17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Nafizcan Önder
31 Aralık 2021
6 dk okuma

Halk jürisi “Yılın İtıbarlıları”nı seçti

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin sekizincisi için heyecanlı bekleyiş başladı. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve “Yılın İtibarlıları”nın halk jürisi tarafından belirlendiği The ONE Awards’da kazananlar 20 Ocak 2022’de Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de düzenlenecek törenle ödüllerine kavuşacak… Gecede yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları da ayrıca başarı ödülü alacak.

Yılın kazanan markaları

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Pazarlama dünyasının çekişmeli atmosferinde kazanılan ödüller, oldu olası ekipleri baş koydukları yolda ilerlemeleri konusunda yüreklendirmiştir. Bugün ise şartların çok hızlı değiştiği ve iş dünyasının bu değişime adapte olmak için sıklıkla stratejilerini gözden geçirdiği bir dönemdeyiz. Hayatın normal akışına dönmeye başlamasıyla rahat bir soluk aldığımız 2021 markalar için değişimin kapıyı çaldığı bir yıl oldu. Bu yıl alınan ödüller tüketicisini anlayan, şartlara en hızlı şekilde uyum sağlayan ve mükemmelin peşinden koşarak sektörlerinde öncü olan markaları işaret ediyor… Aldıkları ödüller ve yaptıkları çalışmalarla adından söz ettiren markaların yetenekli ekipleri, başarılarının arkasındaki sırları ve içgörüleri Marketing Türkiye’ye anlattı…

Epıca Awards’da “bahane” değil “yaratıcılık” kazandı

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2021’in ödül töreni 9 Aralık’ta gerçekleşti. Bu yıl “No bias. No excuses” söylemiyle reklam dünyasına seslenen ekinlikte 3 bin 184 çalışma, 200’den fazla jüri üyesinin değerlendirmesine sunuldu. Bir haftadan uzun süren bir oylama süreci nihayetinde kazanlar belirlenirken Türkiye’den de üç iş toplamda dört ödüle değer görüldü. Bir Altın, bir Gümüş ve bir Bronz ödülün yanı sıra bu yıl VMLY&R Türkiye, Grand Prix’i kucaklayan ajanslar arasında yer aldı.

Yılın pazarlama stratejileri

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Ekonomik ve toplumsal meselelerin yanında global pandemi vakalarının da gündemden düşmediği 2021 yılında ses getirmek markalar için hiç kolay değildi. Fakat kimi gündeme dahil olmanın özgün bir yolunu buldu kimi ise kendi gündemini yaratmanın… Peki, sektörde ezber bozan stratejilere imza atan markalar hangileri oldu? Bu pazarlama stratejilerinde öne çıkan içgörüler neydi? Türkiye’nin önde gelen marka danışmanları Marketing Türkiye için stratejileriyle ezber bozan markaları belirledi. İşte o markalar ve iz bırakan stratejileri…

Güçlü liderler ufukta ne görüyor?

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Pandeminin ardından iş dünyası için hareketli geçen bir 2021’i geride bıraktık. Sürece başarıyla uyum sağlayan çevik liderler, geçtiğimiz yıl şirketlerini bir adım ileri taşırken ekonominin de yol göstericileri oldu. Pek çok açıdan geçtiğimiz iki yılda değişip dönüştüklerini dile getiren liderler sadece şirketlerini değil, yaşadıkları toplum ve dünyayı da odaklarına alan kararlarıyla örnek oldu. Peki, ekonomiye yol gösteren, pek çoklarına ilham veren o liderler ufukta ne görüyor? Hedeflerinde neler var? İşte güçlü liderlerin 2022 öngörüleri…

2021’de çarşı pazar karışsa da Z Raporu çok net!

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Ne yıldı ama! Sona eren her 365 günün ardından söylenen bu klişe söz sanki en çok 2021’e yakışıyor. Üç gün üst üste aynı gündemi konuşamadığımız, dijitalleşmede gelinen son adım metaverse’ten Tokyo olimpiyatlarına, NFT piyasasının kazandığı ivmeden Boji’ye hatta ifşalara… Ekonomik kriz bir yandan küresel salgın krizi diğer yandan, acısıyla ve çok nadiren tatlısıyla 2021 sona ererken Marketing Türkiye, Poltio ve Hopi iş birliğiyle gerçekleştirilen “2021’in ‘En’leri” anketi yıla damgasını vuran kişi ve olayları gözler önüne seriyor.

2021’e damga vuran reklam filmleri

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

İlk yarısı pandemi etkisinde, kalanı ise kontrollü normalleşme rüzgarıyla geçen koca bir yıl geride kaldı. Sektör oldukça zorlu bir yılı geride bırakırken kimi markalar her şeye rağmen imza attıkları reklam filmleriyle hem zihinlere hem de gönüllere taht kurmayı başardı. Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “2021’nin En Beğenilen Reklamları” araştırması işte o tahtta oturan reklamları halk oylamasıyla belirledi…

CMO’ların 2022 ajandasında neler var?

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Geçtiğimiz yıl istinasınız tüm liderlerin gündeminde dijital dönüşüm vardı. 2022’ye geldiğimizde ise sektörüne liderlik eden markaların bu dönüşümü hızla tamamlayıp yeni hedefler belirlediğini pazarlama liderlerinin kendi ifadelerinden anlıyoruz. Türkiye’nin başarılı CMO’ları geride bıraktığımız yılın markaları adına çıktılarından da oldukça memnun görünüyor. Peki ya gelecek için neler söylüyorlar? Hedeflerinde neler var? 2022’de pazarlama dünyasını hangi içgörüler şekillendirecek? Yanıtlar Türkiye’nin en etkili CMO’larından geliyor…

Duygulu hikâye daima kazanır

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

BoomSocial’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “2021 Yılının En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” analizinde özel gün reklamları yine zirvede. Bu yıl listede geçmişin gölgesinde kalmış, üzerine henüz çok söz edilmemiş duygu yüklü, tarihi anıların canlandırıldığı, birlik ve beraberlik çağrılarının yapıldığı kampanyalar öne çıktı.

2021’in en başarılı influencerları

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Her geçen gün daha da önemli bir pazarlama ve satış aracına dönüşen influencer marketing 2021’de popülerliğinin zirvesine çıktı. Öyle ki başta e-ticaret olmak üzere kimi sektörlerde pazarlama bütçesinin aslan payına da ambargo koydu. Peki, 2021’e dönüp baktığımızda yılın en başarılı influencerları kimlerdi? Hangi markalar hangi platformlara influencer marketing stratejileriyle damga vurdu? Yanıtlar CreatorDen ekibinin Marketing Türkiye için yaptığı kapsamlı analizde…

İzleyici gülmekle ağlamak arasında

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

2021 yılında normalleşme adımlarının sıklaştırılması TV izleme sürelerine de yansıdı. Buna karşın Türk dizileri iddiasını korumakla kalmadı izlenme oranlarını da önemli ölçüde artırdı. Peki, Türk halkı en çok hangi tür dizileri izliyor? Yılın en beğenilen dizileri ve dizi karakterleri hangileri oldu? Türk halkı bağımlısı olduğu dizileri hangi mecralardan izliyor? Detaylar Marketing Türkiye için Xsights’ın gerçekleştirdiği araştırmada…

Araştırmacılardan 2022 tüyoları

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Kelimenin tam anlamıyla bilinmezliklerle dolu bir yıla adım atıyoruz. Normalleşme umutlarıyla başlayan 2021, TL’nin değer kaybettiği, etiketlerin hızla değişip enflasyonun bir numaralı gündem haline geldiği, kurdaki dalgalanmanın fırtınaya dönüştüğü bir yeni yıl bıraktı bize… Markaların fiyat belirlemekte dahi zorlandığı bu günlerde tüketiciler ise artan fiyatlara rağmen alışveriş telaşında. Zira durmadan yenilenen fiyat etiketleri tek bir şey söylüyor: “Bugün almazsanız, yarın daha pahalı olacak…” İşte böylesi kaotik bir ortamda tüketicilerin nabzını tutarak markaların yolunu aydınlatmaya çalışan araştırmacılarla bizi nasıl bir yılın beklediğini konuştuk…

Fırtına yaklaşıyor

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Tabiri caizse ekonomik anlamda yokuş aşağı yol aldığımız bir yılı geride bıraktık. Tüketici, beklenti ve umutlarını belirsiz bir süre için rafa kaldırıp “sadeleşme” yolunda ilerlerken iş dünyası da yeni bir yıl için hazırlıkları tamamladı. Peki ama üst düzey yöneticilerin 2022 için beklentileri ne? Onlar da gidişat konusunda karamsar mı yoksa tünelin sonunda ışık görünüyor mu? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “2021 İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması” C düzeyi yöneticilerin geleceğe yönelik öngörülerini ortaya koyuyor…

Bildiğimiz sosyal medyanın sonu

Marketing Türkiye 2021 Almanak özel sayısı

Smart Insights verilerine göre, 2021’de dünyanın neredeyse yarısı, her gün ortalama 2.5 saatini sosyal medyaya ayırdı. Üstelik bu süre her geçen gün artmaya devam ediyor. Sosyal medya kullanımı olanca hızıyla artarken yeni trendlerle birlikte kendisi de canlı bir organizma gibi evrim geçirip değişiyor… Peki, geride bıraktığımız yılda sosyal medyayı yeniden şekillendiren, rutinlerimizi değiştiren gelişmeler neler oldu? İşte 2021’de sosyal medyada öne çıkan trendler…

Ahmet Pura yazdı: Hedef bütüncül ölçümleme

Ali Saydam yazdı: Sosyal medyada manipülasyonlar yılına veda edelim…

Volkan İkiler yazdı: Yeni bir dönem başlıyor

Serhan Ok yazdı: Kültür, marka stratejisini yemek zorunda değil

Aslıhan Anarat Çötelioğlu yazdı: İnsan kaynağı sorunu derinleşiyor

Mustafa Kutlay yazdı: Halkla ilişkiler değişim sınavını geçti, sıra markalarda

Ayşen Akalın yazdı: Veriyi iyi değerlendiren kazanacak

İpek Özgüden Özen yazdı: “Birlikte hareket etmenin” keşfi

Elmas Özler yazdı: DPİD metamorfozda

Doç. Dr. Yener Girişken yazdı: Ya araştırma olmasaydı?

Çağlar Gözüaçık yazdı: Şiirsel bir geçmiş ve gelecek yıl değerlendirmesi

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Almanak sayısında sizleri bekliyor… Okumak için TIKLAYIN!

Marketing Türkiye 2021 Almanak
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
İnşaat reklamı yaptığı iddia edilen yer bilimci Naci Görür'den açıklama!
Haberler
İnşaat reklamı yaptığı iddia edilen yer bilimci Naci Görür’den açıklama!
Sena Tufan
29 Nisan 2025
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Haberler
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Sena Tufan
1 hafta önce
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Haberler
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.