2017’nin en başarılı pazarlama stratejileri

PAYLAŞ

2017 ezber bozan pazarlama stratejileriyle kendi pazarlarında dengeleri değiştiren, yeni rekabet alanları oluşturan markaların öne çıktığı bir yıl oldu. Kimi “Erkekler de Ağlar! Sev gözyaşını” sloganıyla toplumdaki klişeleri yerle bir etti kimi ise en sıkıcı konuları eğlenceli bir yaklaşımla ele alıp fark yarattı… Marketing Türkiye olarak Türkiye’nin önde gelen marka danışmanlarına pazarlama stratejileriyle fark yaratan markaları…

Turkcellturkcell

Geçtiğimiz yıl yönetim değişikliği yaşamasına rağmen kendi değerlerini yansıtan pazarlama stratejisini yaratıcı kampanyalarla devam etti.

Mercedes Benz

koç

“Kendi yolunu çizmezsen başkalarının yolunda takılıp kalırsın. Kendini rüzgara bırak. Yolunu çiz.” söylemiyle, 50’nci yılında marka olarak farklılığını vurguladı.

Metro

metro

“Kolay vazgeçmeyenler” kampanyasıyla yaptığı işin her aşamasında özenle çalıştığının altını çizdi.

Axe

axe

“Erkekler de Ağlar! Sev gözyaşını” diyerek toplumdaki bir ön yargıya meydan okudu ve Türk erkekleri için yeni bir pencere açtı.

CHP – Adalet Yürüyüşü

adalet

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun başlattığı hareket Gandhi’nin 1930’da İngilizleri köşeye sıkıştırdığı 400 kilometrelik Tuz Yürüyüşü ile karşılaştırıldı.

Woman March 2017

woman march

Donald Trump’ın yemin töreninin ertesi günü gerçekleşen 2017 Kadın Yürüyüşü yarattığı büyük etkiyle sadece Amerika’yı değil tüm dünyayı sarstı.

Anadolu Sigorta

anadolu sigorta

Kullanıcılarının beklenmedik durumlarda sorunlarını kolayca çözecekleri önermelerde bulundu.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırladığı reklam filmi toplumun tüm kesimlerinden beğeni topladı.

Filli Boya

filli boya

En sıkıcı banka işlemlerini eğlenceli bir dille anlatan kampanyaları ING Bank’ı rakiplerinden farklılaştırdı.

Koç Holding

koç holding

Yaklaşımıyla Türkiye’ye, her zaman olduğu gibi umut verdi. Toplumu birleştiren yaklaşımıyla her kesimin takdirini kazandı.

CHP

hayır kampanyası

Hayır kampanyası, yarattığı pozitif algıyla geçtiğimiz yılın en önemli iletişim stratejilerinden biri oldu.

İKSV

iksv

“Tiyatro bağımsızlık yapar” kampanyasıyla şehirli çalışanların halinden anladı.

Prima

ing

Türkiye’de doğan çocukların yüzde 10’unun prematüre olarak hayata gözlerini açtığı gerçeğinden yola çıkan marka, prematüre bebekler için ürettiği ürünüyle pazarda yeni bir rekabet alanı oluşturdu. Bu yaklaşımıyla sektöründe fark yarattı.

Yeşilay

bırakabilirsin

Yakaladığı yeni iletişim dilini yepyeni bir platformla duyurması mesajının da etkisini arttırdı.

Yıldız Holding

pladis

Pladis açılımı geçtiğimiz yılın en heyecan veren dönüşümlerinden biri oldu.

N11

n11

Kendi alışveriş gününü yaratmak için yola çıkan marka “11 Kasım” kampanyası kapsamında, 24 saatte 140 milyon liralık ürün satışı gerçekleştirerek büyük bir başarıya imza attı.

MİGROS

reklam

Doğru yerlerde, doğru işler yaparak marka yönetimi adına yetkinliğini göstermeye devam etti.

2017’nın En Başarılı Pazarlama Stratejileri listesinin ortaya çıkmasında katkısı bulunan marka danışmanları:

  • Dilek Özman
  • Güven Borça
  • Turgay Adıyaman
  • Yunus Baran
  • Serhan Ok

Ayrıntılar Marketing Türkiye 2017 Almanak sayımızda….

Dilerseniz 2016’nın başarılı pazarlama stratejileri yazımıza buradan göz atabilirsiniz. 

2016’nın En Başarılı Pazarlama Stratejileri