16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor
Haberler

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Berçem Sultan Kaya
18 Ekim 2021
4 dk okuma

Ipsos Araştırma Şirketi, Z kuşağını daha iyi tanımak ve bu kuşakla güçlü bir iletişim kurulmasına yardımcı olmak adına detaylı bir araştırma yayınladı. Z kuşağının sağlık, eğitim, gelecek, işsizlik, eşitsizlik, kaygı, güven aile ile ilgili konulara yönelik ifade, tutum ve davranışları incelendiği çalışmaya göre gençlerin yüzde 60’ı gelecekte kendi işini kurmak istiyor…

Yaşam dengeleri, alışkanlıklar, toplumsal değerler, çalışma hayatı ve kuşaklar arasındaki farklılıklar hızla değişim gösteriyor. Sürece bakıldığında, içinde bulunduğumuz yüzyılın üreten, yöneten ve karar veren kesimini oluşturacak olan bugünün gençlerini anlamak büyük önem kazanıyor. Z kuşağını diğer kuşaklardan ayıran en önemli özelliği dijital teknolojinin yaygın olarak kullanıldığı bir dönemde dünyaya gelmeleri denilebilir. İş gücü olarak önceki nesillere göre daha eğitimli olmaları bu gençlerin kendi kararlarını kendileri veren dominant karakterlere sahip olduklarını düşündürüyor. Ipsos’un hazırladığı Z Raporu’nda bu kuşağın girişimci yönü ağır basıyor ve gençlerin yüzde 60 kendi işlerini kurmak isterken yüzde 36’sı uluslararası bir şirkette çalışmayı düşünüyor. 

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Gençler için eğitim, işsizlik ve kadın-erkek eşitliği en önemli konular

Z kuşağı gençleri pasif yapıda bireyler olmadıklarından yaşadıkları ne varsa aktif bir parçası olarak hayatta kendilerini konumluyorlar. Gençlere en önem verdikleri konular sorulduğunda eğitim yüzde 17 ile ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada işsizlik belirtiliyor. Bu yaş grubu gençler için kadın ve erkek eşitliği de önem verilen ilk 3 konudan biri.  

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Her şeyin başı sağlık

Pandemi döneminin de muhtemel etkisi ile “sağlık” Z kuşağına mensup 15 – 24 yaş arası bireyler için en önemli değer. “Aile” ise sağlıktan hemen sonra gelirken “adalet” gençlerin en önem verdiği üçüncü değer oluyor.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Her iki gençten biri ailesi ile ilişkilerinin iyi olduğunu ifade ediyor

Z kuşağı gençlerin yüzde 48’i aileleri ile ilişkilerinin iyi olduğunu belirtirken sadece yüzde 3’lük bir kesim aileleri ile ilişkilerini kötü olarak değerlendiriyor. Her 10 geçten 4’ü pandeminin aileleri ile ilişkilerini olumsuz etkilediğini söylüyor.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Gençler ailelerinin yanında kendilerini güvende hissediyor

Gençlerin yüzde 70’i ailelerinin yanında güvende hissediyor. Ayrıca, her 10 gençten 5’i ailelerinin kendileriyle gurur duyduğunu, 4’ü de ailelerinin kendi kararlarını desteklediğini belirtmekte. Bununla birlikte, gençlerin yüzde 7’lik bir kısmı ailelerinin yanında kendilerini güvende hissetmediğini belirtirken ailenin gurur duyması ve kararlarını desteklemesi konusunda yüzde 14 ve yüzde 15’i olumsuz yanıt veriyor.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Gençler gelecekleri konusunda endişeli

Gençlerin yüzde 61’i gelecekleri konusunda endişeli. Her 10 gençten sadece 1’i gelecekleri konusunda endişeli değil. Endişe düzeyi kadın erkek fark etmiyor.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Sosyal medyada geçirilen vakit günde 2 saat 19 dakika

Sosyal medyanın gençler üzerindeki etkisi oldukça tartışılan bir konu haline geldi. Ipsos’un araştırmasına göre, gençlerin sadece yüzde 5’i sosyal medyada vakit geçirmemekte. Sosyal medyada vakit geçiren gençler ise günde 3 saatten fazla bu platformlarda zaman harcıyor. Sosyal medyada vakit geçirmek genel bir davranış haline gelmiş ve gençler tarafından, burada geçirilen vaktin genel olarak ne olumlu ne de olumsuz bir his yarattığı belirtiliyor. Gençlerin sadece yüzde 25’i geçirdikleri vaktin kendilerini olumlu hissettirdiğini söylüyor.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

WhatsApp ve Instagram gençlerin favorisi

Gençlerin yüzde 90’I WhatsApp ve Instagram kullanıyor. Bu iki uygulamadan sonra en çok kullanılan sosyal medya platformu yüzde 85 gibi yakın bir oranla YouTube.

Z kuşağı kendi işinin patronu olmak istiyor

Geleceği algoritmalar belirleyecek

Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili yaptığı değerlendirmede, pandemi sebebiyle şimdiki neslin farklı bir süreçten geçtiğine değiniyor. Gedik: “Mesela onlar için en önemli konu sağlık, salgın varken bu bir yandan hiç şaşırtıcı değil; ama diğer yandan da normal koşullarda bu yaş grubundan beklenmedik bir yanıt. Çevrelerinde Covid-19 nedeni ile hayatını kaybedenleri duydukça ailelerine daha fazla önem vermeye başlamaları da şaşırtıcı değil” diyor.

“Pandemi gençliği maalesef geleceğinden endişeli. Her on gençten altısı geleceğinden endişe duyduğunu belirtiyor. Özellikle de eğitim, işsizlik ve kadın-erkek eşitliği konularını önemsiyorlar. Gelecekteki iş hayatlarına dair beklentilerinde yaşlarının verdiği heyecanı, cesareti görebiliyoruz, her on gençten altısı kendi işini kurma hayali kuruyor. Birkaç nesil öncesinde rakipsiz tercih olan kamu kurumları arkalarda kalmış durumda, devlet görevi ancak her beş gençten birine çekici geliyor.”

Ayrıca, gençlerin sosyal medyada geçirdikleri vakte de değinen Gedik, “Sosyal medyada sunulan içeriklerin, bu alanda şirketler, devletler veya uluslararası kuruluşlarca yapılacak düzenlemelerin ve nihayetinde o meşhur ‘algoritmaların’ önümüzdeki on yılda izleyeceği seyir, ‘gelecek’ için birinci derecede belirleyici unsur olacak,” diyerek öngörüde bulunuyor.

Araştırma künyesi

Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Z Raporu” Araştırması süresince, kantitatif araştırma kapsamında online görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Kalitatif araştırma kapsamında ise online ikili görüşmelerin yanı sıra otobiyografik görsel anlatı ve hikaye tamamlama araştırma teknikleri kullanılmıştır. Örneklem; kantitatif; IBBS-1 düzeyinde yaş, cinsiyet, eğitim ve istihdama katılımda Türkiye’yi temsiliyet gücüne sahip 15-24 yaş arası 2004 genç ile görüşülmüştür. Çalışmanın hata payı yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 0.8’dir. Raporun saha tarihi: Kantitatif çalışma tarihi 04.07.2021 – 14.07.2021 / Kalitatif çalışma tarihi 20.04.2021 – 27.04.2021.

“İş”te Z kuşağı!

featured ıpsos z kuşağı
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor
Haberler
AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
Golden Drum 2025 jürisi belli oldu!
Haberler
Golden Drum 2025 jürisi belli oldu!
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Şubat ayında TV’de yayınlanan en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
21 Nisan 2025
Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.