16 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?
Haberler

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Nafizcan Önder
15 Şubat 2022
2 dk okuma

Bir sosyal medya platformu olarak hayatımıza giren ve ardından günlük yaşantımızın hemen her alanına entegre olan Facebook artık bundan da daha fazlasını vadediyor. Yayınladığı video ile şirketin geleceğine ilişkin bilgiler sunan CEO Mark Zuckerberg, Facebook’un artık tamamıyla, çoklu evren olarak tanımlanan metaverse platformuna dönüşeceğini ve isminin Meta olarak değişeceğini açıkladığında metaverse kavramı bir anda tüm gündemi ele geçirmeyi başarmıştı… Pulside Research‘ün gerçekleştirdiği “Metaverse Araştırması” ise tüketicinin Facebook’un yeni projesine bakışını gözler önüne seriyor…

Şirketin dönüşümü temelde iki boyuttan üç boyuta geçişe odaklanıyor. Dijital ortamda insanlar arası iletişimin geliştirilmesine odaklanan Facebook, artık yeni ismiyle iki boyutlu iletişimi, sanal gerçeklik altyapısıyla üç boyuta taşıyacak. Dijital ortamda yaratılan avatarlarla buluşmalar, toplantılar üç boyutlu ortamda yapılabilecek.

Her 4 kişiden yalnızca 1’i metaverse kavramını biliyor

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Tüketicinin yüzde 25,7’si Facebook’un yeni projesi metaverse platformunu duyduğunu belirtiyor. Projeyi duyduğunu ancak bilmediğini belirtenlerin oranı ise bu araştırmada yüzde 37 olarak verilere yansırken “Platformu ne duyduğunu ne de bildiğini” belirten tüketicilerin oranı da yüzde 37,3 gibi benzer bir oranla karşımıza çıkıyor.

Araştırmada dikkat çeken verilerden birisi de projeyi ne duyduğunu ne de bildiğini belirtenlerin oranının en yüksek Z jenerasyonunda karşılık buluyor. Bir başka deyişle Z jenerasyonunda her iki kişiden biri metaverse evreninden tamamen habersiz.

Projeyi bildiğini veya duyduğunu belirtenlerin oranı en yüksek Baby Boomer (yüzde 66,7) jenerasyonu olurken evrene en çok hakim olan jenerasyonun da Y kuşağı olduğu verilere yansıyor.

Tüketicinin yüzde 37,3’ü metaverse projesinden heyecan duyuyor!

Araştırmanın ikinci aşamasında projenin tanıtımı yapılarak katılımcılara metaverse’e dair ne hissettiği sorulduğunda ise yine çarpıcı sonuçlar bizi karşılıyor. Katılımcıların yüzde 37,3’ü metaverse projesiyle ilgili heyecanlı olduğunu belirtirken yüzde 18,5 ile heyecanı en yakın takip eden his kaygı olarak verilere yansıyor. Metaverse projesinin yoğun olarak hissettirdiği diğer duygular ise yüzde 14,7 ile mutluluk, yüzde 9,3 ile korku ve yüzde 8,0 ile yalnızlık oluyor.

Markalar heyecanlı, peki ama vatandaş metaverse hakkında ne düşünüyor?

Olumlu ve olumsuz düşünceler yaş kırılımına göre incelendiğinde genel olarak olumlu görüşler Z jenerasyonunda, olumsuz görüşler ise Baby Boomer jenerasyonunda toplanıyor demek mümkün. Z jenerasyonunun yüzde 65,6’sı projeyle ilgili heyecanlı veya mutlu olduğunu belirtiyor. Y grubunda bu oran yüzde 49,7, X grubunda yüzde 52,3 ve Baby Boomer grubunda ise yüzde 46,1 olarak karşılık buluyor.

Olumsuz görüşler olan korku veya kaygı duygularını en çok hisseden grup, yüzde 48,5 ile Baby Boomer jenerasyonu olurken metaverse’e dair en az olumsuz duygu barından grup yüzde 23,5 ile Y jenerasyonu olarak verilere yansıyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Pulside Araştırma tarafından 28 Ocak 2022 tarihinde gerçekleştirilen “Metaverse Araştırması”nda Türkiye genelini temsili bölge dağılımında, ABC1C2DE sosyoekonomik düzeyinde, 18 yaş üstü 600 kişi ile görüşülmüştür. Araştırma yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 4 hata payına sahiptir.

C Level Club’ta metaverse’ün 5N1D’si keşfedilecek

featured metaverse Pulside Araştırma
1 Influencer'lar artık algoritmalar için içerik üretecek
Influencer’lar artık algoritmalar için içerik üretecek
2 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
3 Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun "ayrımcılık"
Kurumsal etik alarm veriyor: En çok bildirilen sorun “ayrımcılık”
4 Markalar dijital yorgunluğu "Moodscrolling" ile yenecek!
Markalar dijital yorgunluğu “Moodscrolling” ile yenecek!
5 Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Fiziksel mağazaları nasıl bir gelecek bekliyor?
Güncel Haberler
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
Yapay zeka aramayı yeniden şekillendiriyor. Peki, pazarlamacılar ne yapmalı?
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Haberler
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Eyvah, CEO basıldı!
Haberler
Eyvah, CEO basıldı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Haberler
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.