16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sağlık iyi yaşam
Haberler

Pandemi sonrası akıl sağlığı önem kazandı

Marketing Türkiye
27 Temmuz 2021
4 dk okuma

Pandemiyle yaşamaya artık alıştık. Hatta aşı uygulamalarının yaygınlaşması güzel günlere dair umutları artırıyor. Peki fiziksel sağlığımıza verdiğimiz önemi zihinsel sağlığımıza da veriyor muyuz? Pandemiden en çok kimler etkilendi? Bu dönemin zorluklarıyla en iyi kimler başa çıktı? Emeklilik dönemi için neler planlanıyor? Tüm yanıtlar Cigna Global’in “360 İyi Yaşam Araştırması”nda…

Cigna Global, bireylerin aile, finansal durum, fiziksel durum, sosyal yaşam ve iş hayatı konularındaki algılarını ölçen  “360 İyi Yaşam Araştırması”nın 2021 raporunu yayınladı. Türkiye’den 1.000 kişinin katılım gösterdiği araştırma Avustralya, Çin, Almanya, Hong Kong, Hindistan, Suudi Arabistan, Singapur, İspanya, Hollanda, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere ve ABD’nin de dahil olduğu 21 ülkede 18 bin katılımcı ile gerçekleştirildi.

Covid-19 aşı uygulamaları geleceğe dair umutları artırıyor   

Aile, finansal durum, fiziksel durum, sosyal yaşam ve iş hayatı olmak üzere 5 ana endeksten oluşan 360 İyi Yaşam Skoru, haziran ayı itibarıyla global ölçekte 100 üzerinden 61.3 iken Türkiye için bu skor 58 olarak gerçekleşti.

Bununla birlikte, tüm dünyada artan aşılanma oranları kişilerin iyi yaşam algılarına ve iyi yaşam skorlarına da etki ediyor. Haziran 2021 itibarıyla Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere ve Amerika yetişkin popülasyonunun çoğunluğunu aşılayarak aşılanma konusundaki ana kilometre taşını geçerken Türkiye’nin aralarında bulunduğu pek çok ülke aşı çalışmalarına hızla devam ediyor. Araştırmanın  sonuçlarına göre başarılı aşılama programları yürüten ülkelerdeki katılımcıların çoğu, geleceğe dair daha umutla bakmaya eğilimli. Aşılamanın düşük olduğu ülkelerde ortalama iyi yaşam skoru 60,3 iken aşılamanın yaygın olduğu ülkelerde bu rakam 63’lere çıkıyor.

Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 87’si pandeminin zihinsel sağlığa verilen önemi artırdığını düşünüyor

Araştırma, zihinsel sağlığın genel sağlık üzerindeki etkisine dair bireylerde artan bir farkındalık olduğunu gösteriyor. Dünya çapında katılımcıların yüzde 72’si, Türkiye’de ise yüzde 87’si zihinsel sağlığın fiziksel sağlık ve iyi yaşam üzerinde en önemli etken olduğunu düşünüyor.

Dünya genelinde zihinsel sağlık ile ilgili profesyonel destek almak konusunda önyargı devam etse de pandemi ile birlikte bu algının kırılmaya başladığı görülüyor. Pandeminin başlangıcından bugüne dünya çapında online terapi ve danışmanlık hizmetlerinin kullanımı yüzde 89 arttı. Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 74’ü online terapi hizmetine sıcak bakarken, globalde bu oran yüzde 66’da kaldı.

Katılımcıların online terapi hizmetlerini tercih etmelerindeki ana motivasyonları arasında; rahat hissettikleri yerde ve tam ihtiyaçları olan zamanda 7/24 erişim olanağı, erken teşhis imkânı ve sorunları hakkında daha açık konuşabilmeleri yer alıyor.

Katılımcıların yalnızca yüzde 11’i emeklilik dönemi için yeterli birikim yapabileceğini düşünüyor 

Pandemi döneminde tüm dünyada genel mali durumunun düşüşe geçmesi nedeniyle bireylerin kredi ödemeleri ve çocuk eğitimi gibi uzun vadeli giderleri karşılayabilme konusundaki endişeleri arttı. Global katılımcıların yüzde 28’i, Türkiye’den katılanların ise yüzde 17’si mevcut hayat standartlarını koruyabileceğini düşünüyor.

Bu durum gelecek döneme yönelik yatırım alışkanlığının da etkilenmesine neden oluyor. Global katılımcıların yüzde 19’u, Türkiye’den katılanların ise sadece yüzde 11’i emeklilik dönemleri için yeterince birikim yapabileceğine inanıyor. Uzun dönemli birikim yapmaya en az sıcak bakan yaş grubu ise 18-24 yaş arasındakiler.

Pandemide en çok etkilenenler kadınlar oldu 

Kadınlar pandemi döneminde finansal konularda en çok etkilenen grup olarak öne çıkarken, sağlık ve iyi yaşam konularına da genel olarak erkeklerden daha olumsuz bakıyorlar. Kadınların yüzde 85’i stres altında olduklarını belirtirken, bu oran erkeklerde yüzde 80. Uyku bozukluğu, depresyon ve daha duygusal olma gibi stres belirtileri kadınlarda artış gösteriyor.

Bu dönemde kadınlar, aileleriyle birlikte geçirdikleri zamanın uzunluğu ve kalitesinden erkeklere göre daha memnunlar ve çocuklarının eğitimlerini destekleme yetenekleri konusuna erkeklerden daha iyimser yaklaşıyorlar.

Çalışan ebeveynler pandemi döneminde en dayanıklı grup oldu 

18 yaş ve 18 yaş altı çocukları olan çalışan ebeveynler, uzaktan eğitim veya çocuk bakımı gibi evde ek sorumluluklar üstlenmelerine rağmen pandemi koşullarına en dayanıklı grup oldular.

Çocuğu olmayan çalışanlar için ise durum daha farklı. Bu kişilerin neredeyse üçte biri aileleriyle birlikte geçirebilecekleri zaman uzunluklarından endişe duyuyor ve yüzde 30’u duygusal anlamda birbirine destek olan ve birbirine kenetlenmiş bir aileye sahip olmadığını ifade ediyor. Türkiye’de ise bu oran sadece yüzde 15.

Çoğu ebeveyn için karantina ve kısıtlamalar çocuklarıyla daha fazla zaman geçirme ve daha fazla iletişim kurma fırsatı sağlayarak olumlu bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor. Bu dönemde araştırmaya Türkiye’den katılan ebeveynler çocuklarının zihinsel ve fiziksel sağlıklarıyla ilgilenebildiklerini ve çocuklarının eğitimini destekleme konusunda kendilerinden emin olduklarını belirtiyor.

Aile bağlarının daha olumlu bir bakış açısı edinme ve stres düzeyini düşürme üzerindeki etkisi göz önüne alındığında, çalışanlar için esnek çalışma düzenine daha fazla izin verilmesi, pandeminin bir kısım olumsuz etkilerinin hafifletilmesine yardımcı oluyor. Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 28’i evden çalışma düzeninin aileleri ve arkadaşlarıyla daha fazla zaman geçirmelerine olanak sağladığını belirtiyor.

Sağlık sigortası artık olmazsa olmazların arasına giriyor 

2020’nin başından bu yana iş dünyasında çok şey değişti ve pandemi süreci çalışanlara iş yerinde neyin önemli olduğunu tekrar değerlendirme fırsatı sundu. Bugün artık çalışan beklentileri büyük ölçüde değişti. İşverenler, pandeminin ilk dönemlerinde çalışanlarına hem çalışma lokasyonu hem de çalışma saatleri açısından daha fazla esneklik sağlayarak yeni döneme hızlı bir şekilde uyum sağladılar. Ancak bunlar artık tek başlarına yeterli değil.

Araştırmaya göre şirketlerin yeteneklerini elde tutabilmeleri ve yeni yetenekleri şirketlerine çekebilmeleri için, sosyal yardım paketlerini çalışan beklentilerine uygun hale getirmeleri, finansal tavsiyeye, sağlık ve iyi yaşam desteğine kadar uzun vadeli çözümler üretmeleri gerekiyor. Çalışanlar sağlık sigortalarını artık “güzel bir şey” olarak değil “olması gerekli bir şey olarak” görüyor.  Bu uygulamanın iş tercihlerinde bile etkili olduğu sonuçlarda göze çarpıyor.

Evden çalışma döneminde Türkiye’den araştırmaya katılan çalışanların yüzde 49’u iş yükü ve çalışma saatlerinin makul seviyelerde olduğunu, yüzde 51’i de iş ve özel hayat dengesini  sağlayabildiklerini belirtiyorlar. Yeni normale dönülen bugünlerde ise Türkiye’deki çalışanların sadece yüzde 28’inin full time olarak ofiste çalışmak istemeleri de şirketlerin göz önüne alması gereken bir konu olarak öne çıkıyor.

“360 İyi Yaşam Araştırması”nın tamamını incelemek için tıklayın. 

  • Pandemide çaydan 476 TL tasarruf ettik!
  • Pandemi sonrasında hayat nasıl olacak?
  • Tüketici pandemi öncesi alışkanlıklarına dönecek mi?
  • Dünya pandemide 6 kilo aldı!
  • CMO’ların pandemi sonrası için ilkyardım çantasında neler var?
Cigna Global featured iyi yaşam pandemi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
Haberler
Sürdürülebilirliğin yeni yıldızı: Refill
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi "Tor Alva" İsviçre'de ziyarete açıldı
Haberler
3D baskı ile inşa edilen dünyanın en yüksek kulesi “Tor Alva” İsviçre’de ziyarete açıldı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Haberler
Sosyal girişimciler görünmeyen etkiyi görünür kıldı: İşte yılın sosyal girişimleri
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.