18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni normalle doğan yeni tüketici ne istiyor?
Haberler

Yeni normalle doğan yeni tüketici ne istiyor?

Nafizcan Önder
12 Mart 2021
1 dk okuma

Covid-19 pandemisi dünyanın dört bir yanında tüketicilerin satın alma davranışları, neyi nasıl satın aldıkları üzerinde benzersiz bir etki yarattı. NielsenIQ’nun 2021 yılında gerçekleştirdiği “Pandemi Döneminde Tüketici Davranışlarını Anlamak” araştırması da, Türkiye’deki tüketicilerin artık daha tedbirli olduklarını ve satın alma alışkanlıklarını bugünün dünyasının yeni ekonomik koşullarına göre değiştirdiklerini işaret ediyor. Tüketicilerin yarısının gelirleri konusunda kendilerini güvende hissettiklerini ortaya koyan araştırma, Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 75’inin son 6 ay içinde davranış biçimlerini değiştirdiklerini de gösteriyor. Gelin araştırmanın detaylarına ve yeni tüketiciye birlikte bakalım…

Bugünün tüketicisi, markaların ve perakendecilerin bildiğinden farklı…

NielsenIQ’nun araştırmasına göre, Türkiye’deki tüketicilerin büyük bir kısmı, bütçelerini yönetmek için farklı davranışlar geliştiriyor. Tüketicilerin yüzde 45’i markadan bağımsız promosyonlara göre ürün tercih ediyor ve yüzde 44’ü ise tasarruf etmek için aktif olarak market markalı ürün arayışı içerisinde. Bununla birlikte, tüketicilerin neredeyse yarısı (yüzde 48) marka sadakatini koruyor ve tercih ettiği markayı satın almaya devam edeceğini ifade ediyor.

Tüketiciler, kaliteli ve hesaplı ürün istiyor.

Hızlı tüketim ürünlerinde, kalite ve değer hâlâ tüketiciler tarafından yüksek talep görüyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 74’ü yüksek kalitedeki ürünlere daha fazla ödemeye razı durumda ve yüzde 88’i “kaliteli” ve “hesaplı” ürün yelpazesinin genişlemesini istiyor. Bu sonuçlar, Türkiye’deki hızlı tüketim ürünleri markaları için orta vadede büyük bir potansiyel fırsatını işaret ediyor.

“Tüketiciler 2021’de harcamalarını yeniden şekillendirecekler.”

NielsenIQ Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk, “Tüketiciler 2021’de harcamalarını yeniden şekillendirecekler, bu yeni davranış biçimlerini anlamaksa marka ve perakendecilere bu dönemde büyüme sağlayacak. Üretici firmalar ve perakendeciler, bu dönüşüm içindeki tüketici davranışlarının farkında olmalı, çünkü bugünün tüketicisi dün bildiklerinden çok farklı. Tüketiciler ürünlerin en önemli özelliklerini tartıp biçmeye eğilimli olduğu için, artık ürünler çok daha yoğun bir inceleme altında.” diyor…

Filiz Öztürk NielsenIQ Tüketici yeni normal
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
5 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
Güncel Haberler
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor...
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
Adgager'ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Haberler
Adgager’ın blockchain tabanlı ödül sistemi GAG Token, MEXC Borsasında listeleniyor
Marketing Türkiye
13 Haziran 2025
ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
Haberler
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
İrem Alimoğlu
26 Haziran 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
27 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.