18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaları başarıya taşıyacak 5 pazarlamacı modeli
Haberler

Markaları başarıya taşıyacak 5 pazarlamacı modeli

Marketing Türkiye
7 Aralık 2020
1 dk okuma

Pazarlama direktörleri ortalama olarak, üst düzey yönetimin görevde en kısa süre kalan üyeleri. Yönetim kurulları onların müthiş işler başarmasını istiyor. Onlardan rekor müşteri artışları, markanın en etkili savunucuları ve hatta şirketin büyümesini sağlayan girişimlerin başı olmaları bekleniyor. Buna karşın Deloitte tarafından yürütülen bir araştırma gösteriyor ki yönetim kurulu toplantılarına pazarlama direktörlerinin yalnızca yüzde 26’sı davet alıyor.  

Öte yandan pandemi en büyük yüklerden birini de pazarlama direktörlerinin omuzlarına yükledi. İzolasyon etkisiyle değişen tüketici ihtiyaçlarıyla ürün, kanal ve talep yeniden oluşturuluyor. Pazarlama direktörlerinin ise büyüme sağlamaya ve dayanıklı pazarlama planları oluşturmaya hazır olması gerekiyor. Peki, pazarlama direktörü başarı için gereken desteğe sahip mi?

5 Farklı Pazarlama Direktörü Profili

Başarılı pazarlama direktörlerinin güçlü yönlerine ve yönetim kurulunun beklentilerine odaklandıkları görülüyor. Deloitte, pazarlama direktörlerinin tam da bunu yapmasına yardımcı olabilecek beş farklı profili test etti. Soru şu: “Şirketinizin ihtiyacı hangisi?”

Müşterileri için yüksek kalitede, kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak onlara güç veren ve ölçülebilir sonuçlara sahip kampanyalar oluşturan “Müşteri Şampiyonu” mu?

Tüm enerjisiyle sürdürülebilir büyümeye odaklanmış “Büyüme Sağlayıcı” ya da çığır açan teklifler sunan, yeni teknolojiler, veri ve tekniklerle denemeler yapan bir “Yenilik Katalizörü” mü?

Sağlam pazarlama olanakları geliştiren, veri ve analiz konusunda uzman olan bir “Olanak Sağlayıcı” mı? Yoksa markayı tanıtan hikayeler oluşturan ve çarpıcı içeriklerle şirketin konumunu ve alaka düzeyini oturtan “Hikaye Anlatma Direktörleri” mi?

Aynı anda bunlarda ikisi olunabilir ama hepsi olunamaz. Pazarlama direktörlerinin yetenekleri ve şirketin ihtiyaçlarının uyumu başarı için belki de en kritik unsur.

Kaynak: Think With Google

cmo Deloitte dijital pazarlama Pazarlama Direktörü satış ve pazarlama
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kaptan Tsubasa sahada: Valenciennes’ten Japonya’ya saygı duruşu
Haberler
Kaptan Tsubasa sahada: Valenciennes’ten Japonya’ya saygı duruşu
Nafizcan Önder
4 gün önce
Markalar, satış danışmanlarının en etkili influencer'lar olduğunu keşfediyor!
Haberler
Markalar, satış danışmanlarının en etkili influencer’lar olduğunu keşfediyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Haberler
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Nafizcan Önder
18 Haziran 2025
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Haberler
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.