14 CEO, 20 saniyede Türkiye’yi dünyaya tanıtacak
Türkiye, küresel şirketlerin CEO’larıyla dev bir tanıtım kampanyasına başlıyor. “Discover your Turkey story!” (Türkiye hikâyeni keşfet) başlıklı kampanyayla 30 günde 24 ülkeye ulaşılacak
15 Temmuz’da FETÖ/PDY terör örgütü tarafından planlanan hain darbe girişiminin ardından Türkiye ekonomisinin bu girişimden zarar görmediğini tüm dünyaya göstermek için Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi bir kampanya başlatacaklarını duyurmuştu. Bu kampanya kapsamında uluslararası şirketlerin CEO’larının yer alacağı bir dizi reklam çalışması gündeme geldi.
Yapılan son açıklamaya göre önümüzdeki günlerde aralarında Coca-Cola Company CEO’su Muhtar Kent, Vodafone CEO’su Vittorio Colao’nun da bulunduğu uluslararası 14 markanın CEO’su kamera karşısına geçecek.
CEO’lar 3 kelimeyle Türkiye’yi anlatacak
Türkiye’de yaşamanın kendileri için ne anlama geldiğini, buradaki anılarını, Türkiye deneyiminin iş yaşamlarına ne kattığını, mutlu olup olmadıklarını, kendi şirketleri için Türkiye’nin stratejik ve jeopolitik önemini anlatacak olan CEO’lar ayrıca Türkiye denince akıllarına gelen 3 kelimeyi sıralayacaklar. Sadece Türkiye’de bulunan bir özelliğiyse en vurucu 35 kelime ile ifade edecekler.
Edinilen bilgiye göre belgesel tadında gerçekleşecek kampanyanın çekimlerini Yirmibirgram Reklam Ajansı gerçekleştirecek. 30 gün sürecek kampanya, 24 ülkede 180 milyon kanaat önderine ve 500 milyon insana ulaştırılacak.
Çekimlere Axa Sigorta ile başlayıp, 20 yılda Türkiye’de 780 milyon dolarlık yatırım yapan ve yeni yatırım projelerine de girişmek üzere olan Philip Morris/ Sabancı Genel Müdürü İspanyol Enrique jimenez ile devam edileceği planlanıyor. Shell, Fiat, Toyota, Samsung, Boeing, Ford, Carrefour, TNT, BNP Pariba, Mercedes, Coca Cola, Unilever gibi uluslararası şirketler CEO’ları da tek tek kamera karşısına geçecek. Ekonomi Bakanlığı, projede yer alacak şirketlerin, kampanyanın yayınlanacağı ülkelerdeki ofisleriyle de temasa geçmelerini ve kampanyanın etkisini arttırmak için medyayı kullanmalarını istediği edinilen bilgiler arasında…
“Türkiye’ye yatırım yaptık ve kazandık, siz de gelin yatırım yapın kazanın” demeye hazırlanan CEO’ların yer alacağı ” kampanyasının bu ay içerisinde hayata geçmesi bekleniyor. Aralarında Müteahhitler Birliği, TİM, TOBB, UND, TÜSİAD’ın da bulunduğu 14 sivil kuruluşu da kampanyaya destek veriyor.
Kampanyaya katılacak CEO’lar
20 saniye olarak planlanan televizyon kampanyasında ilk gün Axa Türkiye CEO’su Guillaume Lejeune, ikinci gün Enrique Jimenez yer alacak. Tanıtım kampanyası şu CEO’larla devam edecek: Mercedes Benz- Britta Seeger, Bosch Türkiye- Seteven Young, Shell Türkiye- Felix Faber, Samsung Türkiye-DaeHyun Kim, BBVA Garanti- Carlos Torres, Vodafone -Vittorio Colao, Toyota – Akio Toyota, Ford-Mark Fields, Airbus- Dennis A.Muilenburg, Fiat-Sergio Marchionne, Carrefour- Georges Plassar, BNP Paribas-Jean Laurent Bonnafe ve Coca-Cola Company-Muhtar Kent.