9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

İşte açıkhava reklamcılığını etkileyen en önemli unsurlar!

Marketing Türkiye
21 Temmuz 2014
2 dk okuma

Türkiye genelinde 26 yerleşim merkezinde faaliyet gösteren açıkhava reklam şirketi Ströer Kentvizyon, açıkhava mecrasının ne kadar etkin olduğunu ölçmek için başlattığı Impacto etki araştırmasına, yeni bir araştırma daha ekliyor: Reklam Beğeni Araştırması. Açıkhava reklamlarının kreatif tasarımlarını ele alan ve bağımsız araştırma şirketi GfK Türkiye ile gerçekleştirilen reklam beğeni araştırması, bir açıkhava reklamında yer alan unsurların, reklamın beğenilmesini ne oranda etkilediğini ortaya çıkarıyor.

Araştırmada test edilecek 45 farklı reklam tasarımı önce 12 başlık altında (kelime sayısı, renk sayısı, kullanılan yazı tipinin okunurluğu, arka fonu vb.) değerlendirilerek, saha çalışmalarına başlandı. Nisan ayında İstanbul, Ankara ve İzmir’de 15–50 yaş, ABC1C2 sosyoekonomik statüye sahip toplam 401 kişi ile görüşüldü. Görüşülen kişiler, tasarımlar üzerine bir beğeni sıralaması yaptı ve böylece açıkhava reklam tasarımında beğeniyi hangi unsurların ne kadar etkilediği belirlenmiş oldu. Buna göre;

Beğeniyi etkileyen en önemli kriter: Ünlü kullanımı

Araştırmada, kullanılan kampanyalar arasında en beğenilen tasarımların Kıvanç Tatlıtuğ ile öne çıkması, kampanya için seçilen ünlünün kim olduğunun ve ne kadar sevildiğinin önemini gösteriyor. Diğer yandan tasarımda ünlü olmasa dahi insan kullanımının beğeniyi olumlu yönde etkilemesi araştırmanın ortaya koyduğu bir başka sonuç.

Büyük görsel bir adım önde!
Reklamı yapılan ürünün, reklam tasarımı ne kadar büyük olursa beğeni de o oranda artıyor. Büyük tasarım kullanımının yanında görselin çekiciliği de beğeniyi artırıyor. Araştırmada biri çikolatalı gofret diğeri dondurma olan 2 farklı reklam tasarımı test edildi. Ürünü olduğu gibi gösteren çikolatalı gofret tasarımı yerine, efekt kullanarak dondurmanın her bir parçasını gösteren tasarımın beğeni skoru daha yüksek çıktı.

Az bilgi, az kelime, tek mesaj!

Ürün görselini küçük kullanıp fazla bilgi veren ve fazla kelimenin bulunduğu tasarımların beğeni düzeyi düşüyor. Az bilgi, az kelime kullanılan ve tek mesaj veren tasarımlar daha fazla dikkat çekiyor ve daha çok beğeniliyor. Yazı tipinin okunaklı olması beğeniyi etkileyen diğer bir unsur. Az bilgi, az kelime dahi olsa okunaklı olmayan fontların kullanıldığı mesajların yer aldığı tasarımlar beğenilmiyor.

Sıcak renkler beğeniliyor

Beğeniyi etkileyen unsurlardan birisi de renk sayısı. Araştırmadan çıkan sonuca göre bir açıkhava tasarımındaki ideal renk sayısı ortalama 4 iken kırmızı veya sarı/turuncu renklerin hakim olduğu tasarımlar daha çok beğeniliyor. Yeşil rengin pozitif veya negatif bir etkisi bulunmazken; siyah, beyaz ve mavi/lacivert renkler beğeniyi olumsuz yönde etkiliyor. Tasarımda arka fonun sade olması beğenide negatif ya da pozitif bir etki yaratmazken, karışık fon kullanımının beğeni üzerinde negatif bir etkisi bulunuyor.

Logo orta büyüklükte ve sol üstte!

Açıkhava reklam tasarımında logonun sol üstte ve orta büyüklükte olması herhangi bir etki yaratmıyor. Küçük veya büyük boyuttaki logoların ortada, sağ ve sol altta veya sağ üstte olması beğeniyi negatif yönde etkiliyor.

İşte beğeniyi etkileyen unsurlar:

 

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
Haberler
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
XChat geliyor: Musk'tan WhatsApp'a rakip hamle
Haberler
XChat geliyor: Musk’tan WhatsApp’a rakip hamle
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Nafizcan Önder
10 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.