2016’da mobil internet tüketiminin yüzde 28 artması bekleniyor
Zenith’in “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporuna göre (Media Consumption Forecasts), dünya genelinde mobil internet kullanım süresi bu sene yüzde 27,7 artacak ve bu artış genel medya tüketiminde yüzde 1,4 bir artışa yol açacak. Diğer tüm medya tüketimlerinde – masaüstü internet dahil – ise toplamda yüzde 3,4’lük bir azalış yaşanacağı tahmin ediliyor.
Bu yıl ikincisi yayınlanan “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporu, değişen medya tüketimi alışkanlıkları üzerine gerçekleştirilen anket çalışması çerçevesinde, 2016 – 2018 yılları arasında medya tüketimindeki zaman paylarının nasıl değişkenlik göstereceğini değerlendiriyor. Rapor, gazete ve dergi okumaya, televizyon izlemeye, radyo dinlemeye, sinema izlemeye, internet kullanımına ve açık hava reklam takibine harcanan zamanı dikkate almaktadır. Geçtiğimiz yıl 65 ülkeyi kapsayan rapor, bu yıl 71 ülkeye kapsıyor.
İnternet tüketiminin yüzde 71’i artık mobil mecralardan yapılıyor
Geçtiğimiz on yıllık periyodun başlarında masaüstü internet tüketimi hızla büyüdü. 2010 yılında günde 36 dakika iken, 2014 yılında günde 52 dakika ile zirve yaptı. Ancak kullanıcıların mobil cihazlara geçmesiyle birlikte masaüstü tüketim düşüş göstermeye başladı. 2015 yılında mobil, masaüstünün yerini alarak internete erişimde başlıca araç haline geldi. Bu yıl içinde dünya genelinde mobil cihaz üzerinden internet kullanımının günde yaklaşık 86 dakika olacağı, masaüstü internet kullanımınınsa günde 36 dakika olacağı tahmin ediliyor. Bu, internet tüketiminin yüzde 71’inin mobil cihazlar üzerinden gerçekleşeceği anlamına geliyor. Mobil internet kullanımına ağırlıklı olarak yönelen bölge yüzde 73’lük mobil tüketim oranıyla Asya Pasifik. Bunu yüzde 72’lik mobil oranla Kuzey Amerika takip ediyor.
Mobil internet kullanımı artarken diğer medya kullanımları düşüş gösteriyor
Mobil internet tüketimi, geleneksel medya tüketiminden pay alarak büyümeye devam ediyor. Tahminlere göre mobil internette harcanan ortalama süre küresel olarak bu sene yüzde 2,7 artacakken, masaüstü internet kullanımında yüzde 15,8’lik düşüş yaşanacak. Ayrıca diğer tüm geleneksel mecralarda küçülme yaşanması bekleniyor: sinemada yüzde 0,5’lik, açık havada yüzde 0,8’lik, televizyonda yüzde 1,5’lik, radyoda yüzde 2,4’lik, gazetede yüzde 5,6’lik ve dergilerde yüzde 6,7’lik bir düşüş öngörülüyor.
Mobil kullanım medya tüketiminin büyümesini sağlıyor
İnternet tüketiminin büyümesi (önce masaüstü, şimdi mobil) 2010 – 2015 yılları arasında toplam medya tüketiminde yüzde 7,9 artış sağladı. 2010’da günde 403 dakika olan medya tüketimi, 2015 yılında 435 dakikaya ulaştı. Yıllık ortalama büyüme geçtiğimiz yıllarda yüzde 1,5 olarak gerçekleşirken bu yıl için de yüzde 1,4’lük büyüme tahmin ediliyor. 2017’nin büyüme tahmini yüzde 1,2 olurken, 2018 yılında ise mobil kullanımdaki büyümenin yüzde 0,4 seviyelerine gerileyeceği tahmin ediliyor. 2018’de global olarak, günde ortalama 448 dakika medya tüketimi bekleniyor.
Televizyon global medya tüketimindeki hakimiyetini sürdürüyor
Yakın zamandaki düşüşüne rağmen televizyon, 2015 yılında günlük 177 dakika tüketimle küresel bazda açık ara en popüler medya mecrası olmaya devam etti. İnternet ise 110 dakikalık tüketim ile 2’nci sırada yer aldı. 2015’te küresel medya tüketiminin yüzde 41’ini oluşturan televizyonun 2018’de hala tüketimin yüzde 38’ini oluşturması bekleniyor. 2018 için tahmin edilen küresel medya tüketimindeki internet kullanım oranıysa yüzde 31.