13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Global endişe başlıkları neler?
Araştırma

En endişeli ülke Türkiye değil: Peki zirveyi kime kaptırdık?

Gizem Yıldız
7 Aralık 2021
4 dk okuma

Ipsos 27 ülkeyi dahil ettiği aylık “Dünyanın Endişeleri” araştırmasını yayınladı. Çalışmaya göre global olarak Covid-19 endişesinde gözle görülür bir azalma yaşanıyor. Tabii bu endişelerin bittiği anlamına gelmiyor. Liste başını hızla ekonomik kaygılar devralıyor. Son zamanlarda TL’nin kaybettiği değerle birlikte global olarak gündeme yerleşen Türkiye ekonomisine rağmen ekonomik olarak en çok kaygı duyan ilk üç ülke arasında değiliz. Fakat önceki aya göre 5 puanlık bir artış söz konusu…

Rusya’da yoksulluk ve sosyal eşitsizlik kaygısı peak yaptı

  • En endişeli ülke Türkiye değil: Peki zirveyi kime kaptırdık?

Üçte birlik kesim (yüzde 32) ülkelerinin hali hazırda karşı karşıya olduğu en önemli konunun “yoksulluk ve sosyal eşitsizlik” olduğunu belirtiyor.  Bu konuda Rusya (yüzde 52) listenin başını çekiyor. Rusya’yı sırasıyla Kolombiya (yüzde 47), Macaristan (yüzde 44), Brezilya (yüzde 43) ve Türkiye (yüzde 43) takip ediyor. Bir önceki aya göre orta seviyeli bir yükseliş şu ülkelerde göze çarpıyor: Türkiye (+5) ve Japonya, Malezya, İsveç ve Polonya (tümü +4). Yoksulluk ve Sosyal eşitsizlik 4 ülkede en önemli endişe konusu olarak belirtiliyor: Rusya, Brezilya, Türkiye ve Almanya.

İşsizlik endişesi büyüyor…

  • En endişeli ülke Türkiye değil: Peki zirveyi kime kaptırdık?

İşsizlik küresel olarak en çok kaygı duyulan ikinci konu olarak belirtiliyor. Her 10 kişiden üçü (yüzde 30) ülkelerinin karşı karşıya olduğu en önemli sorunlardan biri olarak işsizliği belirtiyor.  İşsizlik konusunda en çok kaygı duyan ülke Güney Afrika olmaya bu ay da devam ediyor (yüzde 66). İspanya (yüzde 56), İtalya (yüzde 53) ve Güney Kore (yüzde 50) ülkelerinde de işsizlik kaygısı yüksek oranlarda hissediliyor.

İşsizlik konusundaki endişe oranında bir önceki aya göre en yüksek artış İsveç ve Belçika’da (+4 puan) görülürken; Türkiye’de 11 puan ve Suudi Arabistan’da 10 puanlık düşüş görülüyor. İşsizliğin en önemli endişe konusu olduğu 5 ülke: Güney Afrika, İspanya, İtalya, Güney Afrika ve Hindistan.

Covid-19 kaygısı gölgede kaldı

  • En endişeli ülke Türkiye değil: Peki zirveyi kime kaptırdık?

Ipsos’un yapmış olduğu araştırmada yüzde 28’lik bir oranla koronavirüs endişesinin en düşük seviyesi görülüyor. İki ay önce Covid-19 konusundaki endişe yüzde 36 idi. Nisan 2020 – Eylül 2021 arasındaki dönemde ise Koronavirüs en çok kaygı duyulan konu olarak belirtiliyordu. Koronavirüs endişesinde aydan aya en çok artış Hollanda ve Belçika’da görülürken (+12 puan), Israil’de 14 puanlık düşüş görülüyor.  Yine de Covid-19 halen 6 ülkede en çok kaygı duyulan konu olarak belirtiliyor. Bu ülkeler Japonya, Avustralya, İngiltere, Suudi Arabistan, Kanada ve ABD.

Türkiye’de ise koronavirüs en çok endişelenilen konular arasında 4. sırada geliyor.

İklim değişikliği de listede yerini aldı

  • En endişeli ülke Türkiye değil: Peki zirveyi kime kaptırdık?

BM İklim Değişikliği Konferansı COP 26 ile de gündemde yer edinen iklim değişikliği konusu küresel kamuoyunun endişeleri arasında dokuzuncu sırada yer alıyor… Araştırmaya Türkiye’den katılan bireyler nezdinde ise ülke için endişelenilen konular arasında iklim değişikliği yüzde 8 ile yine 9. sırada belirtiliyor.

Ekonomiyle ilgili kaygılar salgının önüne geçti

  • Ipsos dünyanın endişeleri ve kaygıları araştırması Sidar Gedik değerlendirme
    Sidar Gedik, Ipsos, Türkiye CEO’su
  • Önceki haftalarda Türkiye’de ekonomiye dair kaygıların salgının önüne geçtiğini paylaşmıştık. Ekim sonu-Kasım başında içinde Türkiye’nin de bulunduğu 28 ülkede gerçekleştirilen “Dünyanın Endişeleri” araştırmasının sonuçlarına göre bu şekilde düşünen tek toplum biz değiliz. 28 ülkenin ortalamasına baktığımızda fakirlik, sosyal eşitsizlik ve işsizlik, yolsuzluk konularının Koronavirüs salgınından daha büyük kaygı yarattığını görüyoruz. İşin daha da can sıkıcı tarafı şu ki, bu ülkelerden araştırmaya katılanların üçte ikisi ülkelerindeki gidişatın yanlış yönde olduğunu düşünüyorlar. Yakın zamanda bu kaygılarını giderecek düzelme beklenmiyor.
  • Öten yandan eğitim, iklim değişikliği, göç gibi aslında geleceğimizi kökten etkileyebilecek makro başlıklara dair endişeler göreceli olarak gerilerde kalıyor. Kaygılar daha kısa vadeli, hemen bugünümüzü etkileyecek konulara yoğunlaşıyor, mesela yolsuzluklar, suç-şiddet, enflasyon vb. Bugüne dair endişelenmekten yarına sıra gelemiyor.
  • Ülkemiz iklim değişikliği, salgın konularında 28 ülke ortalamasının altında bir endişe seviyesine sahip. İşsizliğe dair kaygımız ortalamaya yakın iken yoksulluk & sosyal eşitsizlik endişesi en yüksek 5 ülke arasında yer alıyoruz.
  • Yoksulluk & sosyal eşitsizlik konusunda endişesi yüksek ülkeler arasında Almanya ve Japonya’nın da olması dikkatimi özellikle çekti, bu durumun her iki ülke vatandaşlarının gelirin adil dağılımına verdikleri önemin çok net bir göstergesi olduğunu düşünüyorum. Koronavirüs salgınının en derinden vurduğu iki Avrupa ülkesi İspanya ve İtalya ise işsizlik endişesi başlığında öne çıkıyorlar, öyle ki gelişmiş ekonomiye sahip bu iki ülkedeki işsizlik endişesi seviyesi, Arjantin, Brezilya, Meksika, Türkiye gibi kırılgan olarak nitelendirilen ekonomilere kıyasla daha yüksek.
  • Gündemin yakıcı başlığı salgın, Malezya, Güney Kore ve Japonya gibi Uzak Doğu ülkelerinde hala yüksek endişe nedeni. Yaklaşık 1 ay önce gerçekleştirilmiş bir araştırma olması nedeniyle artan vaka sayılarının Avrupa ülkelerinde yarattığı muhtemel kaygıyı göremiyoruz, keza Omicron varyantı da o dönemde henüz gündeme düşmemiş olduğu için Güney Afrika Cumhuriyeti’nde bile düşük bir kaygı seviyesi söz konusuymuş. Takip eden ay içinde salgın cephesinde değişiklikler yaşandı. Araştırmanın bir sonraki döneminde salgına dair başka bir resim görebiliriz.
Araştırmanın Metodolojisi:

Bu araştırma Ipsos Online Paneli üzerinden 28 ülkede toplam 19,021 bireyle gerçekleştirilmiştir. Bu ülkeler: Arjantin, Şili, Avustralya, Belçika, Brezilya, Kanada, Kolombiya, Fransa, İngiltere, Almanya, Macaristan, Hollanda, Hindistan, Israil, İtalya, Japonya, Meksika, Malezya, Peru, Polonya, Rusya, Suudi Arabistan, Sırbistan, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, İsveç, Türkiye ve ABD’dir. Yaş aralığı Kanada, İsrail, Malezya, Güney Afrika, Türkiye ve ABD’de 18-74; diğer ülkelerde ise 16 – 74’tür. Araştırma 22 Ekim – 5 Kasım 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Her ülkeden yaklaşık 1000+ bireyle gerçekleştirilen araştırmada sadece şu ülkelerde 500+ kişiyle araştırma gerçekleştirilmiştir: Arjantin, Şili, Kolombiya, Macaristan, Hindistan, Malezya, Hollanda, Peru, Polonya, Rusya, Suudi Arabistan, Güney Afrika, Güney Kore ve Türkiye.  Brezilya, Şili, Kolombiya, Hindistan, Mlalezya, Meksika, Peru, Rusya, Suudi Arabistan, Güney Afrika ve Türkiye ‘deki örneklemler genel nüfuslarına kıyasla daha şehirli, eğitimli ve nispeten daha varlıklı bir kesim olarak nitelendirilebilir. Bu pazarlar için sonuçlar değerlendirilirken nüfusun daha çon internet erişimi olan kesimin görüşleri olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Demografilerle dengeli olmak için ağırlıklandırma kullanılmıştır.

Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

featured ipsos
1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de "ucuz kahve" satışına başladı...
Daha önce yumurta satan cilt bakım markası The Ordinary, şimdi de “ucuz kahve” satışına başladı…
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Haberler
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Sena Tufan
4 hafta önce
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Big Bang Startup Challenge'da 1,74 milyar TL'yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Haberler
Big Bang Startup Challenge’da 1,74 milyar TL’yi aşan ödül ve yatırım açıklandı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.