15 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2016’da mobil internet tüketiminin yüzde 28 artması bekleniyor
Haberler

2016’da mobil internet tüketiminin yüzde 28 artması bekleniyor

Marketing Türkiye
7 Temmuz 2016
2 dk okuma

Zenith’in “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporuna göre (Media Consumption Forecasts), dünya genelinde mobil internet kullanım süresi bu sene yüzde 27,7 artacak ve bu artış genel medya tüketiminde yüzde 1,4 bir artışa yol açacak. Diğer tüm medya tüketimlerinde – masaüstü internet dahil – ise toplamda yüzde 3,4’lük bir azalış yaşanacağı tahmin ediliyor.

Bu yıl ikincisi yayınlanan “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporu, değişen medya tüketimi alışkanlıkları üzerine gerçekleştirilen anket çalışması çerçevesinde, 2016 – 2018 yılları arasında medya tüketimindeki zaman paylarının nasıl değişkenlik göstereceğini değerlendiriyor. Rapor, gazete ve dergi okumaya, televizyon izlemeye, radyo dinlemeye, sinema izlemeye, internet kullanımına ve açık hava reklam takibine harcanan zamanı dikkate almaktadır. Geçtiğimiz yıl 65 ülkeyi kapsayan rapor, bu yıl 71 ülkeye kapsıyor.

İnternet tüketiminin yüzde 71’i artık mobil mecralardan yapılıyor

Geçtiğimiz on yıllık periyodun başlarında masaüstü internet tüketimi hızla büyüdü. 2010 yılında günde 36 dakika iken, 2014 yılında günde 52 dakika ile zirve yaptı. Ancak kullanıcıların mobil cihazlara geçmesiyle birlikte masaüstü tüketim düşüş göstermeye başladı. 2015 yılında mobil, masaüstünün yerini alarak internete erişimde başlıca araç haline geldi. Bu yıl içinde dünya genelinde mobil cihaz üzerinden internet kullanımının günde yaklaşık 86 dakika olacağı, masaüstü internet kullanımınınsa günde 36 dakika olacağı tahmin ediliyor. Bu, internet tüketiminin yüzde 71’inin mobil cihazlar üzerinden gerçekleşeceği anlamına geliyor. Mobil internet kullanımına ağırlıklı olarak yönelen bölge yüzde 73’lük mobil tüketim oranıyla Asya Pasifik. Bunu yüzde 72’lik mobil oranla Kuzey Amerika takip ediyor.

Mobil internet kullanımı artarken diğer medya kullanımları düşüş gösteriyor

Mobil internet tüketimi, geleneksel medya tüketiminden pay alarak büyümeye devam ediyor. Tahminlere göre mobil internette harcanan ortalama süre küresel olarak bu sene yüzde 2,7 artacakken, masaüstü internet kullanımında yüzde 15,8’lik düşüş yaşanacak. Ayrıca diğer tüm geleneksel mecralarda küçülme yaşanması bekleniyor: sinemada yüzde 0,5’lik, açık havada yüzde 0,8’lik, televizyonda yüzde 1,5’lik, radyoda yüzde 2,4’lik, gazetede yüzde 5,6’lik ve dergilerde yüzde 6,7’lik bir düşüş öngörülüyor.

Mobil kullanım medya tüketiminin büyümesini sağlıyor

İnternet tüketiminin büyümesi (önce masaüstü, şimdi mobil) 2010 – 2015 yılları arasında toplam medya tüketiminde yüzde 7,9 artış sağladı. 2010’da günde 403 dakika olan medya tüketimi, 2015 yılında 435 dakikaya ulaştı. Yıllık ortalama büyüme geçtiğimiz yıllarda yüzde 1,5 olarak gerçekleşirken bu yıl için de yüzde 1,4’lük büyüme tahmin ediliyor. 2017’nin büyüme tahmini yüzde 1,2 olurken, 2018 yılında ise mobil kullanımdaki büyümenin yüzde 0,4 seviyelerine gerileyeceği tahmin ediliyor. 2018’de global olarak, günde ortalama 448 dakika medya tüketimi bekleniyor.

Televizyon global medya tüketimindeki hakimiyetini sürdürüyor

Yakın zamandaki düşüşüne rağmen televizyon, 2015 yılında günlük 177 dakika tüketimle küresel bazda açık ara en popüler medya mecrası olmaya devam etti. İnternet ise 110 dakikalık tüketim ile 2’nci sırada yer aldı. 2015’te küresel medya tüketiminin yüzde 41’ini oluşturan televizyonun 2018’de hala tüketimin yüzde 38’ini oluşturması bekleniyor. 2018 için tahmin edilen küresel medya tüketimindeki internet kullanım oranıysa yüzde 31.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
3 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
4 WhatsApp 3 yeni güncelleme
WhatsApp’ta artık gruptan sessizce ayrılmak da çevrimdışı takılmak da mümkün!
5 Golden Drum'da son başvuru tarihi 15 Ağustos...
Golden Drum’da son başvuru tarihi 15 Ağustos…
Güncel Haberler
Türkiye'nin yeni imajı: Turkish Hairlines...
Türkiye’nin yeni imajı: Turkish Hairlines…
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
XCO’22: Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş
Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli
Küresel dev ile lider Türk şirketi arasında alternatif iş birliği modeli
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

BDDK'dan onay çıktı: A101 dijital banka kuruyor!
Haberler
BDDK’dan onay çıktı: A101 dijital banka kuruyor!
Nafizcan Önder
3 gün önce
Giyim sektörünün devleri mahkemelik oldu: Adidas’tan Nike'a patent davası | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Giyim sektörünün devleri mahkemelik oldu: Adidas’tan Nike’a patent davası | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
16 Haziran 2022
2. elde yeni trend: Yenilenmiş telefon!
Haberler
2. elde yeni trend: Yenilenmiş telefon!
Nafizcan Önder
13 Haziran 2022
Turkcell dijital banka kuruyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Turkcell dijital banka kuruyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
28 Haziran 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.