2015’te en çok izlenen 10 filmden 8’i yerli yapım!
İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin 15. Kuruluş Yıldönümü etkinlikleri kapsamında, UNCTAD ve üniversitenin işbirliğiyle hazırlanan İstanbul Kreatif Ekonomi Raporu açıklandı. İstanbul Kreatif Ekonomi Raporu” ile Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Örgütü’nün (UNCTAD) ilk kez bir şehir düzeyinde kreatif endüstrileri incelemesine göre, İstanbul’un kreatif ekonomisi dünyaya göre ayrıcalıklı bir konumda.
Raporda, İstanbul’un kreatif endüstrilerdeki potansiyeline de dikkat çekildi ve başarıların devamı için bir yol haritası çıkarıldı. Raporda öne çıkan bulgular şöyle;
Tasarımla ilgili alanlara öğrencilerin ilgilisi yüzde 40 arttı
Gençler arasındaki istihdamın büyüyen bir kısmını kreatif endüstriler sağlıyor. Reklamcılık sektöründe çalışanların yüzde 73’ü 40 yaşın altında. Türkiye’deki mimarların yüzde 38’i 30 yaşın altında. 2013’te tasarımla ilgili bütün alanlarda çalışan öğrenciler yüzde 40 oranında arttı.
10 filmden 8’i yerli yapım
Sinema sektörü Türkiye’nin kreatif ekonomi alanında tam bir başarı hikayesi. Son yıllarda Türk sineması yurtdışı yapımların önüne geçmiş durumda. 2015’te en çok izlenen 10 filmden 8’i yerli yapım.
TV dizisi sektörü ihracat geliri 250 milyon dolara ulaştı
TV dizisi sektöründeki gelirler son yıllarda büyük bir ivme kazandı. 2008 yılında 10 milyon olan sektörün ihracat geliri 2015 yılında büyük bir sıçramayla 250 milyon dolara ulaştı. Türk dizileri Orta Doğu, Asya ve Latin Amerika’da her gün milyonlarca izleyiciye ulaşıyor. Gümüş ve Muhteşem Yüzyıl gibi diziler bunlardan bazıları…
Reklamcılık sektörü yüzde 12 büyüdü
Türkiye’nin başarılı reklamcılık sektörünün daha da büyümesi için önemli bir potansiyeli var. 2014 yılında Türkiye’nin reklamcılık sektörü yüzde 12 büyüdü. Televizyon reklamcılık için önemini devam ettirirken internet üzerinden yapılan reklamcılık bu sektörün daha da büyümesi için büyük fırsatlar sunuyor.
İhracatın yüzde 63’ü iç tasarım ve mücevher tasarımından gerçekleşti
Tasarım ve el sanatları da yine öne çıkan kreatif ekonomi sektörlerinden. UNCTAD’a göre Türkiye’nin 2012 yılında ihraç ettiği toplam kreatif ürünlerin yüzde 63’ü tasarımdan (iç tasarım ve mücevher tasarımı) ve yüzde 35’i de el sanatlarından gerçekleşti.