5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor
Araştırma

Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Gizem Yıldız
5 Haziran 2021
4 dk okuma

Türkiye’nin babalarını ne kadar tanıyoruz? Mesela kendilerine bakıyorlar mı? Tansiyon noktaları neler? Keyifli vakit geçirmek için neler yaparlar? Çocuklarının arkadaş ve eş seçimlerine ne derece dahiller? Tüm bu soruların yanıtları yani babaların bilinmeyenleri Marketing Türkiye için Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Babametre” araştırmasında…

Yaş ilerledikçe ibadete daha çok vakit ayırıyorlar

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların yüzde 38’i çoğunlukla, yüzde 35’i de her zaman dini alışkanlıklarını yerine getirdiğini kaydediyor. Bu profilin dışında kalan yani nadiren ya da hiçbir dini alışkanlığı olmayan babaların oranı sadece yüzde 9. Öne çıkan bir diğer detaysa yaş arttıkça babaların dini alışkanlıklarını yerine getirme sıklığının artması…

Genç babaların spor aşkı!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Düzenli olarak her zaman spor yapan babaların oranı yüzde 22’yken nadiren spor yapan veya hiç yapmayanların oranının yüzde 24. Spor yapan babaları daha çok genç (25-35 yaş) kitle oluşturuyor. Nadiren spor yapanlarda DE SES grubu ve 45 yaş üstü anlamlı oranda fazla.

Çocuklarıyla birlikte yaşamayı tercih ediyorlar

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Araştırmaya katılan babaların yaş ortalaması 38 olarak ölçülüyor. Kız ve erkek çocuk sahibi olma oranları ise neredeyse eşit. Çoğunluğu evli olan babalar çoğunlukla çocuklarıyla birlikte yaşıyor.

Kötü alışkanlıklar listesinin başında sigara var!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların en fazla edindiği kötü alışkanlık sigara… İkinci sırada sağlıksız beslenme (yüzde 30) ve ardından aşırı yemek yeme (yüzde 23) geliyor. Babalar kendileriyle çocuklarını karşılaştırdıklarında çocuklarının kendilerinden çok daha sağlıklı beslendiğini düşünüyor. Genç olan babalar (35 yaş altı) ile A SES grubundan olanlar hem kendilerinin hem de çocuklarının diğerlerine göre daha fazla sağlıklı beslendiği kanaatinde. Dolayısıyla genç babaların sağlıklı beslenme bilincinin daha yüksek olduğu söylenebilir.

Babaların önceliği net!

Araştırmada babalara hayattaki öncelikleri de soruldu ve verilen şıklar arasında sıralama yapması istendi. Sonuçlara göre babalar için ilk iki sırada çocuk ve eş geliyor. Buna göre çekirdek ailenin Türk babaları için belirgin bir öncelik olduğu görülüyor. Bunun ardından genel olarak aile kavramına önem veriyorlar. Sıralama tüm yaş gruplarındaki babalarda aynı. Genel sıralamaya bakıldığında maddi kazanç son sıralarda geliyor. Babalar için manevi ve duygusal değerler maddi değerlerin önüne geçiyor.

Babalar çocuklarının eşcinsellerle arkadaş olmasını istemiyor

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babaların çocuklarının arkadaş tercihleriyle de yakından ilgilendiği görülüyor. Verilere göre, babaların neredeyse yalnızca yarısı çocuğunun Kürt bir ailenin çocuğuyla arkadaşlık yapmasına olumlu bakıyor. Aşırı dindar olanların yine aynı dinden ancak farklı mezhepten olanlara karşı tolerans düzeyi diğerler gruplara göre daha yüksek. Ancak ortalama değerlere bakıldığında babaların bu gruplardan çocuklarla kendi çocuklarının arkadaşlığını orta düzeyde tercih ettiği dikkat çekiyor. Sıralamada dikkat çeken diğer bir konunun, listenin sonunda kalan “yani en az tolere edilen” grupların dini farklılar içeren gruplar değil kötü alışkanlık sahipleri veya farklı cinsel kimlikler olduğu görülüyor. Dolayısıyla babaların dini farklılıklara, toplumsal değerlerden farklı olmaya daha fazla esneklik gösterdiği anlaşılıyor. Üç büyük ildeki babaların diğerlerine göre farklı inanışlara sahip çocuklarla çocuklarının arkadaşlık etmesine daha fazla açık olduğu görülüyor.

Babaların evlilik konusundaki fikirleri katı!

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Babalara çocuklarının evlilikleriyle ilgili tercihleri de soruldu. Buna göre hem kız hem erkek çocuk için evliliğin en fazla kabul görüldüğü grup Kürtler ve aşırı dindarlar. Buna rağmen sıralamanın başında olan gruplarda bile ortalama skor beş üzerinden üç civarlarında; yani en ılımlı olunan grup için bile tolerans düzeyi orta seviyede. Yabancı gelin/damat üçüncü sırada kabul görüyor. Sıralamayı Aleviler ve Ermeniler takip ediyor. Kabul görmesi en zor olan grupların ise ateistler ve Yahudiler olduğu görülüyor. Katılımcıların Yahudilere karşı olumsuz tutumlarında Ortadoğu’daki mevcut savaş halinin etki olduğu söylenebilir. Kız ve erkek çocukları için evlilik tercih sıralaması aynı olmasına rağmen babaların bu gruplardan gelin/damat kabul etme oranları farklılık gösteriyor. Babalar kızları için daha katıyken, oğullarının tercihleri konusunda esnek.

Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

  • Babalık gençlerde kaygı ve stresi tetikliyor

Şimdiki zamanda erkeklerin babalıkla ilgili hissiyatı daha çok olumsuz seyrediyor. Zira babalığın en fazla hissettirdiği duygu kaygı ve stres. Özellikle genç ve orta yaştaki babalar bu olumsuz duyguları anlamlı olarak daha fazla hissediyor. Son bir buçuk senedir küresel olarak yaşanan pandemi süreci başta olmak üzere, ekonomik zorluklar, siyasi çalkantılar, uluslararası krizler gibi pek çok etken babaları çocukları için umutsuzluğa itiyor. Nitekim bu kişiler çocukları için dünyanın ve ülkenin geleceğinden umudu varla yok arasında….

Araştırmanın Metodolojisi:

Babaların değerlerini, ilişkilerinde öncelik verdikleri konuları ve marka tercihlerini analiz etmek amacıyla, “Babametre” araştırması Marketing Türkiye için Pragma Araştırma tarafından gerçekleştirdi. 11-16 Mayıs 2021 tarihleri arasında online araştırma metodolojisiyle yapılan çalışmada örneklem oluşturmak için PRAGMA Panel’in katılımcılarından yararlanıldı. Türkiye temsili NUTS 1 bölgesine dahil 12 ilde yapılan araştırma için 25-55 yaş arası babalara ulaşıldı, toplamda 500 kişiyle görüşüldü.

Baby boomers dijital dünyada gafil avlanıyor!

babametre featured pragma araştırma
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Haberler
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Nafizcan Önder
5 Haziran 2025
McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
5 Haziran 2025
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Haberler
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
İrem Alimoğlu
17 Mayıs 2025
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Haberler
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.