18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?
Trend

Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?

Nafizcan Önder
7 Eylül 2021
3 dk okuma

Pandemi dönemi süresince toplumun hemen her alanda nabzını tutan Ipsos’un 71. dönem incelemelerinin gündeminde okula dönüş vardı. Vatandaşların;  6 Eylül’de yüz yüze eğitime geçilmesi kararını nasıl karşıladıklarından çocukların okula gitmelerinin güvenli bulunup/ bulunmadıklarına ebeveynlere aşı zorunluluğu getirilmesinden 12 yaş üstü çocuklara aşı yaptırılmasına dek pek çok konuya açıklık getiren araştırmanın öne çıkan bulgularını gelin birlikte inceleyelim…

Ebeveynlerin yüzde 70’i yüz yüze eğitime geçilmesi kararını doğru buluyor

Mili Eğitim Bakanlığı tarafından okulların 6 Eylül’de yüz yüze eğitime geçileceği kararı ilk açıklandığında ebeveynlerin yüzde 57’si bunun doğru bir karar olduğu görüşündeyken, bugüne gelindiğinde her 10 ebeveynden 7’si bu kararın doğru olduğu görüşünde. Okulların açılacak olması kararını yanlış bulanların oranı da yüzde 30’dan yüzde 19’a gerilemiş durumda.

Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?

Ebeveynlerin yüzde 62’si yüz yüze eğitimi güvenli buluyor

Çocukların okula gitmelerini ebeveynlerin yüzde 62’si güvenli bulurken, her 10 veliden 3’ü çocukların okula gitmesini güvenli bulmadığını belirtiyor.

Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?

Çocuğunu okula göndermeyeceklerin oranı yalnızca yüzde 5!

Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?

Her ne kadar her 10 ebeveynden 3’ü çocukların yüz yüze eğitim alması için okula göndermeyi güvenli bulmasa da yine de yüzde 85’i okula göndereceğini belirtiyor. Okula göndermeyeceğini söyleyen ebeveynlerin oranı ise yalnızca yüzde 5. Gönderip göndermeme konusunda emin olmayan ebeveynlerin oranı ise yüzde 10 olarak karşımıza çıkıyor.

Zorunlu aşıya çoğunluk olumlu yaklaşıyor!

Çocuklarının okula gidebilmesi için ebeveynlere aşı zorunluğu getirilmesi gibi bir karar çıkması durumunda ebeveynlerin yüzde 61’i bu kararı destekleyeceğini belirtirken yüzde 30’u bu karara karşı çıkıyor.

12 yaş üstü çocuklara aşı yaptırılması gibi bir durum söz konusu olduğunda da 12 yaş üstü çocuk sahibi olan ebeveynlerin yüzde 58’i çocuklarına aşı yaptıracağını söylüyor. Çocuklara aşı yaptırmaya karşı çıkan ebeveynlerin oranı ise yüzde 11.

Her 10 ebeveynden 3’ü ise aşı yaptırıp yaptırmama konusunda emin değil ya da bu konuda bir fikir beyan etmemekte

Toplum yüz yüze eğitim hakkında ne diyor?

Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu; Ebeveynlerin büyük çoğunluğu (yüzde 70’i) okulların açılması kararını doğru buluyorlar, ancak okulların güvenli olduğuna inananların oranı yüzde 63. Yani bir kısım ebeveyn okulu yeterince güvenli bulmasa dahi okulların açılması fikrini destekliyor. Açılma kararını desteklesin-desteklemesin, okulu güvenli bulsun-bulmasın yaklaşık her on ebeveynden dokuzu çocuğunu okula gönderecek. Çocuğunu okula göndermeyecek olanların oranı sadece yüzde 5.

Okulların güvenli olması ile ilgili gündemdeki diğer konu velilere aşı zorunluluğu getirilmesiydi. Ebeveynlerin yüzde 61’i velilere aşı zorunlu olmalı diyorlar. Yüzde 30 ise bu düşünceye karşı. Yine yaklaşık yüzde 60’lık bir ebeveyn grubu gerektiği durumda çocuğunun da aşı olması fikrine katılıyor. Velilere zorunlu aşı uygulamasına karşı olanlar yüzde 30 iken, çocuklara zorunlu aşıya karşı olanlar yüzde 11. Yani bir kısım veli, kendisi aşı olmazken çocuğunu aşılama fikrine sıcak bakıyor.

Araştırma Metodolojisi

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir.  Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 26-31 Ağustos 2021 tarihleri ile veriler; 71. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± %3’tür…

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

featured ipsos Yüz yüze eğitim
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
Elon Musk siyaset sahnesinde: "America Party" ünlü isimlerin destekleriyle yola çıkıyor
Haberler
Elon Musk siyaset sahnesinde: “America Party” ünlü isimlerin destekleriyle yola çıkıyor
Nafizcan Önder
7 Temmuz 2025
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım...
Haberler
Markaların Z kuşağına ulaşmak için izlemesi gereken 12 adım…
Sena Tufan
15 Temmuz 2025
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
24 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.