16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kızışan dijital bankacılık rekabetinde kazanan kim oldu?
Haberler

Kızışan dijital bankacılık rekabetinde kazanan kim oldu?

Nafizcan Önder
18 Şubat 2021
2 dk okuma

Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin hazırladığı Bankacılık Sektör Raporu, 2020’nin son çeyreğinde web sitesi trafiklerindeki değişimi ve mobil uygulamalara gösterilen ilgideki artışı gösteriyor. Dijital alanda payını korumak isteyen bankaların yeni rakiplerini de dikkate alarak güncel gelişmelerle değişen ihtiyaçlara cevap vermesi önem kazanıyor.

Zeo Agency’nin bankacılık sektörünü dönemsel olarak incelediği son rapor, 2019 ve 2020 yıllarının 4. çeyreklerini kıyaslarken, geçtiğimiz yıl hem trafik hacimleriyle hem de mobil uygulama popülerliği ile öne çıkan markalara dair veriler içeriyor. Raporun dikkat çekici içgörüler içeren anahtar kelime analizi bölümünde ise pandeminin yanı sıra ekonomik gelişmelerin etkisi hissediliyor.

Son çeyrekte en çok aranan kelime: Döviz

Bankacılık sektöründe yer alan 100 web sitesinin toplam trafiği 2020’nin 4. çeyreğinde 2019’un aynı dönemine göre yüzde 3,27’lik bir oran ile düşüşe geçmiş durumda. Ancak web sitelerine trafik getiren ortak anahtar kelimeler incelendiğinde, toplam aranma hacminin yüzde 31 arttığı göze çarpıyor.

Ekim, Kasım ve Aralık ayları incelendiğinde aranma hacmi en yüksek ilk ikiliyi ‘‘döviz’’ ve ‘‘döviz kuru’’ oluşturuyor. Bu iki arama aynı zamanda geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre hacmi en fazla artan kelimeler. ‘‘ATM’’, ‘‘mevduat faizi’’ ve ‘‘altın hesaplama’’ gibi aramalar da yükselen aranma hacimleriyle listede dikkat çekiyor. ‘‘Kredi hesaplama’’ anahtar kelimesi ise en yüksek 3. aranma hacmine sahip olmasına rağmen geçtiğimiz yıla kıyasla hacmi en çok düşen kelime olarak karşımıza çıkıyor.

2020’nin “en”leri

Sektörel araçlardan alınan verilere göre; kamu bankaları incelendiğinde, Ziraat Bankası 2020’nin her çeyreğinde en çok ziyaretçi alan banka olurken, ziyaretçi hacmini en çok artıran ise VakıfBank oldu. Özel bankalar arasında ise her çeyrekte en çok trafik alan Garanti BBVA, trafik hacmini en çok artıran site ise Türkiye İş Bankası’nın web sitesi oldu.

Mobil uygulama kullanımları da sektördeki değişimi gösteren veriler arasında yer aldı. Ziraat Bankası ve Garanti BBVA bu bölümde de yıl boyunca mobil uygulaması en çok indirilen firmalar. 2020 yılında indirilme sayısını en çok arttıran uygulama Papara olurken, özellikle 4. çeyrekte kripto paranın gündemde daha fazla yer alması BtcTurk gibi uygulamaların indirilme ve aktif kullanıcı sayılarını olumlu etkiledi.

Hesaplama siteleri de rekabetin bir parçası

Zeo Agency’de SEO Takım Lideri olarak görev yapan Hande Parmaksız; ‘‘2021 senesinde de dijital hizmetleri her nesilden kullanıcıya en iyi şekilde aktarmak, bunu yaparken de özellikle interaktif yöntemlere başvurmak bankalar için oldukça önemli olacak gibi görünüyor. Bu tür hizmetler, hayatımıza şimdiden kalıcı olarak yerleşti’’ diyor. 

Rakip analizi yapmanın önemine de değinen Parmaksız; ‘‘2020’nin son çeyreğinde ön plana çıkan faiz hesaplama, döviz kuru vs. gibi kelimelerde Google arama sonuçlarında ön plana çıkmak için, bankalar sadece diğer bankalara ait web siteleriyle değil, hesaplama siteleriyle de rekabete girmeye başladı.” derken, çoğu bankanın bu tür hesaplama ya da bilgilendirme sayfalarında yeterince metin içeriğinin yer almaması, sektör için önümüzdeki dönemde de büyük bir fırsat olacağının da altını çizdi.

BtcTurk Garanti BBVA Hande Parmaksız Türkiye İş Bankası VakıfBank Zeo Agency Ziraat Bankası
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple'dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
Haberler
Apple’dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Haberler
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Marketing Türkiye
15 Nisan 2025
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.