1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çocukların ekranında ne var?
Haberler

Çocukların ekranında ne var?

Gizem Yıldız
17 Haziran 2021
3 dk okuma

Evlerdeki ekran sayısı çoğaldıkça ebeveynler için çocukların dijital bir ekran ardında nelere ilgi duyduğunu ve nasıl vakit geçirdiğini bilmek zorlaşıyor. Elbette ebeveyn kontrolü uygulamaları, internette birlikte sörf yapmak gibi konular bu açığı kapatabiliyor. Fakat siber güvenlik şirketi Kaspersky bu sefer uyarıların yanında bir de “Safe Kids” araştırmasını paylaşıyor. Sonuçlar bize çocukların müzik zevkinden hangi platformu ne amaçla kullandığına ve hatta oyun trendlerine kadar birçok detay sunuyor. Gelin Instagram’dan TikTok’a çıkarma yapan çocukların dünyasına yakından bakalım…

2020, çocuklar için en sıra dışı yıllardan biri oldu. Pandemi nedeniyle dünya genelinde eğitim, arkadaşlar ve aileyle iletişim ve eğlence dahil olmak üzere birçok yaşam alışkanlığını değişime uğradı. Kaspersky, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarının yeni koşullar altında nasıl değiştiğini keşfetmek için yaptıkları arama sorguları, en popüler Android uygulamaları ve Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan web sitesi kategorileri gibi anonim verileri analiz etti.

YouTube trendleri çocukların göz hapsinde

Çocuklar arasında en popüler web sitesi kategorileri “yazılım, ses, video” olurken, (yüzde 44,38), “internet iletişim medyası” (yüzde 22,08) ve “bilgisayar oyunları” (yüzde 13,67) bunu takip etti. En popüler uygulamalar arasında YouTube açık arayla liderliği alarak, dünya genelinde çocuklar arasında en popüler video hizmeti olmaya devam etti. İkinci sırada WhatsApp, üçüncü sırada popüler sosyal ağ TikTok yer aldı. Brawl Stars, Roblox, Among Us ve Minecraft oyunları da yine listenin üst sıralarına yerleşti.

Çocuklar YouTube’da müzik videoları dinleme ve izleme konusunda oldukça aktif. Aramalarının yüzde 17,35’ini müzik videoları oluşturuyor. İstatistiklerde bir dizi “trend” videosu da yer alıyor. “Pop it and simple dimple” ve “ASMR”, sorguların yüzde 4,43’ünü oluşturuyor. Gacha Life ile ilgili sorgular de yüzde 4’lük bir payla dünyanın dört bir yanından çocukların ilgisini çekiyor.

Ana müzik trendlerini TikTok belirliyor

Müzik zevkleri söz konusu olduğunda, BTS ve BLACKPINK gibi geleneksel K-POP gruplarının yanı sıra Ariana Grande, Billie Eilish ve Travis Scott gibi şarkıcılar ve “phonk” adlı müzik türü popüler hale geldi. Ayrıca aramalarda yaratıcı videolara doğru bir eğilim var. Çeşitli programlarda müzik oluşturma konusunda daha fazla ritim, örnek ve ders talebi listenin başında yer alıyor. Ayrıca TikTok çocuklar için ana müzik trendlerini belirlemeye devam ediyor.

Çizgi filmler, dünya genelindeki çocukların yaptığı tüm video aramalarının yarısını (yüzde 50,21) oluşturuyor. Aranan en popüler çizgi filmler Lady Bug and Super Cat, Gravity Falls ve Peppa Pig. İkinci sırada çeşitli TV programları yer alıyor ve İngilizce dilinde en sık yapılan arama The Voice Kids. Filmlerde ve dizilerde en popüler fragmanlar Godzilla vs Kong, Zach Snyder’ın son Justice League filmi ve Disney+ mini dizisi WandaVision oldu. Netflix ayrıca daha fazla çocuğun dikkatini çekmeye devam ediyor. Platform aracılığıyla en sık yapılan aramalar Cobra Kai ve Stranger Things üzerine.

Sosyal medyadaki yönelimler meslek seçimini de etkiliyor

TikTok, çocuklar arasında tartışmasız liderliğini sürdürürken, aynı zamanda sosyal ağ algısı da değişmeye başladı. Artık sadece klipler ve dudak senkronizasyonları için bir sosyal ağ olmaktan çıkıp, daha eğitici ve yaratıcı içeriklere yer vermeye başladı. TikTok videoları oluşturmak için oyuncu, yönetmen ve tüm film ekibinin işini bir kişinin yapması gerekiyor. Bütün bunlar, gelecekte çocuklar için yararlı olabilecek becerileri geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda onları meslek seçiminde de yönlendirebiliyor.

Kazakistanlı çocukların oyun tutkusu daha çok!

Video oyunları arasında popüler olanlar Minecraft (yüzde 22,84), Fortnite (yüzde 6,73), Among Us (yüzde 3,80), son zamanlarda çocukların dikkatini çeken Brawl Stars (yüzde 6,34) ve Roblox oldu (yüzde 3,82). Tüm bölgeler arasında, bilgisayar oyunlarına ayrılmış siteleri ziyaret etmede en fazla öne çıkanlar Kazakistanlı çocuklar (yüzde 26,01). İkinci sırada İngiltere’den çocuklar yer alıyor (yüzde 19,40). Çocukların video oyunlarına ayrılmış siteleri neredeyse hiç ziyaret etmediği Hindistan’da ise tablo oldukça farklı (sadece yüzde 5,08).

Çocukların daha iyi bir çevrimiçi deneyim yaşamalarını sağlamak için Kaspersky, ebeveynlere şunları öneriyor:

  • Çocuklarınızın ilgi alanları hakkında daha fazla bilgi edinin.
  • İnternette birlikte sörf yapın ve öğrenin. Çocukların çevrimiçi ortamda nerede vakit geçirdiklerini görün ve onları en iyi nasıl güvende tutabileceklerini keşfedin.
  • Hassas bilgilerin yalnızca gerçek hayatta tanıdıkları kişilerle ve mesajlaşma programları aracılığıyla, paylaşılması gerektiğini anlatın.
  • Gerekirse ebeveyn kontrolü uygulamaları indirin. Bu tür uygulamaların nasıl çalıştığını, çevrimiçi ortamda güvende kalmak için neden onlara ihtiyaç duyduklarını çocuklarınıza anlatın.
  • Çevrimiçi güvenlik önlemleri hakkında çocuklarla iletişim kurmaya daha fazla zaman ayırın. Çocuklarınıza nelerin hiçbir koşulda internette yayınlanmaması gerektiğini ve nedenlerini anlatın.

Markaların dikkatine: Çocukların yüzde 86’sı havalı olmak istiyor!

featured Kaspersky
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Haberler
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Sena Tufan
3 gün önce
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.