Black Friday Challenge 7: Garp Cephesinden yeni bir haber yok!
İndirim yapılan ürünlerin sayısında rekor üstüne rekor kırılıyor ama indirim oranı yüzde 32 ila 11 arasında değişiyor. Bu kadar indirim normal zamanlarda da üst üste hiç bitmeden “kutlu indirim haftaları” biçiminde yapılmıyor muydu? Black Friday’de ortalama yüzde 21 indirim yapıldığını söylersek, ne dersiniz?
Bakınız oranlar ve adetler ne diyor?
24 Kasımda 84.022 üründe kampanya yapılmış.
Trendyol, en yüksek adette ürüne kampanya yaparken (%51,7)
Moda kategorisi en fazla kampanyanın olduğu kategori olarak yine öne çıkmış.
Akademetre Vanilla Price Robotları ile Trendyol, Hepsiburada, N11 ve Amazon pazar yerlerinin ön yüzlerinde yer alan fırsat ve kampanyaları Black Friday süresince Marketing Türkiye için izliyor ve analiz ediyor…
Online Pazar Yerleri Bazında Kampanya Sayısı
(24.11.2020)
Online Pazar Yerlerinin Toplam Kampanyalar İçerisinde Payı
(24.11.2020)
Trendyol, 24.11.2020 tarihinde gerçekleştirilen kampanyalardan yüzde 51,7’lik pay almış.
Kategori Bazında Kampanyalı Ürün Sayıları
(24.11.2020)
En fazla kampanya moda kategorisinde yapılmış.
Kategorilerin Toplam Kampanyalar İçerisinde Payı
(24.11.2020)
Moda, bütün kampanyalar içerisinde yüzde 44,6 ile en fazla payı alırken yüzde 15,1’lik payla ikinci sırada anne, bebek, oyuncak kategorisi gelmiş.
Kategori Bazında Kampanyalı Ürünlerin İndirim Oranları
(24.11.2020)
İndirim oranının en fazla olduğu kategori “moda”. Moda, kitap, film, müzik, petshop ve kişisel bakım ve kozmetik kategorilerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştirilmiş.
Pazar Yerleri Bazında Ortalama İndirim Oranları
(24.11.2020)
24.11.2020 tarihinde Black Friday kapsamında Trendyol en fazla indirimi verirken Amazon az sayıdaki kampanya ürününe yüzde 20 cıvarında indirim yapmış. Online pazar yerlerinde ortalama indirim oranı yüzde 21,5 olarak tespit edilmiş.