2016’nın en etkili 5 dijital pazarlama trendi

 

“Eski out, yeni in” değil mi? 2016’nın ikinci ayını da geride bırakırken aklınızda ve radarınızda yer etse çok faydası olacak trendler var.

Bu trendlerin sayısı yirmilerde dolaşsa da, en etkili olması beklenen beş tanesi şöyle:

1-Yeniden pazarlama (Remarketing)

İçimizden çoğu kişi bu trendi yıllardır pazarlama stratejilerine başarılı bir şekilde entegre etmiş vaziyette ama dünyanın geri kalanı henüz yeni uyanıyor…

2-“İçerik kraldır!”

İçerik, arama motoru sektörünü (SEO) ve pazarlama krallığını yönetmeye devam ediyor.

Bu önceki yıllardaki gibi gelip geçen ya da referansları olmayan bir trend değil. 2015’in #disruption’ını hatırlarsanız, her şey –güya- sekteye uğramıştı ve kaos hakimdi… İçeriğin kalitesi ödüllendirilir: konuyla ilgisi ve içeriğin kalitesi gelişmeye devam ettikçe, içerik pazarlamasının evrimi de 2016 boyunca devam eder.

3-Sosyal medya büyük liglerden biri haline geliyor

Sosyal medyanın popülerliğinin artmasıyla trendlere yön veren kesimin heyecanı ve daha çok dahil olma fırsatları artıyor. 

Sosyal medya hızlıca yalın ama etkili bir pazarlama aracı haline geliyor ve büyük şirketler artık bunu görmezden gelmemeliler.

Sosyal medya doğru kullanıldığında sadakatli bir müşteri ağı ve marka itibarı inşa etmek için çok etkili bir araç olabilir. Ayrıca Facebook, Twitter ve LinkedIn ve bu platformların analitikleri evrimleşmeye devam ediyor ve böylece yılların sorusu “Yatırım getirim nedir?”e cevap vermeyi kolaylaştırıyor.

4-Yerel arama motorları

Bulunabilir ol ya da kaybol. Web’deki rekabet kızışmaya devam ettikçe, yerelleşmek hedef kitlenizi bulmak için en iyi yöntemlerden biri haline gelecek. Lokal aramalar mobil ve sesli aramalarla yapılabilir. Bu yüzden yerel SEO’nuzu iyi düşünülmüş anahtar kelimeler, uygulama entegrasyonları ve Google Haritalar’daki güncellemelerinizle desteklediğinizden emin olun.

5-Dijital asistan güncellemeleri

Sesli arama büyümeye devam ettikçe Siri ve Cortana gibi dijital asistanlar yeni nesil bir güncelleme ile karşılaşabilir.

SEO ve tıklama başı ödeme (pay-per-click, PPC) reklamcılığı hiçbir yere gitmiyor; bunun yerine yeni strateji olan sesli arama öne çıkıyor. İnsanları kendi web sitenize yönlendirmektense şirket bilgilerinizin bu dijital asistanların kolay ulaşabileceği bir formatta olduğundan emin olun. Ayrıca, sesli arama ve klavye aramalarında kullanılan kelimelerin farklı olacağını unutmayın.

 

 

Kaynak: idydigital.com

 

İLGİLİ HABERLER