2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijitalde müşteri yönetiminin 5 kuralı...
Haberler

Dijitalde müşteri yönetiminin 5 kuralı…

Nafizcan Önder
27 Kasım 2021
2 dk okuma

Dijitalleşme ile birlikte alışveriş alışkanlıklarında köklü değişimler yaşanıyor. Bu durum marka ve tüketici arasındaki ilişkileri dönüştürmekle sınırlı kalmıyor, aynı zamanda marka ve müşteri arasındaki ilişkinin yönetimini de geçmiş dönemlere nazaran daha ayrıntılı kılıyor. Peki, tüm bu ayrıntılar arasında en çok hangileri öne çıkıyor? Markalar dijital dünyada müşteri yönetimini hangi detaylar doğrultusunda gerçekleştirmeli? İşte 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle müşterilerine hizmet veren Generali Sigorta‘dan 5 öneri…

CRM yazılımlarından yararlanın

CRM (Customer Relationship Management – Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımları, kolay kullanımları ve her sektöre hitap eden altyapılarıyla dikkat çekiyor. Müşteriler ile marka arasındaki sadakati artırmak, sorunlara yönelik hızlı çözümler üretebilmek ve potansiyel müşterilere dokunmak isteyen şirketlerin CRM yazılımlarının sunduğu avantajlardan yararlanması artık daha fazla önem taşıyor. Özellikle çok kanallı pazarlama stratejileri uygulayan şirketlerin iyileştirilmiş müşteri deneyimi için CRM yazılımlarını aktif bir şekilde kullanması gerekiyor.

Hızlı reaksiyon gösterin

Markalar için dijital dünyada zaman yönetimi kavramı oldukça önemli durumda. Şirketlerin içinde bulundukları sektörün davranış biçimine göre hareket ederek, müşterilerine karşı hızlı reaksiyon göstermesi, ilişki yönetiminde her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Şirketlerin, gelen isteklere ve şikayetlere yönelik yanıt süreleri konusunda hassasiyet göstermeleri ve bu yönlerini güçlendirmeleri müşteri ilişkilerindeki bağı koruyor.

Sosyal medyada farklılaşın

Marka ile müşteri arasındaki iletişimin kuvvetli ve sağlıklı olması için sosyal medyanın etkin ve doğru yönetiminin yanı sıra müşteri ile yaşam boyu ortak olduğu mesajını sunması dijital dünyanın son trendleri arasında yer alıyor. Ancak markaların hedef kitlelerine yönelik anket, fokus grup veya araştırma yapmadan ve kısa-uzun vadeli stratejiler oluşturmadan sosyal medyayı yönetmesi, sosyal medyadaki erişimini-müşteri bağını belli bir noktanın üzerine taşıyamıyor. Markaların, kurum kimliğine ve felsefesine uygun tema, görsel ve reklam çalışmalarının yanı sıra müşteriyle bağ kurabileceği farklı opsiyonlara yönelmesi başarıyı beraberinde getiriyor.

Müşteriyi asla suçlamayın

Dijital dönüşüm danışmanları tıpkı müşteriler gibi markaların da hata yapabileceğini söylüyor. Markaların yaşanan problemler karşısında soğukkanlı olması ve müşterileri suçlamak yerine probleme en uygun çözümü üretmesi gerektiğinin altı çiziliyor.

Kullanıcı deneyimine önem verin

Kullanıcı deneyimlerini dikkate almak, müşterinin beklentilerini ve deneyimlerini anlama yolculuğunda önemli bir noktada yer alıyor. Şirketlerin, marka algılarının yanı sıra müşteriler ile bağın ve iletişimin güçlenmesi anlamında kullanıcı deneyimlerine yönelik adımlar atması, günümüzde gereklilikten öte zorunluluk olarak öne çıkıyor.

2022’ye damgasını vuracak çalışan deneyimi trendleri

dijital Müşteri yönetimi
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
Haberler
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
İrem Alimoğlu
1 ay önce
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
2 gün önce
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
16 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.