3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Parolalardan kurtulma zamanı geldi!
Haberler

Parolalardan kurtulma zamanı geldi!

Marketing Türkiye
7 Aralık 2020
2 dk okuma

Pandemi, bilişim teknolojileri ekipleri üzerindeki yükü artırıp yeni siber güvenlik tehditlerini beraberinde getirirken, Cisco yaşanan değişimler ve dijital gereklilikler ışığında, 2021’de gizlilik ve siber güvenlik alanlarında öne çıkacak trendleri açıkladı. Açıklanan trendlere göre güvenliğin temel taşı olan parolalar aynı zamanda en büyük zaafı? Peki, parolasız bir gelecek mümkün mü?

Pandemi, bilgi güvenliği yöneticilerini (CISO), çalıştıkları şirketlerin önündeki yol haritasının en önemli parçalarından biri haline getirdi. Uzaktan çalışmayı içersin içermesin, iş sürekliliği ve dijitalizasyon planları bu süreçte önemli bir sınavdan geçti. Geçmişte özel durumlara verilen tepkiler, artık uzun vadeli planlamanın birer parçası… Salgının yarattığı ortamdan yararlanmak isteyen art niyetli unsurların da artmasıyla da güvenlik, işletmelerin faaliyetlerinde merkezi bir konuma yerleşti.

Cisco yaşanan değişimler ve dijital gereklilikler ışığında, 2021’de gizlilik ve siber güvenlik alanlarında öne çıkacak trendlere dair öngörülerini açıkladı.

Parolalardan kurtulma zamanı

Parolalar, güvenliğin temel taşı ama aynı zamanda da en büyük zaafı. Ortalama bir kişinin 191 parola kullandığı düşünüldüğünde, parolaları hatırlamak, korumak ve değiştirmek oldukça zor. Üstelik parolalar kolayca ele geçirilebilir. Verizon Veri İhlali Araştırması’na göre ihlallerin yüzde 81’inin nedeni, parolaların çalınması veya yeterince güçlü olmaması. Parolaların gizli maliyetleri de var. Şirketler parola sıfırlamaya her yıl milyonlarca dolar ve yüzlerce saat mesai harcıyor.

Platformlar, sektör grupları ve hizmet sağlayıcılar, parolasız bir gelecek için bir girişimin çevresinde toplanmaya başladı. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte, biyometrik çözümler hem tüketici ve işletme sistemlerinde yaygın olarak kullanılır hale geldi ve şirketler, parolasız bir geleceğin, kullanıcılar ve veri güvenliği açısından neye benzeyeceğini keşfetmeye başladı.

Kontrol değil, iş birliği

Birçok kuruluşun güvenliğe getirdiği geleneksel yaklaşım, talimatlar ve politikalar belirlemek olmuştur. Geçtiğimiz aylar büyük bir kültürel değişime hız verdi. Güvenlik çalışanlarının meslektaşlarıyla iş birliği yaptığı farklı bir model ortaya çıkıyor. Şirketler daha esnek ve akıllı bir yaklaşım benimsedikçe, güvenlik ekiplerinin, uyguladıkları güvenlik kontrollerinin kolay kullanılabilir olmasını sağlaması gerekliliği de öne çıkıyor.

Bir taraftan kontrol, şirketlere maliyet yükü getirirken, diğer taraftan kullanıcılar kendileri de giderek daha fazla kontrol uyguluyor. Bunun sonucunda CISO’lar şu soruları giderek daha fazla soruyor: “Neleri kesinlikle kontrol etmemiz gerekiyor? Neleri kullanıcıların inisiyatifine bırakabiliriz? Neleri zorunlu kılabiliriz ve neleri zorunlu kılmamız gerekir?”

Güvenli uzaktan çalışma artık daha hızlı

Uzaktan çalışma onlarca yıldır mümkün olsa da teknolojik olarak en muhafazakâr şirketlerde dahi kullanımı son zamanlarda büyük artış gösterdi. Cisco bünyesinde bulunan kullanıcı merkezli, çok faktörlü kimlik doğrulaması ve güvenli erişim sağlayıcısı Duo Security, pandemi sırasında çalışanların uzaktan çalışmaya geçmesi nedeniyle kimlik doğrulamalarının ayda 600 milyondan 800 milyona sıçradığını tespit etti.
Cisco’nun gerçekleştirdiği İş Gücünün Geleceği anketinin sonuçlarına göre uzaktan çalışma, hibrit çalışma modellerinin bir türü olarak kalıcı olacak gibi görünüyor.

Yapay zekâ, makine öğrenimi ve sıfır güven güvenlik modeli

Geleneksel güvenlik yaklaşımlarında güven yalnızca erişim isteminin kaynaklandığı ağ konumu için uygulanırken, sıfır güven yaklaşımında, daha dinamik ve uyarlanabilir bir özellik kazanır. Bu yaklaşımda güven, nereden geldiğine bakılmaksızın her erişim istemi ile uygulama ve ağlar genelinde güvenli erişim için uygulanır, yalnızca doğru kullanıcıların ve cihazların erişim elde etmesine olanak tanır. Şifreleme, bilinen ve güvenilen cihazları işaretleme gibi yöntemler de saldırganların ihtiyaç duyduğu şeyleri (kullanıcı oturum açma bilgileri, ağ erişimi ve yatay hareket etme kabiliyeti) elde etmesini zorlaştırır.

Sıfır güven modelinin uygulanmasında yapay zekâ ve makine öğreniminin nasıl kullanılabileceğinin bir örneği, Amaca Yönelik Kullanıcı ve Varlık Davranış Analizidir (UEBA). Bu yöntemde, günümüzde kullanılan genelleştirilmiş yaklaşım yerine analiz belirli faaliyetler çevresinde yoğunlaşır.

dijital sistemler parola siber güvenlik siber tehditler uzaktan çalışma Yapay Zeka
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
"LEGO ödeneği" yan hak oldu!
Haberler
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Sena Tufan
3 hafta önce
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
İrem Alimoğlu
1 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.