3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Karnaval yeni sadakat programı: Dinleye dinleye kazan

Medyada bir ilk: Dinleye dinleye kazanacaklar

Marketing Türkiye
28 Ekim 2021
4 dk okuma

Bünyesinde Süper FM, Metro FM, JoyTurk, Joy FM ve Virgin Radio Türkiye gibi Türkiye’nin en çok dinlenen radyo istasyonlarını bulunduran Karnaval Medya Grubu, medyada bir ilke imza atarak “dinleyici odaklı” sadakat programı “Karnaval’da Kazan”ı duyurdu. Bu iddialı projeyle Karnaval kullanıcıları “dinleye dinleye” ödüller kazanacak. Radyo mecrasına yeni bir heyecan getiren projenin detaylarını Karnaval Medya Grubu CEO’su Burak Can ile konuştuk…

  • Karnaval Medya Grubu CEO'su Burak Can
    Burak Can, Karnaval Medya Grubu CEO’su
Karnaval’da Kazan” medya sektöründeki ilk sadakat programı olma özelliğiyle dikkat çekiyor. Böyle bir projeyi hayata geçirme fikri nasıl doğdu?

Geleneksel medyanın önemli bir parçası olan işitsel medya ilk günden beri doğası gereği dinleyicisiyle mesafeli ama samimi bir ilişki kurmayı başarabildi. Bunun en önemli nedeni dinleyicisinin hayatına hükmetmeye çalışmadan, hayatın normal akışına eşlik edebilmesiydi. Radyoların geçmişten bugüne dinleyicileriyle kurduğu samimi ilişki tüketicilerin ses mecrasına olan güvenini ve bağlılığını sürekli hale getirdi. Mecranın ücretsiz bir şekilde dinleyicisine ulaşıyor olması, dijital dönüşümünde radyoların en büyük avantajı oldu. Önce web radyoları, ardından küratörlerin şekillendirdiği sayısız playlist’ler ve son dönemin gözdesi olan, her an her yerden dinlenebilen podcast’lerle birlikte artık sesli mecralardaki içerik yelpazesi gitgide büyüyor. Geçmişten gelen sadık dinleyici kitlesi dijitalin sunduğu imkanlarla yeni içeriklerle buluşuyor. Tabii bu kadar geniş bir içerik havuzunu sağlayan dijital platformların çoğu ücretli. Karnaval bünyesinde oluşturmakta olduğumuz içerik hub’ında ise Türkiye’nin en çok dinlenen radyolarından, en sevilen podcast’lere, playlist’lere kadar tüm içerikleri halen ücretsiz sağlamaya devam ediyoruz.

Karnaval’da Kazan programıyla yıllardır bizimle birlikte yürüyen dinleyicilerimizi en sevdikleri içerikleri dijitalden de dinlemeye, dinledikçe de kazanmaya davet ediyoruz. Eğlenceli olduğu kadar cazip bu teklifte özetle, “artık içeriğe para ödeme, sen dinledikçe biz sana kazandıralım” diyoruz.

Platformu nasıl bir süreçle tasarladınız? Projenin öne çıkan, diğer sadakat programlarından ayrılan yönleri neler?

“Karnaval’da Kazan” programını tasarlarken öncelikle dinleyicilerimizden oluşan bir topluluk kurma düşüncemiz vardı. Dinleyicilerimize yayınlarımızdan, sosyal medya hesaplarımızdan sunduğumuz konser biletleri, etkinlik davetiyeleri, özel hediyeler gibi tüm avantajları tek bir platformda toplama fikriyle yola çıktık. Ardından bir adım daha öteye gidip daha fazla ne sunabiliriz diye düşünürken Karnaval çatısındaki tüm karasal radyolarımızı dinleyenleri de artık karnaval. com’a ve Karnaval app’ten dinlemeye yönlendirerek tüm sadık dinleyicilerimizi “Karnaval’da Kazan” programı altında bir araya getirmeyi hedefledik. Bu topluluğun üyeleri zaten dinledikleri radyoyu, playlist’i veya podcast’i yine ücretsiz dinliyor olacaklar. Ancak Karnaval’ın dijital platformlarından dinledikçe artık Karnaval Para kazanacaklar. Diğer sadakat programlarından ayrılan yanı, tamamen ücretsiz bir hizmetin sonunda kazanma imkanı sunması. Çünkü sadakat programlarında genelde tüketicininimödeme yaparak satın aldığı bir ürün veya hizmete istinaden, o ürünün içinden belli tutarda bir bedelin tüketiciye geri ödenmesi suretiyle bir kazanç söz konusudur. Ancak “Karnaval’da Kazan” programında indirmesi de kullanması da tamamen ücretsiz olan Karnaval’a sadece üye olmak ve üye girişiyle dinleme koşuluyla kazanma fırsatı var. Bu anlamda medya sektöründe de bir ilki gerçekleştirmenin heyecanı içindeyiz.

Projenin hedefleri neler?

Dijital dinleme başta olmak üzere reklam ve rekabet gücünü arttırma hedefimizin yanı sıra önümüzdeki dönemde, “Karnaval’da Kazan” programını daha da geliştireceğiz. Dinleyicinin istediği içeriği dinlerken bir yandan da çeşitli oyun ve yarışmalarla keyifli vakit geçirdiği, “Karnaval’da Kazan” programı üyelerine özel olarak markaların teklif ve kampanyalarının yer alacağı bir dijital platform olmayı planlıyoruz. Amacımız dinleyicilerimizi bu vesileyle daha yakından tanıyarak onların aklında ve kalbinde bir radyo mecrasından çok daha fazlası olabilmek ve platformda geçirdikleri zamanı daha eğlenceli ve kazançlı hale getirebilmek.

  • Medyada bir ilk: dinleye dinleye kazan
Karnaval Medya Grubu’nun sadakat programı nasıl çalışıyor? Program dinleyicilere ne tür avantajlar sunacak?

Sadakat programına katılmak için öncelikle ücretsiz üye girişi yapmak gerekiyor. Kullanıcılar dinledikleri her içerik ve platformda yaptıkları her işlemle yıldız kazanıyor. Biriktirilen yıldızlarla o ay sonunda tüm Karnaval dinleyicileri arasında bir sıralamaya giriyorlar ve bu sıralamaya göre en çok yıldız toplamış olan ilk 300 kişi arasında o ayın Karnaval Para olarak ödül bütçesi dağıtılıyor. Kullanıcının alışveriş kataloğundaki hesabına yüklenen Karnaval Para’larla ne satın almak istediği ise artık tamamen ona kalmış. Tabii sırf alışveriş kataloğu yönetimi bile ciddi bir operasyon, ancak iş ortağımız Interlink firmasının alışveriş kataloğunun oluşturulması ve yönetilmesindeki tecrübesi ve yetkinliğiyle kusursuz bir operasyon süreci geçirdiğimizi de söylemek gerek.

“Karnaval’da Kazan” platformu zaman içinde geniş bir izinli dataya da sahip olacak. Reklamverenler de bu datanın çıktılardan faydalanabilecek mi?

Dinleyici datası Karnaval haricinde hiçbir kuruluşun veya reklamverenin kullanımına açık olmayacak, ancak zaten programın ana fikri “dinleye dinleye kazan” olduğundan reklamveren markalar özel kampanya ve sürprizlerini “Karnaval’da Kazan” üyelerine sunarak bu kitleye ulaşabilecekler. Biz ise oluşacak bu datayı dinleyicimizi daha yakından tanıyarak marka bağlılığını güçlendirmek üzere onların istek ve ihtiyaçlarına uygun içerikleri ve fırsatları sunma yolunda bir yol haritası çıkarmak üzere kullanacağız.

Radyo mecrası erişimi oldukça yüksek bir mecra olmasına karşın bir türlü reklam pastasından hak ettiği payı alamıyor. Bu proje sizce bu soruna da çözüm olur mu?

“Karnaval’da Kazan”, Karnaval Medya Grubu’nun dinleyicilerine sunduğu fırsatların olduğu bir program ama tabii ki reklamveren markalar için de istediği demografide dinleyici kitlesine özel fırsatlar sunup ürün veya hizmetini yakından tanıtabileceği bir oyun alanı olmayı vaat ediyor. Bu oyun alanında dinleyicinin tükettiği tüm içeriğe işitsel veya görsel reklamları uygun şekilde ekleyebilme, içerikle doğal bir şekilde harmanlayabilme imkanımız olduğundan, reklamveren için dijital ses mecrasındaki reklam fırsatları artmış oluyor. Ses mecrası, dinleyicide güven uyandırması ve bu topluluğa aidiyet hissi vermesinden dolayı güven araştırmalarında zaten hep en güvenilir kaynak olarak görülmekteydi. Şimdi ise markaların anlatmak istediğini doğru hedef kitleye ölçülebilir yöntemlerle anlatabilmede “Karnaval’da Kazan”ın önem kazanacağını düşünüyoruz. Radyonun dinleyicisiyle kurduğu güçlü bağlarını dijital bir deneyimle birleştirerek kendini yenilediğini gösterecek olan bu programın, tüm sektör paydaşlarına, radyonun gücüne dair önemli mesajlar vereceğini tahmin ediyoruz.

Sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?

Karnaval Media Grup
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
3 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
4 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
5 Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Yüksek performans gösterenler müşteri kararsızlığının üstesinden nasıl geliyor?
Güncel Haberler
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Şirketler sürdürülebilirlikte yol aldı, döngüsel ekonomide takıldı!
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Haberler
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
Tesla'nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Haberler
Tesla’nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Nafizcan Önder
23 Haziran 2025
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Haberler
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
İrem Alimoğlu
26 Haziran 2025
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Haberler
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Nafizcan Önder
14 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.