1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markanızın en büyük düşmanı: Kasa kuyrukları!
Haberler

Markanızın en büyük düşmanı: Kasa kuyrukları!

Gizem Yıldız
28 Aralık 2020
2 dk okuma

Müşterilerin fiziksel alışverişi tercih etme oranı azalsa da, mağazalara karşı sadakati bitmek bilmeyen bir kesim de varlığını sürdürüyor. Üstelik belli ürün grupları diğer birçoğunun aksine, sıkıntısız bir şekilde dijital mecralar üzerinden satın alma sürecini desteklemiyor. Fakat tüketici, pandeminin getirdiği güvenlik ihtiyacının yanı sıra artık alışverişe gereğinden fazla zaman harcamak istemiyor. Çağa ayak uyduran “temassız ve hızlı” ödeme seçeneklerine rağbet artarken, kasa kuyrukları müşterilerin alışverişi yarıda bırakmasına sebep oluyor.

Pazarlama 4.0’ın altın kuralı hız… PWC’nin perakende 2020 raporuna göre çok kanallı müşteri deneyimine yatırım yapan markaların oranı son bir yılda dört kat arttı. Çünkü yeni normalde müşteriler zamandan tasarruf ettikleri mükemmel fiziksel mağaza deneyimini talep ediyor ve neyse ki, bunu sağlamanın pek çok yolu var!

Online sipariş & mağazadan teslim

Tüketici son dönemde “çok kanallı” alışveriş davranışını benimsedi. Fiziksel mağaza trafiğini korumak isteyen perakendeciler de tüketicinin bu yönelimini “online sipariş mağazadan teslim” seçeneğiyle besliyor. Bu yöntem tüketicilere çok kanallı bir alışveriş deneyimi sağlamakla birlikte kasa sıralarını ortadan kaldırıyor ve temassız bir alışveriş çözümü sunuyor. Bu çözüm aynı zamanda kargo maliyetlerini azaltarak uzun kargo bekleme süreçlerine son veriyor. Yakın zamanda Metro, bu yöntemle alışverişte geçen ortalama süreyi 15 dakikaya kadar düşürdü.

Yeni nesil ödeme seçenekleri

Gün geçtikçe çeşitlenerek büyümeye devam eden yeni nesil ödeme teknolojileri, perakende sektöründe hem müşteriye hem de satıcıya yeni olasılıklar sunmaya devam ediyor. Bu yöntemler arasında yaygın olanı şüphesiz temassız banka ve kredi kartları. BKM (Bankalar Arası Kart Merkezi A.Ş.) verilerine göre yalnızca Mart ayında 2.5 milyon temassız özellikli kart, ilk defa temassız ödeme yapmak için kullanıldı.

Yine BKM verilerine göre temassız ödemeler Ekim ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 281 artarak yani 4 katına çıkarak 210 milyona ulaştı. Mağaza içi ödemelerde temassız ödemelerin payı geçen yıl yüzde 11 iken bu yıl yüzde 39’a yükseldi. Özetle, Ekim ayında her 5 mağaza içi ödemeden 2’si temassız yapıldı ve bu rakamlar katlanarak artmaya devam ediyor.

Bankaların desteklediği mobil ödeme ve sanal cüzdanların yanında linkle ödeme ve web’den ödeme gibi yeni nesil dijital seçenekler tercih ediliyor. Yeni normalde perakendeciler ve bankaların işbirlikleri ve inovasyonları devam ediyor.

Perakendecilerin tüketiciyle randevusu var!

Mağazalarda kalabalıktan uzak ve güvenli fiziksel alışveriş yaşamak isteyen tüketicilerin talepleri doğrultusunda ortaya çıkan yeni trendlerden biri de “Randevulu alışveriş” oldu. Pek çok perakende mağazası tarafından tüketicinin ihtiyaçlarına yönelik geliştirilen bu çözümle mağazalar müşterilerine hem kendini özel hissettiriyor hem de güvenli bir deneyim sunuyor. Bu özellik “online danışmanlarla” çevrimiçi olarak da kullanılabiliyor.

 

 

fiziksel alışveriş deneyimi kasa sırası linkle ödeme mağazadan teslimat mobil ödeme Online Alışveriş perakende PwC randevulu alışveriş sanal cüzdan Sanal Tur temassız ödeme webden ödeme yeni normal
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Haberler
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Sena Tufan
2 gün önce
James Dyson, Berlin’de Dyson'ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
Haberler
James Dyson, Berlin’de Dyson’ın 11 yeni teknolojisini tanıttı
İrem Alimoğlu
5 Eylül 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Haberler
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.