18 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veriye dayalı pazarlamada yaşanan "kriz" aslında bir "fırsat" mı?
Haberler

Veriye dayalı pazarlamada yaşanan “kriz” aslında bir “fırsat” mı?

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

Son dönemde müşteri davranışlarında yaşanan büyük değişim, dijital pazarlamacıların yöntemlerini de dönüştürüyor. Çerezlerin artık yeterli olmadığı bir dönemdeyiz ve tüketicinin farklı cihazlar ya da web tarayıcılarıyla sürdürdüğü yolculuk, müşteri davranışını görme konusunda kopukluklara yol açıyor. Müşteri yolculuğunda bu kadar çok potansiyel boşluk varken pazarlama yatırımlarının etki düzeyi doğru olarak nasıl ölçülebilir? Dönüşüm modelleme tam da bu noktada devreye giriyor.

Dijital reklamcılık, kullanıcılara bulundukları her yerde, doğru zamanda ve doğru mesajlarla ulaşabilme olanağı sağlıyor. Sıra bu reklamların etki düzeyini anlamaya geldiğinde, reklamcılar müşteri yolculuğunun bilinirlikten dönüşüme kadar doğrudan ve eksiksiz bir görünümüne ihtiyaç duyuyor. Ancak, müşteri yolculuğunu ölçmek hiç olmadığı kadar zor bir hale geldi. Kullanıcılar tek bir ürün satın almak için bile birden çok cihaz arasında gidip geliyor. Tek cihaz kullanıldığı durumlarda bile, farklı tarayıcılar farklı satın alma yolları sağlıyor. Bu da müşteri davranışının görünümünde kopukluklara yol açabiliyor.

Bunun yanı sıra, başarılı online ölçümlerde şimdiye kadar en büyük rolü, kullanıcının bir reklamı tıkladıktan sonra neler olduğuna dair yararlı bilgiler kaydeden çerezler oynuyordu. Gizlilikle ilgili yürürlüğe giren düzenlemelerin artması da dijital mecrada veri toplamaya katı kurallar getirdi. Gerek tarayıcılardaki çerez kısıtlamaları gerekse cihazlar arası alışverişteki kör noktalar nedeniyle, müşteri davranışını ölçümleme konusunda eksiklikler yaşanan karmaşık bir dijital ortam oluştu.

Doğru ölçümün anahtarı ne?

Pazarlamacılar daha az veriyle daha çok şey yapmada modellemenin gücünü yıllardır ilk elden tecrübe etti. Modelleme, özellikle dönüşüm verileri için cihazlar arasındaki ve online’dan offline’a geçiş kısmındaki ölçüm boşluğunu kapatacak bir araç olarak kullanıldı.

Dönüşüm modelleme ise bir dönüşüm alt kümesi gözlemlenemediği zaman pazarlama çabalarının etkisini nicel olarak saptamak için makine öğreniminin kullanılmasını ifade ediyor.

Şimdi, online dünyada boşluklar artarken, web sitesi dönüşüm ölçümü için yıllardır sürdürülen bu otomasyon uzmanlığından yararlanılabilir. Dahası, verilerin zenginliği ve erişimi, güvenilir modellemenin vazgeçilmez unsurları olmaya devam ediyor. Bu, platformlar, cihazlar, tarayıcılar ve işletim sistemleri genelinde kapsamlı bir görünümle yüksek kaliteli verilerden yararlanmak anlamına geliyor. Modelleme doğruluğu için doğru ölçüm sağlayıcıyı değerlendirirken ölçek en önemli konu olarak karşımıza çıkıyor.

Güçlü bir online altyapıya sahip olmak ve modelleme için veriye dayalı bir ortam oluşturma, sektörde değişiklik meydana gelmesi durumunda veri kaybını azaltmak açısından önemli. Bunu sağlamanın anahtarı, kampanyalar için gözlemlenebilir verilerin miktarını artırmaya yardımcı olabilecek çözümler uygulamak.

Bir ölçüm evriminin ortasındayız ve global ekosistemdeki değişiklikler pazarlamacıları geleceği düşünmeye ve gizliliğe odaklanmaya zorluyor. Bu durum veriye dayalı pazarlamacılığın gücünü iki katına çıkarmak için bir fırsat olabilir.

 

çerezler dijital pazarlama dönüşüm modelleme veriye dayalı pazarlama
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Krispy Kreme’den "Seçmen Şapka" sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun...
Krispy Kreme’den “Seçmen Şapka” sürprizi: Tatlı bir ısırıkla Hogwarts evinizi bulun…
Türkiye'nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede...
Türkiye’nin sosyoekonomik haritası açıklandı! Sadece küçük bir kesim zirvede…
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
20 Haziran 2025
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Haberler
Avrupa Kalite Lideri Ödülü ilk kez bir Türk yöneticinin oldu!
Marketing Türkiye
9 Temmuz 2025
Türkiye'nin ilk yabancı müzik radyosu Metro FM 33 yaşında!
Haberler
Türkiye’nin ilk yabancı müzik radyosu Metro FM 33 yaşında!
Marketing Türkiye
10 Temmuz 2025
Barbie’den Venus Williams’a saygı duruşu
Haberler
Barbie’den Venus Williams’a saygı duruşu
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.