16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Markaları başarıya taşıyacak 5 pazarlamacı modeli
Haberler

Markaları başarıya taşıyacak 5 pazarlamacı modeli

Marketing Türkiye
7 Aralık 2020
1 dk okuma

Pazarlama direktörleri ortalama olarak, üst düzey yönetimin görevde en kısa süre kalan üyeleri. Yönetim kurulları onların müthiş işler başarmasını istiyor. Onlardan rekor müşteri artışları, markanın en etkili savunucuları ve hatta şirketin büyümesini sağlayan girişimlerin başı olmaları bekleniyor. Buna karşın Deloitte tarafından yürütülen bir araştırma gösteriyor ki yönetim kurulu toplantılarına pazarlama direktörlerinin yalnızca yüzde 26’sı davet alıyor.  

Öte yandan pandemi en büyük yüklerden birini de pazarlama direktörlerinin omuzlarına yükledi. İzolasyon etkisiyle değişen tüketici ihtiyaçlarıyla ürün, kanal ve talep yeniden oluşturuluyor. Pazarlama direktörlerinin ise büyüme sağlamaya ve dayanıklı pazarlama planları oluşturmaya hazır olması gerekiyor. Peki, pazarlama direktörü başarı için gereken desteğe sahip mi?

5 Farklı Pazarlama Direktörü Profili

Başarılı pazarlama direktörlerinin güçlü yönlerine ve yönetim kurulunun beklentilerine odaklandıkları görülüyor. Deloitte, pazarlama direktörlerinin tam da bunu yapmasına yardımcı olabilecek beş farklı profili test etti. Soru şu: “Şirketinizin ihtiyacı hangisi?”

Müşterileri için yüksek kalitede, kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak onlara güç veren ve ölçülebilir sonuçlara sahip kampanyalar oluşturan “Müşteri Şampiyonu” mu?

Tüm enerjisiyle sürdürülebilir büyümeye odaklanmış “Büyüme Sağlayıcı” ya da çığır açan teklifler sunan, yeni teknolojiler, veri ve tekniklerle denemeler yapan bir “Yenilik Katalizörü” mü?

Sağlam pazarlama olanakları geliştiren, veri ve analiz konusunda uzman olan bir “Olanak Sağlayıcı” mı? Yoksa markayı tanıtan hikayeler oluşturan ve çarpıcı içeriklerle şirketin konumunu ve alaka düzeyini oturtan “Hikaye Anlatma Direktörleri” mi?

Aynı anda bunlarda ikisi olunabilir ama hepsi olunamaz. Pazarlama direktörlerinin yetenekleri ve şirketin ihtiyaçlarının uyumu başarı için belki de en kritik unsur.

Kaynak: Think With Google

cmo Deloitte dijital pazarlama Pazarlama Direktörü satış ve pazarlama
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temu’nun erişimi bir yılda yüzde 300’ün üzerinde arttı!
Haberler
Temu’nun erişimi bir yılda yüzde 300’ün üzerinde arttı!
Sena Tufan
10 Ağustos 2025
BLACKPINK’in Jennie’sinden Seul'a davet!
Haberler
BLACKPINK’in Jennie’sinden Seul’a davet!
Nafizcan Önder
12 Ağustos 2025
Gap, Katseye ile 2000’lere döndü!
Haberler
Gap, Katseye ile 2000’lere döndü!
Sena Tufan
22 Ağustos 2025
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.