1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2021'in dijital reklam gelirleri umut vadediyor: Büyüme devam edebilir
Haberler

2021’in dijital reklam gelirleri umut vadediyor: Büyüme devam edebilir

Berçem Sultan Kaya
21 Nisan 2022
2 dk okuma

IAB ve PwC, 2021’de dijital reklam gelirlerinin durumunu ortaya koyan bir rapor yayınladı. Internet Advertising Revenue isimli rapora göre; Türkiye’de medya yatırımları 16 milyar 953 milyon TL, reklam yatırımları ise 5 milyar 858 milyon TL olarak açıklandı.

Rapora göre, ABD dijital reklamcılığı 2021’de dikkate değer bir büyüme yaşadı. 2020’nin ikinci çeyreğinde yaşanan düşüşün ardından 2021’de sektör, pazarlama bütçelerinin yeniden canlanması sayesinde yeniden bir büyüme yaşadı. Tüketicinin dijital kullanım alışkanlıklarının da sayesinde genel olarak, dijital reklam geliri yıllık yüzde 35,4 artarak 2006’dan bu yana en yüksek büyümeyi gerçekleştirdi.

Dediğimiz gibi, dijital reklam gelirleri, tüm dijital pazarların genişlemesinden fayda sağladı. IAB için Harvard Business School tarafından yapılan bir araştırmaya göre, internet ekonomisi son dört yılda ABD ekonomisinden yedi kat daha hızlı büyüdü ve şu anda ABD GSYİH’sının yüzde 12’sini oluşturuyor. Tüketicinin dijital medya kanallarına harcadığı zaman artmaya devam ettikçe, dijital medyaya ayrılan reklam harcamaları da artmaya devam ediyor.

Dünya genelindeki 42 ülkede medya yatırımları bir önceki yıla oranla yüzde 28,69 büyürken Türkiye’nin bu hacim içerisindeki payı yüzde 0,47 oldu. Türkiye dijital medya yatırımlarının geleneksel medya yatırımlarına oranı ise, 42 pazar içinde 5. sıraya geldi ve bir önceki yıla göre yükselerek konumunu güçlendirdi. Yapılan hesaplamalara göre, ülkemizde medya yatırımlarının GSYH içindeki oranının 2’ye katlanma potansiyeli olduğu öngörülüyor.

Yeni işletmeler dijital reklamları besliyor

2021’de kurulan yeni işletmelerin patlaması da şüphesiz büyümede bir ivmelenme yarattı. Sayım Bürosu’na göre, 2021, kurulan 5,4 milyon yeni işletmeyle tarihin en büyük ticari büyümesine şahit oldu. Bu işletmeler, yeni müşterilere ulaşmak ve ürün ve hizmetler sağlamak için reklam destekli internete güveniyor. Tam da bu sebeple, küçük işletmelerde görülen bu artışın, devam eden dijital medya ve pazarlama ekosisteminin hızlandırılmasında önemli bir katkı sağlayacağına inanılıyor.

2022’ye yönelik olarak, IAB ve PwC, dijital reklam büyümesinin devam edeceğini tahmin ediyor. Nispeten yeni dijital reklam oyuncuları; perakende medya, CTV/OTT, oyun ve müzik platformları gibi kanallardan reklam yapmaya devam ettikçe, dijital reklam ekosistemi gelişmeye ve dijitalin toplam medyadaki payını artırmaya devam edecek. Ek olarak, AR/VR, meta veri tabanı ve Web3 gibi teknolojiler gelişecek ve pazarlamacılara, yeni nesil dijital teknolojinin gücüyle hareket eden yeni ve heyecan verici bir “tüketicilerle etkileşim kurma” imkanı sunacak.

2021’in etkileyici büyümesine ve genişlemesine rağmen sektör, gizlilik düzenlemesi, üçüncü taraf çerezlerin kullanımdan kaldırılması, ölçüm ve tedarik zinciri şeffaflığıyla ilgili gerilim ve belirsizlik rüzgarlarıyla karşı karşıya kalmaya devam ediyor. Raporun tamamını aşağıdan okuyabilirsiniz.

IAB_Internet_Advertising_Revenue_Report_Full_Year_2021İndir

Mobil oyun dünyasının liderleri sektörün gelişimini nasıl değerlendiriyor?

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google'dan ilk açıklama geldi!
Haberler
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google’dan ilk açıklama geldi!
Marketing Türkiye
4 Eylül 2025
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Haberler
Z kuşağı tasarruf etmeyi öğreniyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Haberler
Oreo, yaya geçitlerini indirim alanına dönüştürdü
Sena Tufan
26 Eylül 2025
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
Haberler
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Nafizcan Önder
15 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.