Hükümete sansür yetkisi!
Hükümete ticari reklamları denetleyip sansürleme yetkisi getirildi. Mayıs ayı sonunda yürürlüğe giren Yeni Tüketici Kanunu’na uygun olarak Reklam Kurulu Yönetmeliği sil baştan yazılmıştı. Yeni Reklam Kurulu Yönetmeliğine göre kurulun, üye sayısı 29’dan 19’a düşürülürken resmi temsilci oranı artırıldı ve Reklam Kurulu’nda bakanlık bürokratı olan başkanın yetkileri yükseltildi. Yönetmelikte yapılan yeni düzenlemeye göre; kurul, bugüne kadar kendisine ait olan reklam ve reklam uygulamalarını tedbiren (üç aya kadar) durdurulması yetkisini artık başkana devredebilecek. Bununla ilgili fıkra şöyle düzenlendi: “Kurul, tedbiren durdurma kararı verme yetkisini Başkana devredebilir. Başkan tarafından reklam veya haksız ticari uygulama ile ilgili olarak verilen tedbiren durdurma kararı, yapılacak ilk toplantıda Kurulun onayına sunulur”.
Ayrıca kurul üyeliğine seçilme koşulları da yeniden düzenlendi. Artık üyelik için, devlet memurları kanunundaki hükümler dışında iki yıllık yüksekokul mezunu olma şartı da aranacak. Bu yapılırken de kuruldaki sivil toplum temsilcilerinin sayısından tasarruf yapılırken resmi temsilci sayısı artırıldı. Kurul eskiye kıyasla daha resmi hale getirildi. Kurulda daha önce üye bulunduran, TMMOB, işçi ve memur sendikaları, gazeteci örgütleri temsilcilerine yeni kurulda yer verilmedi.