16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı
Haberler

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Marketing Türkiye
26 Mart 2022
4 dk okuma

Marketing Türkiye için araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Ev Tekstilinde Kuşakların Marka Tercihleri” araştırması sektöre dair önemli içgörüler sunuyor. Tüketicilerin ev tekstili alırken neleri önemsediklerinin ve marka tercihlerinde hangi kriterleri göz önünde bulundurduklarının belirlendiği araştırmaya göre ev tekstili markalarının en sadık müşterileri Baby Boomer kuşağı… Ev tekstili ürünleri arasında en çok mutfak ürünü satın alanlar Z’ler olurken marka tercihinde pazardaki rekabet kuşakların seçimine de yansıyor…

Kullanılan malzeme, tasarım ve kullanım alanları olarak sürekli gelişime paralel değişkenlik gösteren ve geniş ürün yelpazesini içine alan ev tekstili ürünleri aynı zamanda geniş marka yelpazesine de sahip. Havlu, perde, halı, nevresim, mutfak ürünleri ve daha birçok ev tekstil ürünü hemen hemen bütün evlerin baş tacı konumunda. Önceden bu tekstil ürünleri ihtiyaç doğrultusunda alınırdı ancak artık ürünlerde farklı özellikler de aranıyor. Son dönemde özellikle dekorasyon amaçlı kullanımı revaçta olan ev tekstilinde, modaya uygunluk, hoş tasarım, kalite, uygun fiyat ve dayanıklılık da tercih sebebi. Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Ev Tekstilinde Kuşakların Marka Tercihleri” araştırması hem geleneksel hem de yenilikçi genç markaların çetin bir rekabete tutuştuğu pazardaki satın alama motivasyonlarını gözler önüne seriyor…

Gençler için ev tekstilinin parlayan yıldızı mutfak ürünleri

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Hepimizin bildiği gibi evi yaşayan bir yere dönüştüren seslerin büyük çoğunluğu mutfaktan gelir. Yemek hazırlarken duyulan telaşın tıkırtıları, kahvaltı sofralarından yükselen kahkahalar, akşam yemeği sonrası sohbetlerine karışan sesler mutfakları da evin kalbine dönüştürür. Böylesi özel alanların stili de tüketiciler tarafından fazlasıyla önemseniyor. Araştırmada katılımcılara “En çok hangi ev tekstili ürününü satın alıyorsunuz?” diye sorulduğunda Z kuşağı katılımcıları yüzde 77,2’i ile “mutfak ürünleri” cevabını verirken yüzde 22,8’i “banyo ürünleri” cevabını veriyor. Aynı soruya diğer kuşaklardan gelen yanıtlar şöyle şekilleniyor: Y kuşağının yüzde 44,5’i “yatak odası” ürünleri satın aldığını belirtirken yüzde 32,4’ü “banyo ürünleri” satın aldığını belirtiyor. X kuşağının yüzde 33,3’ü “yatak odası ürünleri”, yüzde 26,9’u “banyo ürünleri” diyor. Baby Boomers’ın yüzde 77,4’ü “yatak odası” derken yüzde 9,1’i tercihini “banyo ürünleri”nden yana kullanıyor.

Baby Boomers “Taç”, Z kuşağı ise “English Home” diyor

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Son yıllarda tüketicinin oldukça ilgisini çeken alanlardan olan ev tekstili, hem dekorasyon sürecinde hem de yaşam alanlarına yönelik ihtiyaçların karşılanmasında önemli bir yere sahip. Araştırmada “Sıklıkla tercih ettiğiniz ev tekstili markaları hangileri?” diye sorulduğunda Z kuşağı yüzde 17,9 ile English Home’u tercih ettiğini, Y kuşağı yüzde 43,1 ile Taç, X kuşağı yüzde 40,2 ile Özdilek, Baby Boomer kuşağı yüzde 45,6 ile Taç markasını tercih ettiğini söylüyor.

En sadık kuşak Baby Boomers

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Markalar sadık müşteri oluşturabilmek için her yıl pazarlama bütçelerinin ciddi bir kısmını bu alana yatırıyor. Ancak tüketiciler artık daha iyi bir teklif bulduğu anda yeni bir markayı denemekten çekinmiyor. Araştırmada katılımcılara “Sürekli aynı marka ev tekstil ürününü satın alır mısınız?” diye sorulduğunda Baby Boomer kuşağının yüzde 75,1’i “evet” cevabını verirken, Y kuşağı yüzde 45,1, X kuşağı 34,6 ve Z kuşağı yüzde 29,7 ile sürekli aynı marka ev tekstil ürünlerini satın aldığını belirtiyor. Bu soruya istinaden sorulan “Neden aynı marka ürünü satın alırsınız?” sorusuna Z kuşağının yüzde 33,7’si, Y kuşağının yüzde 40,9’u, X kuşağının yüzde 37,5’i, Baby Boomer kuşağının ise yüzde 30,2’si “geçmiş deneyimler” yanıtını veriyor.

Hem kaliteli hem de uygun fiyatlı olsun

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

“En çok tercih ettiğiniz ev tekstil markası size hangisini çağrıştırıyor?” diye sorulduğunda Z kuşağının yanıtı yüzde 29,6 ile “uygun fiyatlı marka” olurken Y kuşağı (yüzde 38,6), X kuşağı (yüzde 51,3), Baby Boomer kuşağının (yüzde 48,4) ilk yanıtı “kaliteli ürünleri olan marka” oluyor.

Kuşakların uzlaşı noktası kalite

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Tüketiciler ev tekstili ürünlerini tercih ederken kalitesine ve fiyatına bakarak satın alma eğilimi gösteriyor. Buna paralel olarak tüketicilerin uzun süreli kullanmayı planladığı bu ürünlerde dayanıklılığa önem verdiği görülüyor. Araştırmada katılımcılara “Ev tekstili ürünlerini tercih ederken nelere dikkat edersiniz?” diye sorulduğunda Z kuşağının yüzde 62,8’i “kalite”, yüzde 48,4’ü “fiyat” cevabını veriyor. Y kuşağının yüzde 63,9’u “kalite” derken yüzde 51,6’sı “fiyat” diyor. X kuşağının yüzde 67,0’si “kalite”, yüzde 48,8’i “fiyat” derken, Baby Boomers’ın yüzde 57,3’ü “kalite”, yüzde 44,7’si ise “fiyat”tan yana tercihini kullanıyor.

3 kuşağın favori markası: Taç

Ev tekstilinde gelenekselciler yenilikçilere karşı

Araştırmada katılımcılara “Aklınıza gelen ilk ev tekstili markası hangisi?” diye sorulduğunda; Z, X ve Baby Boomer kuşağının ilk aklına gelen marka Taç olurken, Y kuşağının aklına ilk gelen marka Özdilek oluyor. Z kuşağının yüzde 24,5’i Taç, yüzde 19,1’i Özdilek, yüzde 11,8’i Madame Coco, Y kuşağının yüzde 27,4’ü Özdilek, yüzde 21,3’ü Taç, yüzde 14,8’i IKEA, X kuşağının yüzde 27,7’si Taç, yüzde 23,0’ü Özdilek, yüzde 16,7’si Karaca Home markalarının ilk akıllarına gelen markalar olduğunu belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

Marketing Türkiye için Araştırma şirketi Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Ev Tekstilinde Kuşakların Marka Tercihleri” araştırması 2-6 Şubat tarihleri arasında bin yüz kişinin katılımıyla gerçekleştirildi. Çalışma Bilgisayar Destekli Web Anketi (CAWI) yöntemiyle yapıldı.

Kuşakların banka tercihleri…

areda piar featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Tüketici, "ultra işlenmiş" gıdalardan uzaklaşıyor
Haberler
Tüketici, “ultra işlenmiş” gıdalardan uzaklaşıyor
Sena Tufan
25 Ağustos 2025
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Haberler
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
İrem Alimoğlu
24 saat önce
Can Holding'e operasyon: Habertürk ve Show TV’ye el konuldu
Haberler
Can Holding’e operasyon: Habertürk ve Show TV’ye el konuldu
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.