10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi
Haberler

2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
22 Aralık 2021
4 dk okuma

Covid-19 aşılanma durumunu gösteren mikroçip geliştirildi

  • 2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi

İsveç merkezli bir girişim olan Epicenter, insanların Covid-19 aşısı olup olmadıklarının görülebilmesi için bir mikroçip yerleştirdi. Deri altına yerleştirilen mikroçipler, NFC protokolüne göre çalışacak. Şirket tarafından paylaşılan bir videoda, Epicenter yetkilisi Hannes Sjöblad’ın kolundaki çipi aşılı olduğunu göstermek için bir akıllı telefonu üzerinden sallarken görüldü. Şirket tarafından yapılan açıklamada mikroçiplerin pek çok farklı amaçla kullanılabileceği ve şarjınız bitse bile aşı kartınızı gösterebileceğiniz söylendi.

Doğrusu, Epicenter 2017 yılında yaklaşık 150 çalışanına mikroçip takmasıyla gündeme gelmişti. Çip sayesinde çalışanların şirkete kartsız girebildiği ve bazı makineleri otomatik olarak kullanımalarının sağlandığı açıklanmıştı.

2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı

  • 2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi

2021 yılında KDV dahil 27 TL olan günlük yemek bedelinde vergi istisna tutarı 21 Aralık 2021 tarihli 31696 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 317 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği uyarınca 2022 yılı için önceki seneye göre yüzde 36 artışla KDV dahil 36,72 TL olarak belirlendi.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri CEO’su Eda Uluca Özcan “Yemek kartları çalışanlar tarafından en temel sosyal haklardan biri olarak görülüyor. Hatta birçok çalışan Sodexo bakiyelerini maaştan bile değerli buluyor. Sodexo olarak 2021 yılının sonlarına doğru yaptığımız analizlere göre kullanıcıların yarısından fazlasının ay ortasında bakiyelerini tükettiğini gözlemledik. Dolayısıyla 2022 yılı için belirlenen bu artış hem çalışanlar hem de iş verenler nezdinde olumlu karşılanacaktır. Yemek faydasının elden ya da maaşa ek verilmesine göre yemek kartları, gelir vergisi ve SGK primlerinde belirli muafiyetlere ve gider yönetimi açısından çok ciddi avantajlara sahip. Şirketlere vergi avantajının yanında muhasebesel ve idari olarak büyük kolaylık sağlayan yemek kartları iş verenler için nakde göre neredeyse 2 kat daha avantajlı oluyor” dedi.

“TRT Payı” artık faturalara yansımayacak

  • 2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi

Elektrik faturalarında TRT payının kaldırılmasını da içeren kanun teklifi, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi. Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi. Teklifte 317 milletvekilinden 294’ü kabul, 1 ret, 21 çekimser oy kullandı.

Teklifle fikir ve sanat eserlerinin korunmasına yönelik düzenlemeye gidildi. Buna göre; eser, icra, fonogram, yapım ve yayınların kullanımının kontrolünü sağlamak üzere erişim kontrolü veya şifreleme gibi koruma yöntemi ya da çoğaltım kontrol mekanizması uygulamalarıyla sağlanan teknolojik yöntemleri etkisiz kılmaya yönelik ürün ve araçları imal veya ithal eden, dağıtan, satan, kiraya veren veya ticari amaçla elinde bulunduranlar, reklam, pazarlama, tasarım veya uygulama hizmeti sunanlar 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılabilecek.

Düzenlemeyle birlikte korsan maç yayınları da engellenecek. Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) isteğiyle kanuna aykırı maç yayınlayan sitelere erişim engeli getirilecek. Korsan yayınların tespiti için TFF bünyesinde özel bir birim kurulacak.

Şirketlerin yeni handikabı “aynılaşmak”

  • 2022 yılı için günlük yemek bedelinde yüzde 36 artış açıklandı – Son 24 saatin gündemi

Pulsar Araştırma Şirketinin 20 global şirket üzerinde üç yıl boyunca yürüttüğü çalışmaya göre, şirketlerin yayınladıkları tweetlerin karakter sayıları ve kullandıkları diller bile birbirinin aynısı.  

Büyük pazar paylarına sahip şirketler Twitter gibi müşterileriyle aktif iletişim kurabilecekleri platformları tercih ediyorlar. Twitter’da 16.000 kişiyle yapılan bir araştırmada, yüzde 70’lik bir kesim ilgilendikleri markaların ürünlerini hesaplarından takip ettiklerini belirtti.

Müşteri iletişimindeki dilin ve yöntemlerin neredeyse aynı olmasının yanında şirketlerin kullandıkları logolar da benzerlik gösteriyor. Çeşitliliğin azalması nedeniyle son on yılda farklı tasarımlar da yok oldu.

Vanity Fair dergisi yazarı Kurt Anderson’a göre, teknolojik gelişmeler ve tüm dünyanın liberal ekonomik sisteme geçmesi çeşitliliği azaltan nedenlerden biri olabilir. Pek çok görüş olsa da, Jeff Bezos gibi bazı yöneticiler farklılıkların kabul edilmesi gerektiğini ve bunun şirketler için olumlu bir davranış olacağını belirtiyor. Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.

Flört ekonomisi can yakıyor

  • Flört ekonomisi can yakıyor

Pandemiyle birlikte pek çok şey şekil değiştirdi. Günümüzde match’lerin önemli bir kısmı dijitalde gerçekleşse de masraflar kaçınılmaz. Tüm bu masrafları mercek altına alan Avantajix.com, rastgele seçtiği 27-35 yaş arasındaki 1000 evli üyesine, flört ve nişanlılık dönemindeki harcamalarını soruyor. Kaydedilen veriler ilk ay bütçelerin zorlandığına işaret ediyor. İkinci yıl nispeten rahat geçse de verilen evlilik kararı ilk yılı bile mumla aratacak nitelikte masraflara kapı açıyor ve çiftlerin ortalama 2 yıl süren flört ve nişanlılık dönemlerindeki masraf toplamda 36.000 TL’yi buluyor.

Çiftlerin bütçesi, en fazla ilişkinin başlangıç günlerinde zorlanıyor. İlişkinin ilk 12 ayında haftada en az bir buluşma için yaklaşık 20.000 TL harcanıyor. Her buluşmanın ortalama maliyeti ilk ay 500 TL, diğer aylar 350 TL oluyor. Sevgililer günü, doğum günleri, tanışma günü ve yılbaşı gibi özel günlerde de karşılıklı alınan hediyelere harcanan para 3.000 TL’yi buluyor.

İkinci yıl ise ilişkinin oturmaya başlaması neticesinde maliyet belirgin bir şekilde 4.000 TL kadar düşerek 16.000 TL seviyelerine geriliyor. İkinci yıldaki haftalık her buluşma 250 TL’ye mal oluyor. İkinci yıl hediyelere 2.500 TL harcanıyor. Bu dönemde gerçekleşen evlilik teklifi ritüelinin gideri ise ortalama 1.500 TL oluyor.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1#dolar
2#YineHakliCikti
3#döviz
4#salı
5#salı
6Resmi Gazete’de
7durmuş yılmaz
8Dün 18
9Sabah 11
10Evini

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1En uzun gece
2Galatasaray
3Başakşehir
4Maçkolik
5Bloomberght
6Gümüş
7Renault
8Antalyaspor
9Trt Haber
10Ntv

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Crazy #alluarjun #painting #shorts #viral #trending
2SON DAKİKA! ERDOĞAN’DAN HERKESİ TERS KÖŞEYE YATIRAN DÖVİZ HAMLESİ… DOLAR, EURO TEPETAKLAK…
3Aşk Mantık İntikam 27. Bölüm 1. Fragmanı
4DOLARDA KURNAZ PLAN!!!
5Sihir Yapıyorum #shorts
6BAKAN NE DEDİ l DOLAR NE OLUR
7FIRAT ve CEYDA BOŞANIYOR MU?!! @Noluyo Ya ¿
8Sadakatsiz 44. Bölüm Fragmanı
9Muharrem Sarıkaya’nın Saldırısına Uğrayan Arkadaşımız Ahmet Demir O Anları İlk Kez Anlattı
10Tozkoparan İskender 31. Bölüm
featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
Haberler
Ve sonunda beklenen oldu: ChatGPT artık marka tavsiye edecek!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İş hayatında öncelikler değişiyor: "Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!"
Haberler
İş hayatında öncelikler değişiyor: “Maaş tamam ama esneklik ve iyi yaşam da şart!”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
E-ticarete yeni düzenleme: Temsilci atamayan satış yapamayacak
Haberler
E-ticarete yeni düzenleme: Temsilci atamayan satış yapamayacak
Sena Tufan
2 Nisan 2025
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Haberler
Uber’den sürpriz hamle: Trendyol Go’ya talip olduğu iddia ediliyor
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.