6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli
Haberler

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Nafizcan Önder
4 Eylül 2021
5 dk okuma

Marketing Türkiye için Pulside Research’ün gerçekleştirdiği “Okula Dönüş Araştırması”na göre geçtiğimiz yıl okula dönüş döneminde ortalama 1.187 TL harcayan veliler bu yıl harcamalarının 1.506 TL’ye ulaşacağını öngörüyor. Velilerin yarısından çoğu okul harcamalarını finanse edebilmek için borçlanacağını ifade ediyor. Peki, okul alışverişi listesinde neler var? Veliler nerelerden, hangi kriterlerle okul alışverişini yapmayı planlıyor? Öğrencilerin okul alışverişindeki etkisi ne? İşte yanıtlar…

Eylül ayının gelip çatmasıyla hem gençler hem de ebeveynler için okul telaşı da başladı… Üstelik bu yıl, pandemi dolayısıyla evden eğitim gören öğrenciler uzun bir aradan sonra yeniden sınıflara dönecek ve yüz yüze eğitim de kaldığı yerden devam edecek. Marketing Türkiye için Pulside Research tarafından gerçekleştirilen “Okula Dönüş Araştırması” velilerin yarısından fazlasının yüz yüze eğitim kararını desteklediğini gösteriyor. Henüz bunun için erken olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 18. Geçtiğimiz yıl uzaktan eğitimle birlikte vazgeçilmez olan teknolojik alet ihtiyaçlarını tamamlamış olan ebeveynler, artık bu konuda çok da sorun yaşayacaklarını düşünmüyor. Ancak eksikleri olanlar, artan fiyatlar nedeniyle kredi kartına yüklenmekten başka çare görmüyor. Okula Dönüş Araştırması, yüz yüze eğitim için geri sayım başlarken velilerin alışveriş planlarını ve yeni eğitim dönemine dair hislerini ortaya koyuyor…

Yeni nesil ebeveynler çalışma hayatında daha aktif

Eğitimli nüfusun artmasıyla birlikte yeni nesil ebeveynler çalışma hayatında daha aktif rol almaya başladı. Araştırmaya katılan velilerin yüzde 60’ı aktif olarak bir işte çalıştığını belirtiyor. Bu oran erkek ebeveynlerde yüzde 81,4, kadın ebeveynlerde ise yüzde 43,8 olarak karşımıza çıkıyor.

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Özel okullar öğrenci kaybediyor

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Pandemiyle birlikte başlayan uzaktan eğitim, en çok okul öncesi eğitim kurumlarını etkilemesinin yanı sıra velilerin tercihlerini devlet okullarından yana kullanmasına da sebep oldu. MEB verilerine göre 2020-2021 yılı eğitim-öğretim yılında özel okullarda öğrenci sayısı 310 bin azalmış. 2019-2020 eğitim-öğretim yılında özel okullarda okuyan öğrenci sayısı 1 milyon 468 bin 198 iken, 2020-2021’de bu sayı 1 milyon 157 bin 668’e düşmüş. Okula Dönüş Araştırması’nda velilerin yüzde 79,9’u çocuklarını devlet okuluna gönderdiğini söylerken yüzde 20,1’i özel okulu tercih ettiğini belirtiyor.

Öğrencilerin isteği gölgede kalıyor

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Okul tercihlerinin sebeplerini incelediğimizde devlet okulunu tercih eden veliler yüksek oranda adres yakınlığını sebep gösteriyor. Okul tercihinde adres şartı aranmasından dolayı, veliler ve öğrenciler ikametgahlarının olduğu bölgede yer alan okullar arasında en kaliteli eğitime sahip gördüklerine yöneliyor. Özel okulu tercih eden veliler ise kaliteli eğitim, öğretmen kadrosu, okulun başarı oranı, donanımlı eğitim gibi etkenleri dikkate aldıklarını ifade ediyor. Bununla birlikte, konu öğrencilerin ne istediğine geldiğinde veliler sorgusuz sualsiz çocukların istediklerini kabul etmeye pek istekli değil. Yalnızca yüzde 4,3’lük bir kesim, öğrenci o okulu istediği için tercih ettiğini söylüyor.

Veliler de “back to school” diyor

Sosyoekonomik statü, çocuk sayısı, okul türü fark etmeksizin velilerin yarısından fazlası “artık okullar açılmalı” diyor. Ancak yüzde 18’lik bir kesim yüz yüze eğitim için henüz erken olduğunu düşünüyor. Bu düşüncenin oluşmasında yüksek vaka sayıları ve yeni mutasyonların ortaya çıkması gibi faktörler rol oynuyor.

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Harcamalar artacak

Araştırma sonuçlarına göre geçtiğimiz yıl okula dönüş döneminde ortalama 1.187 TL harcayan veliler bu yıl harcamalarının 1.506 TL’ye ulaşacağını öngörüyor. Yani, geçtiğimiz yıl ile bu yılın okul harcamaları arasında 319 TL’lık bir fark olacağı öngörülüyor.

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Artık teknolojik aletler de okul ihtiyacı

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Eğitim düzeyi ilerledikçe öğrenciler için planlanan harcama bütçeleri de artış gösteriyor. Pandemi sürecinin dayattığı uzaktan eğitim süreci veliler için pek çok teknoloji ürünün satın alınmasını zorunlu kılmıştı. Bu yıl yeterli teknolojik alete sahip olan aileler teknolojik alet konusunda harcama yapmayacağını söylüyor. Ancak teknolojik aletlerin fiyatları daha yüksek olduğundan halen en yüksek harcama bütçesine sahip kalem teknolojik aletler olarak karşımıza çıkıyor.

Harcamalarda son söz annelerin

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Okula dönüş döneminde yapılan harcamalarda yüzde 74 ile kadın ebeveynler söz sahibi. Erkek ebeveynlerin söz sahibi olma oranı ise yüzde 46. Çocukların harcamalar üzerindeki etkisi ise beklenenin üzerinde, yüzde 28,7 olarak görünüyor. Yine ülkemizdeki eğitimli nüfusun artmasıyla birlikte aile içi demokrasi kültürü artıyor ve çocuklar bazı alanlarda satın alma konusunda karar verici, bazı alanlarda ise kararı etkileyen birer figüre dönüşüyor.

İlk adres Trendyol

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Pandemi döneminde birçok alanda artan internetten alışveriş alışkanlığı okul alışverişinde de kendini gösteriyor. İnternetten okul alışverişi yapma oranı bu yıl yüzde 26 olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca, neredeyse bütün alışveriş sitelerinde okula dönüş kampanyaları göze çarpıyor. Bununla birlikte, Trendyol velilerin en çok tercih ettiği site olarak birinci sıraya yerleşiyor.

Öncelik kalitede

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Okul alışverişlerinde “kalite” beklentisi ön plana çıkıyor. Öyle ki bu kriter fiyat/maliyetin de önünde yer alıyor. Kaliteyi ikinci sırada fiyat takip ederken, üçüncü sırada karşımıza çıkan “sağlıklı olması” seçeneği, velilerin sağlığa verdiği önemi vurguluyor. Buna ek olarak, tabloda dikkat çekici bir diğer detay, okul alışverişlerinde de okul tercihinde olduğu gibi çocukların sözünün pek geçmiyor olması: Velilerin yalnızca yüzde 1.8’i çocuğunun isteğine göre ürün seçtiğini belirtiyor.

Ortalama borçlanma: 2.090 TL

Öğrenciler heyecanlı, veliler dertli

Velilerin yarısından çoğu okul harcamalarını finanse edebilmek için borçlandığını ifade ediyor. Sosyoekonomik statü farkı olmaksızın bu borçlanmanın büyük bir kısmını kredi kartları oluştururken, çevreden borç alma ve kredi çekme alternatifleri de karşımıza çıkmıyor değil. En çok tercih edilen banka sorulduğunda ise veliler Garanti BBVA yanıtını veriyor. Ortalama borçlanma miktarı ise veliler tarafından 2.090 TL olarak belirtiliyor.

Araştırmanın metodolojisi:

Pulside Research tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Okula Dönüş Araştırması” kapsamında yüzde 95 güven aralığında yüzde 4 hata payı ile Türkiye genelinde 600 kişiyle görüşüldü. Araştırmada okul öncesi, ilkokul, ortaokul veya liseye giden çocuğu bulunan veliler yer aldı.

Marketing Türkiye Eylül sayısını okumak için TIKLAYIN!

Back to school featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
Haberler
Neolokal, 4. kez World’s 50 Best listesine seçildi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
Haberler
Takım sevgisinden kimlik inşasına: Türkiye’de futbol ve duygusal bağlar
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.