17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkiye’de açık karşılaştırmalı reklam mümkün olacak!

Marketing Türkiye
19 Haziran 2014
1 dk okuma

Panda’nın Algida’yı, Atlasjet’in Pegasus’u, Kasap Döner’in ise hamburger markalarını hedef aldığı reklam kampanyaları oldukça çok konuşuldu. Ancak bu reklamlarda yasak olması sebebiyle karşılaştırılan markaların isimleri verilmemişti. Reklam sektöründeki dernekler ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, bu durumun önüne geçmek ve hedef alınan markanın isminin verileceği açık karşılaştırmalı reklamların önünü açmak için Yönetmelikle bu yasağı kaldırmayı planlıyor.

Geçtiğimiz günlerde Yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’la birlikte karşılaştırmalı reklamlar tekrardan gündeme gelmişti. Ancak bu kanunda karşılaştırmalı reklam konusunda hiçbir değişiklik ve yenilik olmadığı ortaya çıktı. Zaten mevzu Kanundan değil, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan Yönetmelik’le ilgiliydi. Çünkü, Kanun’da açık karşılaştırmalı reklamla ilgili bir kısıtlama olmazken, yönetmelikte “açık karşılaştırmalı reklam” yasaktı. Geçtiğimiz günlerde Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un uygulamaya dönüşeceği süreçte hazırlanan yönetmelik taslağıyla ilgili Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği işbirliğiyle bir çalıştay düzenlendi. Bu çalıştay sonrasında görüşlerini aldığımız Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanı Ramazan Ersoy, karşılaştırılmalı reklamlarda karşılaştırılan mal, hizmet veya marka adının belirtilmesine izin verilmesinin düşünüldüğünü dile getirdi. Marketing Türkiye’ye açıklama yapan Ersoy; “6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında hazırlanan ikincil mevzuat çalışmalarında, tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi, reklama konu mal veya hizmet ile rakip mal veya hizmetin karşılaştırılması olanağına sahip olunması ve tüketicinin benzer mal veya hizmetler arasında bilinçli seçim yapabilmesi amacıyla karşılaştırmalı reklamlarda; karşılaştırılan mal, hizmet veya marka adının belirtilmesine izin verilmesi düşünülmektedir. Ayrıca, bu değişiklikle karşılaştırmalı reklamlar konusunda AB müktesebatına uyum sağlanmış olacaktır. Ancak reklamlarda açıkça karşılaştırma yapılmasına, tüketicilerin bilgilenmesine hizmet etmesi, reklamların aldatıcı olmaması, rakiplerin kötülenmemesi ve dürüst rekabet ilkelerine uygun hareket edilmesi gibi sınırlar çerçevesinde müsaade edilmesi planlanmaktadır” şeklinde konuştu.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
5 İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Güncel Haberler
Süperman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Süperman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Airbnb ve Paramount'tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Airbnb ve Paramount’tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
4 Haziran 2025
McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
5 Haziran 2025
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Sena Tufan
15 Mayıs 2025
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.