5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!
Haberler

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

Nafizcan Önder
7 Şubat 2021
4 dk okuma

Pandemiyle birlikte hem sağlık önlemlerine uymaya çalışan hem de seyahat özgürlüğünden ödün vermek istemeyen tüketicilerin kurtarıcısı otomobiller oldu. Ancak bu süreçte sıfır araç arzında yaşanan sorunlara yükselen döviz kuru da eklenince ikinci el araç sektörüne rağbet daha da arttı. Elbette bu çetin rekabetin merkezi de 2. el araç platformları oldu. Peki, 2. el araçta en çok hangi dijital platformlar tercih ediliyor, en çok hangilerine güveniliyor? Tüketiciler hangi motivasyonlarla araç satın alıyor? Marketing Türkiye için FutureBright Group’un gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma 2. el otomobil pazarına ışık tutuyor.

2020 birçok sektörü ve iş yapış biçimini derinden etkiledi, dönüştürdü ve dönüştürmeye de devam ediyor. Kuşkusuz otomobil sektörü en derin etkilenen alanların başında geliyor. Araç sahibi olmanın onlarca motivasyonu olduğunu biliyoruz ancak bu sıralar en öne çıkanı “korunma” oldu. Pek çok tüketici için otomobil artık devasa bir çelik maske görevi görüyor! Ancak bir yandan pandemiyle artan sağlık endişesi araç alma arzusunu tetiklerken diğer yandan yükselen döviz ve sıfır araç tarafındaki arz sıkıntısı otomobilde 2. el pazarına tarihi günler yaşattı. Adeta otomobil pazarının kalbi 2. elde atmaya başladı. Marketing Türkiye için FutureBright Group’un “Sence” platformu üzerinden gerçekleştirdiği “2. El Araç Pazarı” araştırması otomobilde rekabetin merkezi haline gelen 2. el otomobil sektörünü tüketici tercihleri ve satın alma motivasyonları üzerinden ele alıyor.

Dijital platformlar otomobil galerilerine tur bindirdi!

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

Dijitalleşme hayatımızın artık merkezinde yer alıyor. Kendi dönüşümünü pandemiden çok önce başlatan dijital araç alım-satım platformlarının tüketicide nasıl bir karşılığı olduğunu görebilmek için araştırma kapsamında “2. el otomobil alım/satımı için dijital platformları mı otomobil galerilerini mi tercih ediyorsunuz?” diye sorduğumuzda katılımcıların yüzde 70’inin dijital platformları önceliklendirdiği görülüyor.

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!Facebook daha yeni ısınıyor!

 

Araştırma sonuçlarına göre 2. el araç alımsatımında kullanılan platformlar arasında Sahibinden.com, Letgo ve Arabam.com öne çıkıyor. Piyasayı – araç fiyatlarını takip etmek için ziyaret edilen platformları sorduğumuzda yine benzeri bir tablo ortaya çıkarken, Facebook Marketplace ise bu alanda sessiz sedasız büyüyen bir oyuncu olarak dikkat çekiyor.

 

Popüler olan kazanır!

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

2. el otomobil pazarınadaki dijital platform tercihlerini etkileyen unsurlar ise şöyle sıralanıyor: Platformun popülerliği, fazla sayıda ilan olması, güvenilirliği ve kullanım kolaylığı. AB SES grubunda ilan sayısı ve kullanım kolaylığı öne çıkan unsurlar olurken daha önce hem 2. el araç almış hem de satmış kitlenin önceliğiyse güvenilirlik. Bu noktada platformlardan alıcı satıcı arasında güveni arttırıcı hizmetleri iyileştirmesi, güçlendirmesi bekleniyor.

Tüketici piyasayı yakından takip ediyor

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

2. el otomobil pazarındaki dijital platform tercihlerini etkileyen unsurlar ise şöyle sıralanıyor: Platformun popülerliği, fazla sayıda ilan olması, güvenilirliği ve kullanım kolaylığı. AB SES grubunda ilan sayısı ve kullanım kolaylığı öne çıkan unsurlar olurken daha önce hem 2. el araç almış hem de satmış kitlenin önceliğiyse güvenilirlik. Bu noktada platformlardan alıcı satıcı arasında güveni arttırıcı hizmetleri iyileştirmesi, güçlendirmesi bekleniyor.

 

 

 

Tüketici fiyatlardan şikâyetçi

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

Son dönemde 2. el araç piyasasında en çok konuşulan konu fiyatların yüksekliği… Bu durum araştırmaya da yansımış durumda. Katılımcılara otomobil fiyatlarını nasıl değerlendirdikleri sorulduğunda fiyatları çok yüksek bulanların oranı yüzde 64 olarak karşımıza çıkıyor. Fiyatların olması gerektiği gibi, ya da düşük olduğunu düşünenlerin oranıysa yalnızca yüzde 13.

Araç Tercihinde ilk kriter fiyat

Katılımcılara 2. el araç satın alma durumunda nelerin önemli olduğu sorulduğunda katılımcılar öncelikle ellerindeki bütçeye en uygun, fazla yıpranmamış bir araç alma eğiliminde olduklarını söylüyor. Öte yandan tüketiciler kalplerindeki markadan da kolay kolay vazgeçmek istemiyor. Değişeni olmaması, boya görmemiş olması da diğer etkili faktörler.

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

Lider Volkswagen

Araştırma kapsamında katılımcılara 2.el araç tercihleri de soruldu. Bu doğrultuda yüzde 14’le Volkswagen en çok öne çıkan marka olurken onu yüzde 12’yle Ford ve yüzde 10’la Renault takip ediyor.

Pandemide 2. el otomobil alım-satım platformları tavan yaptı!

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için FutureBright Group’un “Sence” platformu üzerinden 19-22 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirdiği araştırmaya, Türkiye’nin 57 farklı ilinde yaşayan, 18 yaş üstü, farklı meslek grupları ve sosyo-ekonomik statüden, 2.el araç almış ya da satmış 450 kişi katıldı. Marketing Türkiye için FutureBright Group’un gerçekleştirdiği “2. El Araç Pazarı” araştırmasını FutureBright Group Genel Müdür Yardımcısı Eray Biçici yorumladı.

2. El Araç Pazarı Eray Biçici futurebright SENCE
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
3 gün önce
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Haberler
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Haberler
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Trump'ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
Haberler
Trump’ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.