7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Esnafın yeni umudu "aşı"
Araştırma

Esnafın yeni umudu “aşı”

Gizem Yıldız
20 Mayıs 2021
2 dk okuma

Pandemiden belki de en çok etkilenen kesim esnaf. Akşam kısıtlamalarıyla gelir hanelerinde dramatik bir düşüş yaşayan esnaf, son araştırmalarda tam kapanma akabinde kısıtlamaların tamamen kalkmasını istiyordu. Küçük esnafın nabzını tutan Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi’nin Nisan 2021 dönemi sonuçları ise esnafın artık daha kalıcı çözümlere ihtiyaç duyduğuna işaret ediyor. Rapora göre esnafın aşı olma eğilimi yüzde 58’den yüzde 70’e yükseldi. Esnaf, en çok temas eden kesimlerden birinin kendileri olduğunu söyleyerek aşıda öncelik talep ediyor…

Aşıda öncelik istiyorlar

Esnaf aşı konusunda öncelik bekliyor. Esnafın aşı olma eğilimi incelendiğinde, bir önceki dönem yüzde 58 olan “Aşı olurum” diyen esnafın oranı yüzde 70’e yükseldi. Nisan döneminde ciddi oranda artan vakalardan kaygılanan esnaf, vatandaşlarla en çok temas eden kesimin kendileri olduğunu söylüyor ve aşı olmada kendilerine de öncelik verilmesini talep ediyor.

Veresiye düşmeye devam ediyor

Sıcak paraya ihtiyaç duyan esnafın veresiye ile alışveriş yaptırma oranı düşmeye devam ediyor. Ocak ayında yüzde 44 olan veresiye ile alışverişin geçerli olduğu bakkal noktası oranı 4 ayda hızla düşerek Nisan ayında yüzde 22’ye indi. Veresiye ile alışverişin bakkal noktalarının cirosu içerisindeki payı da 4 ay içerisinde yüzde 9’dan yüzde 5’e düştü. Buna karşın, kredi kartı ile yapılan alışverişlerin cirodaki payı ise aynı dönemde yüzde 29’dan yüzde 33’e yükseldi. Salgın sürecinde kendileri de finansal olarak kan kaybeden bakkal noktaları, veresiye alışverişi kredi kartına yönlendirmeye bu dönemde de devam etti.

Esnafın endişe oranı arttı

Nisan döneminde 2 puanlık artışla geleneksel kanal esnafının yüzde 70’i salgından endişe duyduğunu belirtti. Vakaların dramatik olarak artması ve bireylerin tedbirlere uyum göstermediğini düşünmeleri esnafın içinde bulunduğumuz süreçte kaygısının artmasında etkili oldu. Daha önce alınan tedbirlerin yetersiz olduğunu ve tam kapanma olması gerektiğini belirten esnaf kesimi, Nisan dönemi sonunda gerçekleştirilen tam kapanma kararının uygulanma şeklinden de memnun değil.  

Daha fazla destek istiyorlar

Salgının başında zorunlu borçları ötelenen esnaf, tekrar önüne gelen faizli borçlar karşısında kendisini yetersiz hissediyor. Bu nedenle yapılan desteklerin daha etkin ve kalıcı olmasını talep ediyor. Tam kapanma kararı alındığını fakat eve kapatılan insanlara maddi destek sağlanmadığını düşünen bakkal esnafı; hibe, kira yardımı, vergi alınmaması gibi daha etkili maddi destekler bekliyor.

Esnafın umutları eriyor

Hali hazırda genel ekonomik durgunluk ile mücadele veren geleneksel kanal esnafı, özellikle salgının hayatımıza girdiği son 1 yıllık sürede kan kaybetti. Her 2 esnaftan 1’i, en önemli kaygısının salgının bir türlü bitmemesi olduğunu belirtirken, İşlerinin daha da kötüye gittiğini ve düzeleceğine dair umudunu kaybettiğini belirten esnafın oranı son bir ayda yüzde 27’den yüzde 32’ye yükseldi.

Güven Endeksi düştü

Esnaf Barometresi Genel Güven endeksi bir önceki döneme göre 4,3 puanlık anlamlı düşüş ile 6,2 olarak gerçekleşerek en düşük seviyeye geriledi. Bu duruma; iş yapma ve finansal durumu ortaya koyan Mali Durum alt endeksinin 6,3 puan, ülke ekonomisine güveni ifade eden Genel Ekonomi alt endeksi 5,1 puan düşmesi etkili oldu. Ayrıca Ticaret Endeksi de salgını etkisiyle 3,1 puanlık düşüşle 7,7’ye indi. Tüm endekslere göre Esnaf Barometresi de 3,2 puanlık düşüşle 7’ye geriledi.

Bir önceki dönem verilerine ulaşmak için TIKLAYIN.

aşı Esnaf featured REM Esnaf Barometresi
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 Mayıs 2025
KFC'den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
Haberler
KFC’den gastronomi sınırlarını zorlayan dondurma!
İrem Alimoğlu
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.