan kurumsal portföylerin yeniden yapılandırılmasına neden oluyor. Makaleye göre; portföyler hızla değişiyor ve işlem hacimleri rekor seviyelere ulaşıyor.

Tedarik zincirinde güçlü bir değişim bekleniyor

Tedarik zincirinin değişmesini, 2021’i ve sonrasını şekillendiren yedinci trend olarak tanımlayan McKinsey uzmanları, zaman alsa da tedarik zincirinde güçlü bir değişim beklediklerini belirtiyor. Tüm tedarik zincirin sadece yüzde 25’nin değişiminin bile ancak 5 senede tamamlanabileceği öngörülüyor. Son trend olarak da hava yolculuğuna dönüş değerlendiriyor. Araştırma sonuçlarına göre; pandemi döneminde önemli ölçüde düşen küresel hava trafiğinin 2024 yılına kadar eski seviyelerine dönmeyeceği tahmin ediliyor. Ayrıca iş seyahatlerinin dönüşü daha da yavaş olabilir. Bunların ötesinde pandemi öncesi trafiğin yüzde 20’si asla geri dönmeyebilir. Ama tıpkı ‘intikam’ alışverişlerinde olduğu gibi, bu alanda da intikam seyahatlerinin görülmesi bekleniyor.

Dijitalin yükselişi işimizin geleceğine yön verecek

İnovasyonun meslekleri de etkileyeceğinin vurgulandığı makalede, dijitalin yükselişinin işimizin geleceğine çeşitli şekillerde yön vereceği ve bunların her birini anlamanın önemli olduğu belirtiliyor. Evden çalışma deneyiminin herkes için geçerliymiş gibi düşünülse de öncelikle gelişmiş ekonomilerle ilgili olduğunun altı çiziliyor. Yükselen e-ticaretin yanı sıra teslimat, nakliye ve depo işlerinde artan otomasyonun da kritikliği vurgulanıyor. Son olarak da otomasyondaki yükselişle birlikte kaybedilen işlerden daha fazla yeni işin yaratılacağı hatırlatılıyor.

McKinsey, aynı zamanda 2021’i ve sonrasını şekillendiren 8 trendin ele alındığı bir podcast yayını da paylaştı. Podcast yayınına ve makalenin tamamına ulaşmak için TIKLAYIN.

“En tehlikeli mobil trendleri görmek için tıklayın!

featured
1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 getir (1)
Getir, fiziki market işine giriyor
4 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Metaverse ekonomisi dudak uçuklatacak!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
iltifat
İş arkadaşınıza iltifat ederken bir kez daha düşünün: Kadınlar klişeleri cinsiyetçi buluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temmuz ayyında ekonomiye olan güven azaldı
Haberler
Temmuz ayında ekonomiye olan güven azaldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
yaratıcı
Haberler
Tükenmişlik sendromu yaratıcı beyinleri esir alıyor
Seda Başpınar
21 Haziran 2022
kimlik
Haberler
Tatil yolunda kimlik avcılarının ağına takılabilirsiniz
Seda Başpınar
1 hafta önce
Film izlemek boş zaman aktivitesi mi yoksa kültürel bir mesele mi?
Haberler
Film izlemek dünya görüşünü nasıl değiştiriyor?
Marketing Türkiye
6 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.