6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022 pazarlama stratejileri
Haberler

Yeni yıl için pazarlama rehberi

Marketing Türkiye
14 Aralık 2021
3 dk okuma

Planlama dönemi geldi. Pandeminin beraberinde getirdiği zorluklar ve değişimler, markaları 2022’de de beklenmeyen şekillerde etkilemeye devam edecek. Öte yandan her pazarlamacının aklında dijital dünya, gizlilik ve sürdürülebilirlik gibi önemli konular var. Bu alanlarda yönünüzü bulmanız hızlı veya kolay olmayacak ancak 2022’ye yönelik pazarlama stratejilerini belirlemenize yardımcı olacak yararlı araştırma ve analizler var.

Dijital dünya: Değişimin hızına ayak uydurmak için dijital olgunlaşma sürecini hızlandırın

Pandemi insanların dijital dünyaya geçişini hızlandırdı ve işletmeler, yeni online tüketici davranışlarına, ihtiyaçlarına ve beklentilerine ayak uydurabilmek için operasyonlarını dönüştürmek zorunda kaldı. Yeni norm haline gelen dijital dünya, hayatımızda kalıcı bir yere sahip oldu.

Diğer bir deyişle, dijital pazarlamanın dönüşümü 2022’de işletmeler için akla ilk gelen konulardan biri olacak. Nereden başlayacağınıza karar vermek ürkütücü görünse de dönüşüm sürecinin zorluğunun, dijital pazarlama stratejinizi geleceğe hazırlamak için gerekli değişiklikleri yapmanıza engel olmasına izin vermeyin. Gelecek yıl için gerçekçi hedefler belirleyin ve bu hedeflere doğru adım adım ilerleyin.

Yeni dönemde dijital olgunluğunuzu artırmanız için C-level yöneticilerin güçlü desteğini almanız ve bazı önemli alanlara odaklanmanız gerekiyor:

  • Birinci taraf verileri: Online ve offline veri kaynaklarını birbirine bağlayarak müşterilerle aranızda çift yönlü bir değer alışverişi olmasını sağlayın.
  • Uçtan uca ölçüm: Ölçüme odaklanın ve tahmine dayalı modeller uygulayın. Bu modelleri, ilişkilendirme ve dönüşüm gibi ölçümlerde görülen veri boşluklarını kapatmak için kullanabilirsiniz.
  • Çeviklik: Hızla değişen tüketici davranışlarına daha çevik şekilde yanıt verebilmek için şirket içi kopuklukları önleyin.

Gizlilik: Kullanıcıların veri tercihlerine saygı gösterin ve değer sağlayın

Gizlilikle ilgili düzenlemelerde yapılan değişikliklere ve üçüncü taraf çerezlerin kaldırılmasına dair haberler, gizliliği kullanıcılar için eskisinden çok daha önemli bir konu haline getirdi. Markalar, yenilikleri yakından takip etmek ve bütün bu değişikliklere uymak gibi bir zorlukla karşı karşıya. Aynı zamanda, pazarlamacıların müşterilerinin güvenini kazanmaları ve onlara gizliliğin ön planda olduğu bir deneyim sunmaları gerekiyor. Bu zorunluluğu karşılamak için kullanıcıların veriyle ilgili tercihlerine saygı göstermek ve gerçek bir değer sağlamak büyük önem taşıyor.

Ipsos’un Google adına Avrupa genelinde 7.200 kişiyle veri gizliliğiyle ilgili endişeleri hakkında gerçekleştirdiği görüşmelerde, kullanıcıların kişisel bilgilerini güvendikleri şirketlere memnuniyetle verdikleri belirlendi. Kullanıcılar, kişisel bilgilerini paylaşmak için bu bilgilerin nasıl kullanılacağını ve bilgiler karşılığında ne elde edeceklerini bilmek istiyorlar.

2022’ye yönelik stratejinizi planlarken pazarlama faaliyetlerinizin hem gizlilik açısından güvenli hem de etkili olmasını sağlamak için bu araştırmanın ortaya koyduğu aşağıdaki çıkarımlardan yararlanabilirsiniz:

  • Anlamlılık: Kullanıcılar, birer birey olarak değerli buldukları deneyimler yaşamak istiyorlar.
  • Akılda kalıcılık: Pazarlama faaliyetlerinin sorumlu bir şekilde gerçekleştirildiğini söyleyebilmek için kullanıcıların, bilgilerini ilgili markalarla etkin bir şekilde ve isteyerek paylaşmış olduklarını hatırlamaları gerekiyor.
  • Yönetilebilirlik: Kullanıcılar bilgilerinin kendilerine ait olarak kalmasını sağlamak ve kontrolü ellerinde tutmak istiyorlar. Verilerinin nasıl kullanıldığını inceleyebilmeleri ve yönetebilmeleri gerekiyor.

Sürdürülebilirlik: Hareketler, sözlerden daha değerlidir

Çok kapsamlı bir konu olan sürdürülebilirliği, pazarlama planınıza nasıl dahil edeceğinizi belirlemeniz zor olabilir. Sürdürülebilirlikle ilgili çalışmaların, mesajlarınızı güncellemekten ve uzun süreli hedefler belirlemekten ibaret kalmaması gerektiğini anlamalı ve hemen bugünden itibaren somut adımlar atmalısınız.

Kullanıcıların gözünde sürdürülebilirlik daha fazla öncelik kazanırken, pazarlamacıların 2022’de olumlu adımlar atmak için yararlanabilecekleri bazı fırsatlar var:

  • Sürdürülebilirlik hakkında olumlu hikayeler anlatın: Markanızın gerçekleştirdiği anlamlı değişiklikleri vurgulayın ve samimi, şeffaf, ölçülebilir yöntemler kullanarak harekete geçin. Ürünlerin veya çalışmaların sürdürülebilirliğiyle ilgili yanlış beyanlarda bulunmaktan, diğer bir deyişle “çevre dostu yalanlar söylemekten” kaçının.
  • Çevre dostu olmayı kolaylaştırın: Sürdürülebilirliği ekstra bir özellik gibi konumlandırmak yerine, mevcut marka değer teklifinizle bütünleştirin. Marka deneyiminin vazgeçilmez bir parçası haline gelebilmesi için sürdürülebilirlik avantajlarını diğer ürün avantajlarıyla birlikte listeleyin.
  • Mükemmelliği değil, gelişimi ödüllendirin: Pazarlamacılar, tüketicilerin mevcut olumlu davranışlarının sürdürülebilirlik çalışmalarına nasıl katkıda bulunduğunu sergileyerek bu tür hamleleri destekleyebilirler.

Dijital dünya, gizlilik ve sürdürülebilirlik alanlarında başarıya ulaşmak hızlı ve kolay olmayacak. Ancak şimdi ve 2022 boyunca atacağınız adımlar, pazarlama planınızı bir üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.

Pazarlamacılar NFT’yi nasıl kullanmalı?

featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
3 hafta önce
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Haberler
E-ticarette mikro işletmeler çoğunlukta ama pastayı büyükler yiyor!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: "Miyavcast"
Haberler
WHISKAS®’tan yeni kedi sahiplerine özel podcast: “Miyavcast”
Sena Tufan
28 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.