2016’nın En Başarılı Pazarlama Stratejileri
2016 özellikle yurt dışı festivallerden eli boş dönen marka ve ajanslarımızla yaratıcılık kavramını yeniden sorguladığımız bir yıl oldu. Ancak elbette sektörde bu karanlık tabloda umut ışığı olan çalışmalar da yapıldı. Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları işte o kampanyaları Marketing Türkiye için değerlendirdi.
Haber: Merve Şahin [email protected]
DANONE: Sağlıksal nedenlerden dolayı çocuklarını abur cuburdan uzak tutmaya çalışan ebeveynlere sütlü atıştırmalıklarla cevap verdi
VESTEL: Akıllı telefon piyasasına girmekte geciken Vestel, reklam diliyle kendine bir pazar yaratmayı başardı.
LETGO: letgo, “Atsak atılmaz, satsak satılmaz” kampanyasıyla hem ürünün külfetinden kurtaran hem de eskilerin tekrar bir ekonomik girdiye dönüşmesini sağlayan başarılı bir platform oldu.
TRUMP: “Güçlü marka demek; güvenilir olmak, tutarlı olmak, hayranlık uyandırmak ve ilham vermektir” algısını yerle bir ederek otantik ve güçlü bir kişisel marka inşa etti.
LC WAIKIKI: Her zaman ne yaptığını iyi biliyor. Üstüne yurt dışı açılımları da iyi gidiyor
VODAFONE ARENA: Vodafone’nun Beşiktaş JK Vodafone Arena özelinde yaptığı çalışmalar sadece BJK taraftar grubunu değil birçok kesimi etkiledi.
MİGROS: Tüm sektörel zorluklara rağmen hala çekirdek hedef kitlesinin sadakatini koruyarak iyi şeyler yapmaya devam ediyor.
GETİR: getir, kriz anlarını çözüyor. Kısa sürede bu başarıyı yakalamasının ardında bu önemli iç görü, cesur mor renkleri ve hızlı teslim sürelerinin etkisi büyük.
ZEN PIRLANTA: Yaptığı kampanyayla “Hediye bozdurulmaz ve paraya çevrilmez” algısını değiştirdi ve bunu hediyenin ilk sahibine vefasını göstererek yaptı.
ZUBİZU: Markanın lansmanının sadece marka iş birlikleri ve tüketiciye sunulan ekonomik avantajlara bağlı olması değil, güncel trendlere dayanması ZUBİZU’yu başarılı kıldı.
DACIA: “Kendi kendini satabilen tek otomobil” lafı dolandırmaya ve uzatmaya gerek yok, bu otomobil senin için uygun.
ÜLKER: “Mutluluk” temasını, bu sene Avrupa Şampiyonası’na özel hazırladığı reklamlarında çok güzel ve etkili bir tarzda ele aldı.
ING BANK: ING Bank, reklamlarında hep aynı noktaya atış yaparak yabancı bir bankayı, çok dozunda yerelleştirdi.
ORKID: Pozitif ayrımcılık yapan, kadını özgür bir birey olarak gören, kadına eşit yaşama cesareti veren reklam anlayışının iyi bir örneği olan “Kız gibi yap” marka söylemini bu yıl daha da geliştirdi.
PEPSI: ABD’de de şehir efsanesi haline gelen kör testiyle Pepsi, geç de olsa kendileri hakkında en çok konuşulan konudan faydalanmayı bildi.
2016’nın En Başarılı Pazarlama Stratejileri listesinin ortaya çıkmasında katkısı bulunan marka danışmanları:
Hakan Senbir
Murat Şaylan
Güven Borça
Yelda İpekli
Turgay Adıyaman
Yunus Baran
Serhan Ok
Ayrıntılar Marketing Türkiye Ocak sayısında…
Güncel Haberler