7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2016’da en çok nereyi aradık?
Haberler

2016’da en çok nereyi aradık?

Marketing Türkiye
6 Aralık 2016
2 dk okuma

Yellow Pages, 2016 yılı boyunca kullanıcıların en çok neleri aradığını açıkladı. Açıklanan verilere göre 2016’da en çok cep telefonu kategorisinde arama yapıldı. Aramalarda en göze çarpan sonuçlardan biri de mobil cihazların kullanımı. Arama yapanların yüzde 55’i dijital platformlarda yaptığı aramalarda akıllı telefon ve tabletlerini kullandı. En çok aramayı 18-34 yaş arası kullanıcılar yaptı.

2016 yılı boyunca hastanelerden restoranlara, devlet dairelerinden bankalara kadar birçok yeri dijital platformlar üzerinden aradık. Yaygınlaşan mobil cihazlarla birlikte arama tercihlerimizde de önemli bir değişim yaşandı. Cep telefonu ve tabletlerden yapılan aramalar, 2016 yılında masaüstü cihazlardan yapılan aramaları geçti.

2016’da en çok ‘’cep telefonu’’ aradık

Yellow Pages’in verilerine göre, 2016’da dijital platformlarda en çok aranılan kategoriler arasında ilk sırada cep telefonu aramaları yer aldı. YellowPages.com.tr üzerinde 850 binden fazla firma bulunduran Yellow Pages’ta yapılan aramaların yüzde 5’i cep telefonu kategorisinde gerçekleşti. Aramaların yüzde 55’i mobil cihazlardan yapılırken yüzde 45’i masaüstü cihazlardan yapıldı. Cinsiyet açısından bakıldığında, aramaların yüzde 69’u erkekler yüzde 31’i ise kadınlar tarafından gerçekleşti. Demografik kriterler bazında bakıldığında da ilginç veriler dikkat çekiyor. Yüzde 56’lık oranla en çok arama yapan yaş aralığı 18-34. 35-53 yaş aralığında bu oran yüzde 34, 55 ve üstü yaş aralığında ise yüzde 10. En çok arama yapan şehirlerse İstanbul (yüzde 36), Ankara (yüzde 15), İzmir (yüzde 9), Adana (yüzde 4) ve Bursa (yüzde 3).

Aramaların yüzde 55’i mobil cihazlardan

2016 yılındaki en önemli gelişmelerden biri de arama yapılan cihazlar konusunda oldu. 2016’da mobil cihazlardan yapılan arama oranı yüzde 55 olarak gerçekleşti. Verilere göre arama yapan her 2 kişiden 1’i bu aramayı akıllı telefon ya da tabletlerinden gerçekleştirdi.

Türk mutfağına ilgi hiç değişmiyor

2016’da en çok aranılan kategoriler arasında ikinci sırada restoranlar yer aldı. Yellow Pages üzerinden arama yapanların yüzde 4’ü restoran ararken en çok ilgiyi geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yine Türk mutfağı gördü. Kullanıcıların yüzde 82’si en çok Türk mutfağı arıyor. Restoran aramalarında, erkek kullanıcıların yaptığı aramalar ön plana çıkıyor. Erkeklerin yüzde 58’si, kadınların yüzde 42’si restoran arıyor. En çok arama yapan yaş grubu ise yüzde 45 ile 25-34 yaş arası. Restoranları sırasıyla, giyim ve giyim aksesuarları (yüzde 3), bakanlık ve devlet daireleri (yüzde 2,5), vakıf ve dernekler (yüzde 1,5) takip etti.

Ülke gündemi arama tercihlerini değiştirebiliyor

Ülke gündeminde yaşanan gelişmeler dijital ortamda yapılan aramalarda belli dönemlerde farklılık gösterebiliyor. Örneğin 2016’nın ikinci yarısından sonra özellikle vakıf ve dernek aramaları önceki yıllara göre sıçrayış göstererek yüzde 1,5 oranında daha fazla arandı.

1 Şirketlerin yüzde 83'ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
Özel şirketlerin yüzde 83’ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
2 mickey mouse
Telif hakkının sonuna gelindi: Mickey Mouse kamulaşıyor
3 e-ticaret
E-ticaretteki büyüme yüzde 68’e ulaştı
4 HBO Max gelmeden gidiyor mu?
HBO Max gelmeden gidiyor mu?
5 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
müşteri
Seçeneği artan müşteri sepeti daha çok dolduruyor
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?
Buz Devri’nden çıkan gençlik, eğlencenin ötesinde neye ihtiyaç duyuyor?
Nakliye sorunları
Ünlü bisiklet firması nakliye hasarlarına nasıl son verdi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

yaratıcı
Haberler
Tükenmişlik sendromu yaratıcı beyinleri esir alıyor
Seda Başpınar
2 hafta önce
Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar hangileri?
Haberler
Tüketiciyle birlikte ışıldayan markalar
Gizem Yıldız
29 Mayıs 2022
gittigidiyor
Haberler
eBay, GittiGidiyor’u kapatarak Türkiye pazarına veda ediyor
Seda Başpınar
2 hafta önce
SPX DAĞYENİCE ULTRA TRAIL COPA’NIN ALTIN SPONSORLUĞUNDA GERÇEKLEŞTİ
Haberler
Spor tutkunları Dağyenice manzarasında koştu
Gizem Yıldız
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.