1 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...
Haberler

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor…

Marketing Türkiye
26 Kasım 2020
3 dk okuma

Her yıl dünyada Black Friday’de satış rekorları kırılmasının bir nedeni var. Elbette o neden yüzde 80’lere varan indirimler. Türkiye’de de satışlar artıyor artmasına ancak indirim oranlarına bakınca Black Friday’in ruhunun tam da anlaşılmadığı görülüyor. Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla nabzını tuttuğumuz Black Friday Challenge serisinin sekizinci gününde de indirim oranlarının aynı seviyelerde izlediğini, tüketicinin heyecanla beklediği indirim oranlarından eser olamadığını görüyoruz…  

Gelelim bugünkü rapora: 25 Kasım verilerine göre toplam 85.286 üründe kampanya yapılmış.  Black Friday Challenge serisinin 8. gününde Trendyol’un her anlamda rakiplerine fark attığını görüyoruz. Yüzde 51,5’lik payla en fazla kampanya gerçekleştiren online pazar yeri konumunda olan Trendyol, kampanya sayısı ve indirim oranlarında da önde.

Trendyol’un en yakın rakibi ise Hepsiburada. N11 ve Amazon’un ise erken teslim bayrağı çektiğini düşündüren bir tablo var. Gelin Akademetre Vanilla Price Robotları’nın sunduğu rakamlara daha yakından bakalım…

Online pazar yerleri bazında kampanya sayısı

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

 

25 Kasım tarihinde Black Friday kampanyaları kapsamında toplam 85 bin 286 üründe kampanya tespit edildi. En fazla kampanyayı Trendyol’un gerçekleştirdiği görülüyor. Trendyol ve Hepsiburada’nın kampanya sayısı olarak diğer platformlardan açık ara önde.

Online pazar yerlerinin toplam kampanyalar içerisinde payı

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

Trendyol, 25.11.2020 tarihinde gerçekleştirilen kampanyalardan yüzde 51,5’lik pay alırken Hepsiburada, yüzde 46,3’lük payla ikinci sırada yer ediniyor. Amazon ve N11’in toplam kampanyalar içerisindeki payının hala çok düşük olduğu görülüyor.

Kategori bazında kampanyalı ürün sayıları

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

Black Friday kampanyaları kapsamında en fazla kampanya moda kategorisinde tüketicilere sunuluyor. Anne, bebek, oyuncak kategorisi ikinci sırada olmasına rağmen kampanya sayısı moda kategorisine oranla bir hayli düşük .

Kategorilerin toplam kampanyalar içerisinde payı

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

Moda, bütün kampanyalar içerisinde yüzde 44,8 ile en fazla payı alıyor. İkinci sırada; yüzde 15,0’lik payla anne, bebek, oyuncak var.

Kategori bazında kampanyalı ürünlerin indirim oranları

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

Black Friday kapsamında indirim oranının en fazla olduğu kategoride “moda” istikrarını koruyor. Moda, kitap, film, müzik, kişisel bakım ve kozmetik, petshop kategorilerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiği tespit ediliyor.

Pazar yerleri bazında ortalama indirim oranları

Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor...

 

Trendyol ve Amazon platformları yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiriyor. Ortalama indirim oranının ise yüzde 21,6 olduğu görülüyor. Trendyol’da gerçekleştirilen kampanyalarda indirim oranının, diğer platformlara göre daha yüksek olduğu göze çarpıyor.

Black Friday Challenge’da 24 Kasım’ın incelemesine BURADAN ulaşabilirsiniz…

alışveriş Amazon black firday challenge Hepsiburada moda N11 Trendyol
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu...
Haberler
RTÜK’ten yayıncılık tarihine geçen ceza: Sözcü TV yayını 10 gün durduruldu…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
Haberler
Starbucks’ın küresel satışlarında düşüş devam ediyor
İrem Alimoğlu
2 gün önce
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Marketing Türkiye
2 hafta önce
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
13 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.