17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?
Araştırma

Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2021
5 dk okuma

Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mart 2021 sonuçları yenilenen yapısıyla açıklandı. Rapora göre esnaf tüketiciden veresiye yerine kredi kartıyla alışveriş yapmasını bekliyor, pandeminin çözümünü ise “tam kapanmada” görüyor… Peki, küçük esnaf hangi markalardan memnun? Markalarla ilişkilerinde hangi kriterler memnuniyet düzeyini artırıyor? Küçük esnaf ekonomik gidişatı nasıl değerlendiriyor? Rapor markalar için hayati önem taşıyan bu sorulara yanıt veriyor…

Kuşkusuz pazarlamanın merkezinde son tüketici var ve attığı her adım markalar tarafından anlamlandırılıp beklentileri karşılanmaya çalışılıyor. Ancak tüketiciye ulaşma yolunda önemli bir eşik bekçisi var ki o da küçük esnaftan başkası değil. Son tüketicinin kalbine girmek zor olsa da bunun için gidilecek yollar pek de sır sayılmaz. Peki ya küçük esnafın gönlünü fethetmek! İşte orda dengeler değişiyor. Küçük esnafın dünyasında liderliğe yürümenin dinamikleri bambaşka. Her ay Türkiye temsili 1.500 noktada yapılan ziyaretlerle geleneksel esnafın nabzını tutan REM Esnaf Barometresi Raporu işte bu zorlu kitlenin beklentilerine derin analizlerle ışık tutuyor. Peki, küçük esnafın kalbinde hangi markalar yatıyor? Daha da önemlisi esnafla arayı iyi tutmak isteyen markaların yapması gerekenler neler? Gelin bu soruların yanıtlarını dumanı üstünde tüten Mart ayı raporu üzerinden birlikte arayalım.

Esnaf en çok hangi markalardan memnun?

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Esnaf Barometresi’ne göre küçük esnaf hazır tüketim ürünlerinde sırasıyla en çok Nestlé, ETİ ve Pınar’dan memnun olduğunu söylüyor. Yüzde 82 ile Nestlé ve ETİ liderliği paylaşırken Pınar yüzde 81 memnuniyet düzeyiyle iki markayı takip ediyor.

Ödeme koşullarında Eti lider

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Hazır tüketim ürünlerinde memnuniyet kırılımlarına bakıldığında iyi ticari şartlar ve ödeme koşullarında ETİ yüzde 80,4 ile ilk sırada bulunurken onu yüzde 80,2 ile Nestlé ve yüzde 79.,4 ile Pınar takip ediyor. Satış personeli memnuniyetinde 81,9 ile Nestlé lider konumda. Nestlé’yi yüzde 81,5 ile ETİ ve yüzde 80,9 ile Pınar izliyor. Mal sevkiyatı konusunda 81,5 ile Nestlé ve ETİ liderliği paylaşıyor. Bu iki markayı yüzde 80,2 ile Pınar takip ediyor.

Veresiye düştü, kart kullanımı arttı

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Bakkallarda kredi kartıyla yapılan ödemelerin aylık ciro içindeki payı, 3 aylık artış trendiyle yüzde 29’dan yüzde 32’ye yükseldi. Buna karşın veresiyenin payı 3 aylık düşüş trendiyle birlikte yüzde 9’dan yüzde 7’ye düştü. Kendisi de finansal zorluk içinde olan bakkal esnafı, vatandaşın veresiye yazdırma talebini kredi kartına yönlendirdi.

Kısıtlamaların gevşemesiyle küçük esnaf nefes aldı

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Mart döneminde haftasonu yasaklarının kaldırılması gibi kısıtlamaların kısmen de olsa gevşetilmesi esnafın iş yapma seviyesini artırmıştı. Bu durum Mali Durum alt endeksinin 3,2 puan yükselmesine katkı sağladı. Mart ayında Güven Endeksi 0,4 puanlık artışla 10,6 olarak gerçekleşti.

Ticaret endeksi yükseldi

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Ticaret Endeksi 1 puan artarak 10,8’e çıktı. Mart döneminde kısıtlamaların gevşetilmesi iş yapma seviyesinin artmasında etkili oldu.

Akşam erken kapanış zorluyor

Esnafın kısıtlamalar konusundaki diğer beklentisi en azından çalışma saatleri kısıtlamasının gözden geçirilmesi yönünde. En çok iş yaptıkları akşam saatlerinde erkenden kapatmak iş yapmalarının önünde ciddi engel olarak görülmeye devam ediyor. Her ne kadar önceki döneme göre iş yapma seviyesinde artış görülse de genel trend hala çok düşük seviyede seyrediyor. Salgın ve ekonomik durum nedeniyle olumsuzluk yaşayan esnaf, bu dönemde Ramazan ayı ve bahar aylarının gelmesiyle umudunu sürdürüyor.

Salgın kaygısı devam ediyor

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Mart döneminde görüşülen geleneksel kanal esnafının yüzde 68’i salgından endişe ediyor. Ancak bu grubun içindeki “kesinlikle endişe ediyorum” diyerek kaygısı yüksek olanlar yüzde 38 ile bir önceki döneme göre anlamlı derecede yükseldi. Buna bağlı olarak da “Aşı olurum” diyenlerin oranı bir önceki döneme göre 20 puan artarak yüzde 58’e yükseldi. Vakaların dramatik olarak artması ve bireylerin tedbirlere uyum göstermediğini düşünmeleri, içinde bulunduğumuz süreçte esnafın kaygısının artmasına neden oldu.

Küçük esnaf hibe desteği bekleniyor

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Ekonomik yönden alınan tedbirlerdeyse esnafın yüzde 32 gibi ciddi bir kısmı, sağlanan desteklerden yararlanamadığını belirtirken, yararlanan yüzde 25’lik kesim ise bu destekleri yetersiz görüyor. Esnafın asıl beklentisi karşılıksız hibe desteği, vergi affı gibi daha etkin maddi desteğin sağlanması.

2020 geri dönülmez trendlerin yılı

  • Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?
    Bülent Peker REM People CEO’su

“Geçen yıl Esnaf Barometresi’ne başladığımızda salgın da patlak vermişti. Toplamda 1.4 trilyon liralık büyüklüğe sahip Türkiye perakende pazarı her şeyden habersiz yılı yüzde 10’luk büyümeyle kapatmayı planlıyordu. Ancak yılın ilk çeyreği umutlu başlasa da kısa süre sonra salgına teslim olduk. İlk kapanmalarla tüketiciler marketlere ve küçük esnafa koştu. Stoklar kısa süre tükense de hızla toparlandı. Geçen yıl AVM ve mağazaların kapanmasıyla tüketiciler online ticarete ve küçük esnafa doğru yöneldi. İlk dalga küçük esnafı da büyüttü. Bu süreçte ayrıca veresiye defterinin yerini kredi kartının almasına da neden oldu ve alışkanlıklar değişti. Yemek kartlarının alışverişte kullanıldığı ve geri dönülemeyecek trendlerin başladığı bir yıl oldu 2020. Bu yılın ise aşıyla beraber temkinli bir açılma yılı olmasını bekliyoruz. Esnaf Barometresi’yle birlikte 2 milyondan fazla kişinin geçimini sağlayan 300 bin küçük esnafın röntgenini çekmeye devam edeceğiz.”

Araştırmanın metodolojisi

Ocak 2020’den bu yana Türkiye’de geleneksel kanal esnafına yönelik kapsamlı araştırma sonuçları sunan REM People Esnaf Barometresi, NUTS2 örnekleminde bakkal, büfe, kuruyemiş ve orta market detayında raporlanan 1.500 satış noktasında gerçekleştiriliyor. REM Esnaf Barometresi’nde esnafın demografik bilgileri, satış noktalarının segmentasyonu, mevcut ekonomik durum ve beklentileri, ticaret durumu ve kıyaslamalarına yer veriliyor. Ayrıca esnafın çalıştığı tüm üretici firmalardan memnuniyetlerinin de takip edildiği, REM Esnaf Barometresi yenilenen yapısında Omnibus araştırmalara da imkân sağlıyor. Özel olarak merak edilen soruların sorulabildiği ve anlık olarak takibi yapılabilen Omnibus paneline herkes katılabiliyor.

Esnafın yeni umudu “aşı”

featured Küçük esnaf
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Nisan)
Nafizcan Önder
25 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.